90% SEO je správně vyplnit v HTML title, keywords a description, používat správně sémantické HTML (hlavně nadpisy) a uvést párkrát požadovaný výraz v textu. Odkaz ze spřízněné stránky také bodne.
Procentuální odhad není z celku možných optimalizačních činností, nýbrž z užitečnosti. Dále lze tvořit například podobně umělé stránky, jako je ta v článku odkazovaná na PaySoft (hlavní účel je mít stránku s klíčovými slovy a je maskován za uměly článek o ničem) Nebo copywriter přeformuluje texty na webu. Jenže perfektní copywriting možná má smysl v nějakém hodně ziskovém a konkurenčním oboru, pro většinu zákazníku jsou to vyhozené peníze.
U příkladu s copywriterem úmyslně pomíjím přínos v čitelnosti pro návštěvníka, to považuji za přeryv do jiné oblasti tvorby webu. V tom také spočívá síla SEO konzultantů, že aby vůbec měli co vykázat, zasahují i do jiných oborů. A ještě remcají, že do SEO se hrabe kdekdo, když těch užitečných 90% je součást běžné tvorby webu.
Ovšem ve zmiňovaném článku reakce odpovídají spíše tomu komentáři, nežli článku, já to myslel jinak, než ten, co psal tenko komentář, na který reagujete.
Ovšem pravda asi bude, že přímo na prezentační stránce se to nehodí, ale budiž. Vaše ohrazení je na místě a já ho chápu.
useknout autora v pulce vety nebylo hezke, to co jste ze souveti usekl bylo podstatnejsi nez co jste nechal, skutecne tam vypsal podle me vse podstatne..seo je o par jednoduchych pravidlech a hlavne umeni spravne formulovat texty a nadpisy..ale tak aby text daval stale smysl(napriklad u nas jsem casto pristupoval ke kompromisnimu "pokryti internetem" namisto "pokryti siti", i kdyz se mi to vyjadreni prici, pozici na spojeni obshaujici "internet" mi jeho cetnost na webu zvedne pozici vyrazne..check "internet praha" googlem :) ).
Jinak si take myslim ze slusny web by mel byt dodavan vcetne optimalizace pro vyhledavace, ne ze by mela byt nakupovana zvlast.
pane autore doporucuji Vam priste clanek zkratit tak na 1/3 a uplne vynechat hlasky typu:
Jedno krásné odpoledne....
Ujistil jsem jej, že zeměkoule je malá....
Pravda, jsem občas sklerotik, mnohé věci v hlavě neudržím...
Ať ale vzpomínám, jak vzpomínám...
Musím souhlasit, že tento článek je opravdu vhodný pouze na blog. Hned po dvou větách mě napadlo, zda se nejedná pouze o reklamní článek. Pěkně se to četlo ale obsah mi a myslím, že i nikomu tady, nedal nic.
Jednak by nebylo od věci, když už, tak uvést o který na "téměř první pozice" popostrčený web se jedná, určitě by se našel pak další prostor k diskuzi. A v druhé řadě bych si snad jen dovolil podotknout, že mi váš příspěvek, spíš než konstruktivní diskuzi, připomíná chabý způsob obhajoby firmy v které možná i pracujete třeba právě jak SEO konzultant a jen se snažíte na firmu vnést lepší světlo. Nutno však podotknout, že po zhruba 10 měsících od zveřejnění článku je to jaksi s křížkem po funuse.
Děkuji za vyjádření k pěkné čtivosti článku.
K reklamnímu účelu článku bych asi jen dodal, že článek nebyl jako reklama v žádném případě zamýšlen. I když, pravda, je v něm uveden odkaz přímo na mé stránky a bylo na něj i docela klikáno. Rozhodně si však nemyslím, že by zdejší čtenáři byli těmi, kteří by se mohli stát mými zákazníky. Článek byl skutečně zamýšlem přesně v tom duchu, aby ukázal, k jakým podvodů (ostatně všeobecně ve webdesignu, nejen SEO) se někteří jedinci dopouštějí.
K výše zmíněné poznámce některého z diskutujících, že podle nadpisu očekával víc bych snad jen dodal, že článek měl původní nadpis Vyhněte se podvodníkům v SEO aneb najděte si svou referenci. Bohužel, tento nadpis neprošel korekturou a byl zkrácen. Osobně si myslím, že by lépe vystihoval obsah článku, ale stalo se a nadpis byl zkrácen.
A závěrem bych asi ještě dodal, že způsobů, jak odhalit podvodníky v SEO je docela dost, bohužel, nelze je jednoduše prezentovat, neboť by zákonitě došlo k odstranění těchto indicií a pouze bych tak nahrál těmto podvodníkům. Rozhodně se chystám na svých stránkách v miniseriálu o odhalování podvodníků pokračovat, ale je to tenký led, na kterém se musím pohybovat velmi obezřetně a bude nějaký čas trvat, než článek dám dohromady.
Ano, máte pravdu, autor článku je opravdu 17letý – sice už se tak stalo před nějakými 21 roky, ale co na tom, vy to musíte přece vědět nejlíp...
