Vlákno názorů k článku Vyhledáváte na webu? Podvodníci si už brousí zuby! od Jurda - Jak víš, že důchodci nehrají hry, třeba i...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 8. 2010 9:13

    Jurda (neregistrovaný)
    Jak víš, že důchodci nehrají hry, třeba i ty nejnovější - já jsem taktéž důchodce a hraju, např i online CCS, je vidět, že nemáš zrovna velkej přehled co dělají důchodci, jak se baví, já jsem u počítačů od samého jejich počátku, tedy žádný odborník - spíše laik a počítače jsou můj koníček (no spíš celoživotní kůň) a důchodců jsem u pc viděl a zažil nespočet. A hráli, bavili se u pc, a k pc se dostali právě až v důchodu. Takže - s tvým příspěvkem bych si dovolil souhlasit jen ve druhé části. V té třetí - pokud jde o důchodce - pravdu nemáš. Trošku se rozhlídni kolem sebe. Za důchodce Jurda.
  • 12. 8. 2010 7:32

    bez přezdívky
    "Duchodci totiz nehraji nejnovejsi hry "

    Můj otec se nemohl dočkat důchodu až bude od rána do večera pařit :-)
  • 11. 8. 2010 23:54

    Jenda (neregistrovaný)
    „V této situaci jde o to, že se systém chová tak jak by neměl díky cizímu útoku.“
    Ano, ale v naprostém případě jde o útoky, které se spoléhají na neznalost elementárních základů (nespouštět soubor, který přišel mailem) a vůbec k nim tedy nemuselo dojít. Samozřejmě útočník by měl být stíhán, o tom není pochyb.


    „Mám-li uvést kapku lepší (nicméně, ne dostatečně dobrou) analogii, je to jako by Vám někdo ukradl auto, rozmázl s ním pár lidí a Vy jste byl souzen za několikanásobné zabití z nedbalosti (pokud vím, teoreticky to možné i je)“
    Ano, je, a proto bych (kdybych měl auto) také použil nějaké zabezpečovací zařízení od někoho, kdo tomu rozumí.


    „Já nadávám na ty pitomce co neumí bruslit a překáží na jedné z mála tras v Praze kde se bruslit dá.“
    A2? :-)


    „BFU nepotřebují nadávky, ale plošnou pomoc organizovanou nejlépe státem“
    Ano, máte pravdu. V dnešních ZŠ/SŠ by se základy bezpečného chování na Internetu měly naučit. Jenže se neučí :-(.
  • 11. 8. 2010 23:11

    anonymní
    Pokud nemáte přesnou analogii, nepoužívejte prosím analogie. Když si čtu analogie, vždy těm chudákům musím přidat nějaké nohy protože dvě na to kulhání nejsou dostatečné. Co se této situace týče, asi pořádnou analogii nenajdete. V této situaci jde o to, že se systém chová tak jak by neměl díky cizímu útoku. Analogie s plynem jde totálně vedle. Mám-li uvést kapku lepší (nicméně, ne dostatečně dobrou) analogii, je to jako by Vám někdo ukradl auto, rozmázl s ním pár lidí a Vy jste byl souzen za několikanásobné zabití z nedbalosti (pokud vím, teoreticky to možné i je)
    Víte, ve všech oborech lidé co tomu rozumí nadávají na BFU. Já nadávám na ty pitomce co neumí bruslit a překáží na jedné z mála tras v Praze kde se bruslit dá. Zanadávám si na pitomce co neumí s počítači, ... . Jenže pak si velice dobře vzpomenu na to kdy jsem byl v pozici BFU já a zkusím se na to podívat cizíma očima.
    Nadávání na BFU je zbytečné, nic to nezmění. BFU nepotřebují nadávky, ale plošnou pomoc organizovanou nejlépe státem, klidně spočívající v instalaci Unbuntu a následné bezplatné pomoci. Cena by nebyla tak velká, ale bohužel pochybuji že by někdo tuto myšlenku prosazoval aniž by cenu řádně zvedl ...
  • 11. 8. 2010 21:29

    Jenda (neregistrovaný)
    „Takže jim teď děláte neplaceného "ajťáka".“

    Kdežto Windows by si jistě spravovali sami… Ne, volali by, že tam mají vira a že něco nefunguje a…

    A nebo by se stali členy botnetu a posílali spamy. Jako odhadem alespoň polovina domácích počítačů.

