Vlákno názorů k článku Vyhledávání zboží na Jyxu: PPC, co není PPC od anonym - Co si budeme povídat, v ČR zůstalo porovnání...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 12. 2005 9:23

    bez přezdívky
    Co si budeme povídat, v ČR zůstalo porovnání cen pouze u neumělých pokusů.

    Srovnejme třeba

    http://www.preis.de
    http://www.guenstiger.de
    http://www.preissuchmaschine.de

    a další s nabídkou CZ... Neporovnatelné! Zákazníci chtějí hlavně centralizované (a nezávislé) hodnocení a diskuse o produktech, hodnocení eshopů, zkušenosti ostatních, upozornění na cenu, dostupnost, články o novinkách, články jak si vybrat, .... možností je dost. Jen tuto příležitost zatím nikdo nechytil.

    Potřebuje to investice a to se u nás nikomu nechce. Všichni jdou radši cestou nejmenšího odporu - prodejci připravte nám XML, my je milostivě jednou za den stáhneme a budeme v nich vyhledávat (a kolem nasázíme hodně vlastní reklamy). A to je trochu málo.

    Prohledávač obchodů by měl být maximálně nezávislý a nabízet zkušenosti zákazníků (ale pozor! musí existovat systém "důvěry" kvůli odfiltrování nepravdivých reklam prodejců). Reklamy prodejců musí být jasně poznatelné. Pak je i pro dražší obchod šance, že si ho zákazník vybere pro jeho kvalitu a slušnost, kterou zjistí z diskusí a hodnocení.

    E-bay už tu pár firem okopírovalo. Tak prosím někdo udělejte rozpočet a KVALITNĚ okopírujte i vyhledávače výrobků. Lidi tam budou rádi chodit :)
  • 27. 12. 2005 17:25

    Lresult (neregistrovaný)

    ad 2) Atlas nemá vyhledávač zboží, jen katalog obchodů
    ad 4) Naakup nefunguje, jak už bylo řečeno
    ad 6) Seznam nemá vyhledávač zboží, je to jen integrované Jyxo

    Porovnávače cen zboží jsou tedy jen 4:

    1. obchody.centrum.cz
    2. Bezvaceny.cz
    3. Zbozi jyxo.cz
    4. Srovnanicen.cz
  • 23. 12. 2005 11:21

    xdrm (neregistrovaný)
    mate pravdu. Pri hledaní zboží mně Google několikrát nadhodil Český porovnávač cen, a byla to vrcholná nepoužitelná tragédie.

    Nakonec je stejně nejlepší si obchod vybrat podle největší náštěvnosti.
  • 23. 12. 2005 12:39

    Tom (neregistrovaný)
    To sice neni, ale kdyz si ceny porovnam sam, tak treba elektroniku stejne radsi nakoupim v Nemecku podle guenstiger.de. Treba A/V receiver v ceskem kamennem obchode 19 tisic Kc, v Internetovem obchode 14 tisic, podle guenstiger.de nakonec koupen za 282 EUR.
  • 26. 12. 2005 16:50

    marty (neregistrovaný)
    přesne pořadí vzniku srovnávačů cen v ČR bylo následující:

    1. obchody.centrum.cz
    2. zbozi - atlas.cz
    3. Bezvaceny.cz
    4. Naakup.cz
    5. Zbozi jyxo.cz
    6. zbozi.seznam.cz
    7. srovnanicen.cz
  • 23. 12. 2005 21:49

    anonymní
    Je pravdou, že někod založi takovouto službu a ostatí pak zakládají obdobné služby s vidinou snadného zisku, většinou za tím stojí 1 max. 2 lidi a ti mají samozřejmě i jiné aktivity než se o toto starat a proto to mají celé zautomatizované a o nic se nestarají krom výběru peněz o které jim jde. U nás moc lidí zatím nedělá projekty protože jim věří že budou přínosem pro lidi a postupně díky své užitné hodnotě i něco vydělají, ale u nás se jde o základu jen po těch penězích a to pokud možno bez žádných nákladů.
    Proto všichni kopírují někým vymyšlený datový model importu dat do těchto svých porovnávačů a díky tomu to mají všichni stejně špatné a nikdo se nehrne moc do toho aby po obchodech chtěl dodat data v jiném formátu, který by umožňoval právě ty lepší služby. Další pravdou bude, že pokud řeknu obchodníkoj, že je potřeba dodávat data v jiném formátu než pro ostatní podobné vyhledávače produktů, tak se na to vykašle protože by ho to většinou stálo jisté finanční prostředky (většinou ne zrovna malé, protože se chce každý přiživit) nebo v zapůjčených obchodních systémech pokud by byla vůbec vůle to doprogramovat.
    Neumim si totiž dobře představit firmu která by provozovala tkaový orovnávač cen a zaměstnávala lidi, kteří by ručně zatřiďovali získané zboží z dat do kategorií produktů, který by se všude velmi hodili a další věcičky pomocí kterých by se data z obchodů sjednotila tak aby mezi nimi šlo skutečně objektivně provnávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).