Ostatně, vždyť vy sám jste dokonce i naprosto dokonalý specialista na SEO, protože, jak jistě víte, vyplněné meta Description a meta Keywords je to jediné, co vás dokáže dostat na přední místa ve vyhledávačích – jinak byste se o tom přeci vůbec nezmiňoval a netrápilo by vás, že zůstaly nevyplněné, že?...
Jen jedna věc mě zaráží – když už jste takový odborník na SEO a tedy se dá předpokládat, že umíte i vyhledávat ve vyhledávačích, proč si napřed neověříte některé informace o mé osobě, než je zde začnete prezentovat?
Lupa by se asi opravdu měla stydět, stydět za to, že zde dokáží "diskutovat" i tací, kteří jsou stejného ražení jako vy...
S tím Adsense s Vámi vůbec nesouhlasím. Samozřejmě na Lupě Adsense může být, je to web živený reklamou. Ale prostě na web spoélečnosti, v případě pana Kodýtka na web živnostníka, který se prezentuje jako "superodborník" Adsense prostě nepatří.
S Anawe mám jen dobré (a hlavně praktické zkušenosti), dotáhli náš web na 5 klíčových slov téměř na první pozice ve velice krátké době. Zdá se, že autorovi článku jde o úplně něco jiného!!!
Ono zkrátit článek by sice možná šlo, ale podstatné věci by se tam pak už asi těžko vešly.
Samotné "hlášky" typu:
Jedno krásné odpoledne....
Ujistil jsem jej, že zeměkoule je malá....
Pravda, jsem občas sklerotik, mnohé věci v hlavě neudržím...
Ať ale vzpomínám, jak vzpomínám...
...bych sice také mohl vypustit, ale tím by článek ztratil na kráse. Ano, jsem přesvědčen, článek v podobě, v jaké je napsán, je alespoň trochu krásný jazykově. Využívá bohatou košatost jazyka českého a vnáší trochu změnu do zdejších, mnohdy stojatých, vod. A o to mi šlo - upustit od strohého technického podání, které se, bohužel, stále více rozmáhá v podobných příspěvcích.
Ke znění nadpisu článku a tedy k jeho očekávanému obsahu jsem se již vyjádřil v jiné reakci, takže k tomu se již nebudu asi vracet.
Chtěl jsem ale podotknout, že nemáte pravdu, když tvrdíte, že slovo hotely nikdo nebude hledat. Ze statistik mám ověřeno, že za poslední rok bylo toto slovo použito 201x a slovo hotel dokonce 380x jako slovo, které přivedlo návštěvníka ze Seznamu. To máme zhruba 1,6 hledání jednoho či druhého slova za den a to není zas tak malé množství, jak by se dalo očekávat.
Nutno podotknout, že ne vždy jsou na Seznamu stránky z kterých pochází statistika na první nebo i druhé stránce SERP, takže se dá předpokládat, že tato hledanost může být i možná dvojnásobná.
Ovšem, na druhou stranu je třeba souhlasit s tím, že to není zrovna ideální slovo pro získávání návštěvníka, že je mnohem vhodnější cílit na přesnější frázi, jak jste se již zmínil.
nevím, proč by měl p. Kodýtek živořit, když má na stránkách AdSense. Já je tam mám taky a neživořím. A Lupa je tam má taky. Myslíte, že iinfo živoří?
Ale jinak souhlasím s tím, že tenhle článek na Lupě neměl co dělat. Pokud chtěli napsat něco na tohle téma, tak to mohli pojmout globálně a ne na jednom ušmudlaném případě. Měli ukázat více případů, nechat vyjádřit právníka atd. Problém referencí na internetu považuju za hodně problematický. Moji bývalí spolupracovníci si také dávají na své stránky projekty, které dělala moje firma, nejedná se přitom jen o SEO. Pravdou je, že se na nich opravdu podíleli, ale dělali to pro moji firmu a já jim řekl, co mají dělat, já to zkontroloval a dál poskytuju na projekt servis. Myslíte, že to je správné? (to je otázka do diskuze, nikoliv mravokárcování)
Měl sem úplně stejný problém s referencemi a vyřešil sem to tak, že do smluv si dávám, že tyto práce pro mou firmu nesmějí uvádět v referencích s mým souhlasem. U nás se jedná především o grafické návrhy, kdy je dělá čas od času pro nás některá z firem tovřící weby a ač dodají jen grafický návrh v PSD, tak si pak klidně dají do svých referencí, že dělali celý projekt. Klidně jim udělím souhlas na zveřejnění referencí, ale jen s uvedením toho co sutečně dělali. Už se nás i jeden zákazník ptal jak je to možné, protože narazil na jeden náš web a našel i druhou firmu, která jej měla v referencích. Kradení referencí je myslím velký problém, protože reference jsou to co prodává a zároveň to může značně poškodit jméno firmy, pokud Vám ukradne reference nějaká jiná firma, které neodvádí kvalitní práci. U referencí na SEO je to ještě horší, protože zde je to pro zákazníka na první pohled nedohledatelné.