    „Co se Vaší první věty týče, pokud jste to myslel tak jak to vyznělo, nemám na jazyku nic jiného než označení "arogantní zmrd".“

    Ne. Kdybych si doma sám instaloval plyn, asi by došlo k výbuchu. Proto si na to pozvu odborníka.

    Stejně tak někdo, kdo rozumí počítačům jako já plynovým instalacím, by si měl na správu najmout odborníka. Jinak bude posílat tisíce spamů, útočit na cizí systémy a někdo mu vysaje internetbanking.
  • 11. 8. 2010 18:16

    anonymní
    Totalita by podvodům samozřejmě zabránila(jen vyjasňuji fakta, nechci jí), ale ACTA není (co vím) o obraně proti podvodům na internetu.
    Ano podvody se dějí. Proto se přijímají opatření aby se neděly, či se děly v minimální míře.
    Na potírání globálních podvodů fungující stát nestačí a frázi se vzdělanými lidmi nechte politikům, mluvíme o reálném světě
  • 11. 8. 2010 16:43

    bez přezdívky
    Jestli si vážně myslíte, že totalita (ACTA) zabrání podvodům, pak jste trošku mimo.

    Podvody se dějí jak v online, tak v offline světě. Stát je se svými zákony vždy o krok pozadu, viz různé "hrncové zájezdy", které mají pobočku (provozovnu) v nějaké zapadlé vesnické hospodě, právě proto, aby obešly protitah státu.

    Na potírání takových podvodů bohatě stačí vzdělanost lidí a fungující právní stát!

    Není potřeba totalitní dohled nad každým bajtem a kamery u každého doma!
  • 11. 8. 2010 14:53

    anonymní
    Blahopřeji, kvalifikoval jste se :-)
    Ne, teď vážně. V onom "tupém stádu" je dost jedinců inteligentnějších než Vy, jen jsou jejich znalosti jinak orientované(že si třeba spraví auto, alespoň to co jde)
    Problém není až tak v uživatelích(ale i v nich. Nebudeme si nic namlouvat, je rozdíl v zavinění nákazy mezi hospodyňkou debatující na foru o nových receptech a chlápkovi sjíždějícím porno stránky protože jeho 50letá manželka už nemá chuť a tělo jako zamlada), jako v kriminálnících a státu. Viry a a podobnou havěť může schytat prakticky kdokoliv a ne, skutečně si kvůli ochraně nebudu pořizovat pro mě nevyhovující OS
    Můžete si třeba všimnout že je tu strašné halo kolem ACTA, ale o globální opatření (lokální účinná nebudou) které by zabránilo zločincům vybírat zisky (kde nejsou zisky, jsou zločiny maximálně tak z nudy) se nikdo nesnaží. Přečetl jsem si už tisíce článků o ochraně autorských práv, ale ani jeden o problematice spamu, elektronických transakcích, ... který by si skutečně pokládal otázku "jak tomu zabránit?". Určitě se někde vyskytuje, tím jen chci říci, že se tomu věnuje mizerná pozornost.
    Analogie jsou vždy zavádějící, proto ji berte s rezervou, ale říkat "mohou za to uživatelé" je jako říkat "ta holka si za znásilnění může sama".
    Co se zmínky o voknech týče, určité věci je lepší nechat bez komentáře.
  • 11. 8. 2010 13:17

    Zen (neregistrovaný)
    Prevazna vetsina lidi si take nechava auto spravovat v servisu. Jen jista nejmenovana firma se snazi vzbudit dojem, ze jejich [parodie na] OS je spravovatelna i laikem. Nasledky byvaji katastrofalni ... bohuzel ne tak, aby si tupe stado uvedomilo, ze na vsechno jsou potreba znalosti.
    I do toho auta je preci potreba ridicak ...

    Tak - ted jsem take v kategorii arogantnich zmrdu?
  • 11. 8. 2010 13:03

    Mablung (neregistrovaný)
    Takže jim teď děláte neplaceného "ajťáka". Pomineme-li tohle, je plno lidí kteří nemají tak ochotné příbuzné a nebo jejich ochotní a počítačově gramotní příbuzní hrají počítačové hry, tudíž se nemají potřebu s Linuxem seznamovat.
    Co se Vaší první věty týče, pokud jste to myslel tak jak to vyznělo, nemám na jazyku nic jiného než označení "arogantní zmrd". Doufám že se mýlím
  • 11. 8. 2010 13:00

