Po přečtení nadpisu sem od článku čekal podstatně více, než jen podvržené reference. O této firmě se dá napsat podstatně zajímavější článek pokud by autor nastudoval více jejich reference a celý ten email co obdržel a nebojoval jen za svou práci.
Naše firma obdžela od Anawe také stejný nabídkový email s týmiž referencemi. Zajímavá je na tomto emailu již jeho horní část, která zde je vytžena a na které je zachyceno několik screenshotů ve kterých jsou zobrazeny pozice ve vyhledávačích na opravdu konkrétní hledaná klíčová slova a opravdu web naší firmy zde nebyl k nalezení, čehož autor emailu využil k oslovení firmy jako ukázku, že SEO opravdu k nalezení potřebujeme. Pokud se ovšem někdo znalý věci podívá na reference této firmy, tak až na vyjimky zjistí, že uváděná klíčová slova, na kterých ukazují pozice ve vyhledávačích jsou převážně obecná slova, která se v reálném světě nikdy hledat nebudou a nehledají, uvedená slova se vždy hledají jako slovní spojení, nikdy tedy nebude člověk hledat například uvedené slovo "hotely" , která je uváděno v refereních na 1 místě, ale bude hledat například "hotely v Praze" a tam již ve výsledcích nenajdete reference této firmy. Takže zde je vidět jasně první klamání zákazníka, kde se snaží získat klienty kteří tomu nerozumí. Nejprve Vám ukáží skutečně hledaná slova, ale ve svých referencích záměrně uvádějí kvůli lepším výsledkům nereálná hledaná slova.
Majitel naší firmy je bohužel zrovna ten, který ničemu nerozumí a když mu někdo dá takovouto nabídku, tak to klidně vezme a můžu se tak podělit i o praktickou část "implementace" SEO. Cena této optimalizace byla několikanásobně větší než částka jaká byla nabídnutou firmě uvedené v emailu tohoto článku. Prvním krokem bylo, že Anawe zjistí nejhledanější klíčová slova vhodná pro náš web. Zvláštní, člověk by řekl z nabídkového emailu, že je již zjistili když nás na ně lapali. Zjištění klíčových slov se děje poměrně snadno, firma vzala větší část z námi obdrženého balíku peněz a tu použila k založení PPC kampaní aby po měsíci tyto kampaně zrušili a měli přehled co se asi tak hledá a podle toho provedli optimalizaci webu. Zvláštní je, že konkurenční firma, které dělala SEO jiná firma měla k dispozici zcela jiná klíčová spojení než na která byla potřeba optimalizovat náš web a byla to jiná slova než na která nás lákali v počátku a ta co nám doporučili jsou velmi pochybná, spíš vzbuzují opět pocit, že se jedná o nepoužitlená slova, na která se dá dosáhnout snadno dobrého výsledku. Po technické stránce struktury HTML kódu našeho původního webu nebylo takřka co vytknout krom jedné drobnosti a tak Anawe neměla co měnit. Jelikož SEO je především o obsahové části webu, čekal sem, že tato SEO firma nám navrhne pozměnění textů stránek, nadpisů a popisků v odkazech, ale kupodivu se nestalo z toho vůbec nic. Momentálně sem byl převelen na jinou pobočku ve firmě a tak nemam přehled jak se celá tato kauza odvíjí dále, zkusim se zeptat kolegy, ale jak se můžu přesvědčit po několika měsících se nezměnilo na webu nic a v pozicích ve vyhledávačích také ne. Tolik tedy má praktická zkušenost, která jen potvrzuje článek, že Anawe klamalo potencionální zákazníky, ale zároveň ve mně vzbuzuje obavu, že úmyslně podvrhuje klientům jiná líčová slova než jaká jsou skutečně hledána o čemž svědčí uvedená slova v referencích.
Rada závěrem, pokud Vám nějaká firma nabídne optimalizaci stránek, tak chtějte vidět reference, nejlépe obvolejte několik firem z referencí, jak jsou s firmou spokojeni a jakých výsledků dosáhli, zda jim to přineslo ekonomický přínos nebo se jen zvýšla návštěvnost, která je k ničemu pokud nemá i ekonomický přínos (může se tak stát lákáním návštěvníků na web na něco co hledají ale nevztahuje se k nabídce firmy). A když tedy SEO firma tvrdí, že Vás dokáže dostat na přední příčky, tak si to nechte dát i do smlouvy ať Vám tyto přední příčky garanují po nějaké období a při nedosažení uhradí smluvní pokutu a uvidíte jak se do podpisu takové smlouvy žádná z firem nepohrne, protože dobře vědí, že pozice ve vyhledávačích se garantovat nedá a kdo tvrdí zákazníkům, že to umí, tak záměrně lže.
Ke znění nadpisu článku a tedy k jeho očekávanému obsahu jsem se již vyjádřil v jiné reakci, takže k tomu se již nebudu asi vracet.
Chtěl jsem ale podotknout, že nemáte pravdu, když tvrdíte, že slovo hotely nikdo nebude hledat. Ze statistik mám ověřeno, že za poslední rok bylo toto slovo použito 201x a slovo hotel dokonce 380x jako slovo, které přivedlo návštěvníka ze Seznamu. To máme zhruba 1,6 hledání jednoho či druhého slova za den a to není zas tak malé množství, jak by se dalo očekávat.
Nutno podotknout, že ne vždy jsou na Seznamu stránky z kterých pochází statistika na první nebo i druhé stránce SERP, takže se dá předpokládat, že tato hledanost může být i možná dvojnásobná.
Ovšem, na druhou stranu je třeba souhlasit s tím, že to není zrovna ideální slovo pro získávání návštěvníka, že je mnohem vhodnější cílit na přesnější frázi, jak jste se již zmínil.
S Anawe mám jen dobré (a hlavně praktické zkušenosti), dotáhli náš web na 5 klíčových slov téměř na první pozice ve velice krátké době. Zdá se, že autorovi článku jde o úplně něco jiného!!!
Jednak by nebylo od věci, když už, tak uvést o který na "téměř první pozice" popostrčený web se jedná, určitě by se našel pak další prostor k diskuzi. A v druhé řadě bych si snad jen dovolil podotknout, že mi váš příspěvek, spíš než konstruktivní diskuzi, připomíná chabý způsob obhajoby firmy v které možná i pracujete třeba právě jak SEO konzultant a jen se snažíte na firmu vnést lepší světlo. Nutno však podotknout, že po zhruba 10 měsících od zveřejnění článku je to jaksi s křížkem po funuse.