Po přečtení nadpisu sem od článku čekal podstatně více, než jen podvržené reference. O této firmě se dá napsat podstatně zajímavější článek pokud by autor nastudoval více jejich reference a celý ten email co obdržel a nebojoval jen za svou práci.
Naše firma obdžela od Anawe také stejný nabídkový email s týmiž referencemi. Zajímavá je na tomto emailu již jeho horní část, která zde je vytžena a na které je zachyceno několik screenshotů ve kterých jsou zobrazeny pozice ve vyhledávačích na opravdu konkrétní hledaná klíčová slova a opravdu web naší firmy zde nebyl k nalezení, čehož autor emailu využil k oslovení firmy jako ukázku, že SEO opravdu k nalezení potřebujeme. Pokud se ovšem někdo znalý věci podívá na reference této firmy, tak až na vyjimky zjistí, že uváděná klíčová slova, na kterých ukazují pozice ve vyhledávačích jsou převážně obecná slova, která se v reálném světě nikdy hledat nebudou a nehledají, uvedená slova se vždy hledají jako slovní spojení, nikdy tedy nebude člověk hledat například uvedené slovo "hotely" , která je uváděno v refereních na 1 místě, ale bude hledat například "hotely v Praze" a tam již ve výsledcích nenajdete reference této firmy. Takže zde je vidět jasně první klamání zákazníka, kde se snaží získat klienty kteří tomu nerozumí. Nejprve Vám ukáží skutečně hledaná slova, ale ve svých referencích záměrně uvádějí kvůli lepším výsledkům nereálná hledaná slova.
Majitel naší firmy je bohužel zrovna ten, který ničemu nerozumí a když mu někdo dá takovouto nabídku, tak to klidně vezme a můžu se tak podělit i o praktickou část "implementace" SEO. Cena této optimalizace byla několikanásobně větší než částka jaká byla nabídnutou firmě uvedené v emailu tohoto článku. Prvním krokem bylo, že Anawe zjistí nejhledanější klíčová slova vhodná pro náš web. Zvláštní, člověk by řekl z nabídkového emailu, že je již zjistili když nás na ně lapali. Zjištění klíčových slov se děje poměrně snadno, firma vzala větší část z námi obdrženého balíku peněz a tu použila k založení PPC kampaní aby po měsíci tyto kampaně zrušili a měli přehled co se asi tak hledá a podle toho provedli optimalizaci webu. Zvláštní je, že konkurenční firma, které dělala SEO jiná firma měla k dispozici zcela jiná klíčová spojení než na která byla potřeba optimalizovat náš web a byla to jiná slova než na která nás lákali v počátku a ta co nám doporučili jsou velmi pochybná, spíš vzbuzují opět pocit, že se jedná o nepoužitlená slova, na která se dá dosáhnout snadno dobrého výsledku. Po technické stránce struktury HTML kódu našeho původního webu nebylo takřka co vytknout krom jedné drobnosti a tak Anawe neměla co měnit. Jelikož SEO je především o obsahové části webu, čekal sem, že tato SEO firma nám navrhne pozměnění textů stránek, nadpisů a popisků v odkazech, ale kupodivu se nestalo z toho vůbec nic. Momentálně sem byl převelen na jinou pobočku ve firmě a tak nemam přehled jak se celá tato kauza odvíjí dále, zkusim se zeptat kolegy, ale jak se můžu přesvědčit po několika měsících se nezměnilo na webu nic a v pozicích ve vyhledávačích také ne. Tolik tedy má praktická zkušenost, která jen potvrzuje článek, že Anawe klamalo potencionální zákazníky, ale zároveň ve mně vzbuzuje obavu, že úmyslně podvrhuje klientům jiná líčová slova než jaká jsou skutečně hledána o čemž svědčí uvedená slova v referencích.
Rada závěrem, pokud Vám nějaká firma nabídne optimalizaci stránek, tak chtějte vidět reference, nejlépe obvolejte několik firem z referencí, jak jsou s firmou spokojeni a jakých výsledků dosáhli, zda jim to přineslo ekonomický přínos nebo se jen zvýšla návštěvnost, která je k ničemu pokud nemá i ekonomický přínos (může se tak stát lákáním návštěvníků na web na něco co hledají ale nevztahuje se k nabídce firmy). A když tedy SEO firma tvrdí, že Vás dokáže dostat na přední příčky, tak si to nechte dát i do smlouvy ať Vám tyto přední příčky garanují po nějaké období a při nedosažení uhradí smluvní pokutu a uvidíte jak se do podpisu takové smlouvy žádná z firem nepohrne, protože dobře vědí, že pozice ve vyhledávačích se garantovat nedá a kdo tvrdí zákazníkům, že to umí, tak záměrně lže.
Bože, co to je za článek. To už LUPA opravdu nemá na kvalitní autory?
Vždyť to nevypovídá skoro o ničem. Jen o tom, že autor neumí psát do magazínů a chce si jen pobrečet na firmičkou, která neumí vůbec nic a tříská na tom prachy.