    _r3450n_ (neregistrovaný)
    Kolega jednou udelal rekneme ze "script" :) ktery dokazal v CRT monitorech prebit kondenzatory, takze vysledky byli nekdy i hezky explozivni.
    Co se tyce BFU tak po vas nikdo nechce aby jste se stali experty, ale aby jste se na vsechno divali trochu vic skepticky a premysleli pred tim, nez kliknete. Taky se vyplati precist co je tam napsano a ne jenom hledat tlacitko "Next" at to mate cim driv za sebou. Spech vede jenom k omylum. Trocha opatrnosti a ostrazitosti staci k tomu aby jste utocnikovi zabranili v pruniku.
    Pokud jde o duchodce kterym uz to nikdo nevysvetli, tak to opravdu vyresi Ubuntu. Nepotrebuje antivir a dnes uz je vic uzivatelsky privetive nez Widle. Duchodci totiz nehraji nejnovejsi hry a vsechno ostatni v tom Ubuntu maji.
  • 11. 8. 2010 11:41

    vlabra (neregistrovaný)
    Ovem v tomhl epřípadě by ti lidé meli být seznámeni se základními proncipy práce na internetu a hlavně se základy bezpečného užívání.
  • 11. 8. 2010 10:22

    bez přezdívky
    Když tomu někdo nerozumí, tak ať se do toho nehrabe.

    Širší rodina dostala Ubuntu, firefox dostal ikonku modrého éčka a zavládla spokojenost.

    Volají si přes Skype, brouzdají po internetu a víc nepotřebují. Nic se nemůže stát, heslo roota nemají. Když by se náhodou něco pokazilo, tak se to v pohodě dá opravit vzdáleně. Ale zatím se nic nestalo, kromě upgradů.

    Ubuntu je dnes už plnohodnotný systém, který bohatě stačí pro běžnou práci.
  • 11. 8. 2010 10:16

    Radek (neregistrovaný)
    Ano, máte pravdu, člověk by měl používat mozek. Nicméně měl byste vzít v potaz ne jen Běžného Frantu Uživatele. Představte si, že jsou(!) stále lidé, pro které je internet Seznam, neznají co je to adresní řádek a pojem malware si pletou s něčím uvnitř počítače. Týká se to především starší generace (znám i spoustu padesátníků, kteří začali s počítačem pracovat až v tomto věku). Ti se dají snáze nachytat. Není to o tom, že by neuměli používat mozek. Je to o tom, že oni Internet neznají, pro ně je to cosi abstraktního, tam uvnitř, někde, kdesi.
  • 11. 8. 2010 10:05

    krakonoš (neregistrovaný)
    Přesně tak! Každý nemůže být PC expertem. A pokud se vám už někdy stalo, že jste něpo podobného chytli, obrana je jednoduchá. Svoje Windows upravte, nebo nechte upravit, tak, aby na intzernet nemohly a jako druhý O. S. nainstalujte libovolnou Linuxovou distribuci. Nejlepší antimalwarová ochrana je totiž operační systém, který je blbuvzdorný.
  • 11. 8. 2010 8:56

    Pepa (neregistrovaný)
    Jenže já na to kliknu v dobré víře. A toho podvodníka by měli usmažit.
  • 11. 8. 2010 8:17

    mikiqex
    Kdysi to šlo... třeba přepínáním CRT/GR módu usmažit grafickou kartu nebo nechat zaparkovat hlavičky disku přímo na plotně. Tenkrát se ale na začátku letopočtu ještě psala jednička, teď díky (v tomto kontextu "kvůli") všem těm ochranám toto není možné.

    Ale jinak Google i po kofeinové injekci pořád vázne ve vyhledávání víceslovných výrazů. Pokud hledám něco specifického, je to fakt mor...
  • 11. 8. 2010 8:06

    lol (neregistrovaný)
    browzdani po netu, stejne jako rizeni auta ci vareni obeda, vyzaduje pouziti mozku. pokud tak nekdo necini dostane pokutu/vyboura se, spali si prsty/vyhori mu barak nebo zaplati za falesny av/zablesi si pocitac.
    lidi MUSI platit (fyzicky i penezma) za svoji neschopnost a tupost, jinak se nic nezmeni. konecne by nekdo mohl vymyslet cervika co nici hw. cloveku by pak pri koupi tretiho pc behem dvou tydnu doslo, ze by si mel poridit av+fw a zacit se chovat na netu jako rozumny clovek a ne jako dement co klikne na kazdy okno ktery mu popupne na obrazovce.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).