Vyhráli milion, ale nemají o něj zájem. Tripomatic dal Mitonu košem

16. 11. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
Plánovač výletů Tripomatic triumfoval na konci září mezi desítkami přihlášených do soutěže startupů na konferenci WebExpo. Hlavní cenu, nabídku milionové investice od jabloneckého Mitonu, však jeho zakladatelé tento týden odmítli. Svůj podnik budou raději rozvíjet sami.

Vidina milionové výhry je jeden z důvodů, proč se letos do Startup Show přihlásilo rekordních je­denašedesát účastníků. Sedm týdnů po skončení soutěže se ovšem ukazuje, že vítězové o hlavní cenu nestojí.

“V této chvíli jsme jednání o investici ukončili,” sdělila včera Lupě Barbora Nevosádová, spolumajitelka brněnské firmy Two Bits, která Tripomatic provozuje. 

Jednání s investorem začala 21. října a skončila tento týden. Na stole byly různé varianty. Poslední odmítnutá nabídka zněla: Tripomatic se vyčlení do samostatné firmy a Miton v ní za svůj milion získá podíl 35 procent.

“Miton nám nabídl dobré podmínky, které odpovídaly tomu, že projekt je teprve na začátku a investice do něj je dost riskantní," komentuje to Barbora Nevosádová. "My jsme se ale rozhodli, že se vrátíme k původnímu plánu a web budeme dál rozvíjet bez investora. Aspoň do té doby, než prokážeme jeho životaschopnost. Pak se možná k hledání investora vrátíme a Miton znovu oslovíme.”

Příslib milionové investice patřil mezi hlavní lákadla letošní Startup Show

Příslib milionové investice patřil mezi hlavní lákadla letošní Startup Show

Budoucí spolupráci se nebrání ani Ondřej Raška, spolumajitel, který vedl jednání za Miton: „Není všem dnům konec. Jak se bude projekt posouvat do dalších fází, věřím že budou další příležitosti sednout ke společnému stolu. Je to super tým a zajímavý projekt.“ 

Miton provozuje přibližně dvě desítky webů, k jeho nejvýnosnějším projektům nyní patří srovnávač cen Heureka.cz a slevový server Slevomat.cz. V záhlaví webových stránek má dravá firma tří kamarádů z Jablonce slogan: „Investujeme online do věcí, které mají smysl, i které žádný smysl nemají.“

Podrobně jsme o službě Tripomatic psali v článku Tripo­matic chce plánovat výlety a inkasovat provize.

Když ho Tripomatic odmítl, nabídne Miton slibovaný milion dalším dvěma finalistům soutěže BooFan.eu a OpenBrand.com? Pravděpodobně ne. „Tripomatic se nám moc líbil, i když je v začátku a nemá ověřený business model. Ostatní dva finalisti Startup Show jsou zajímavé projekty, ale nejsem si jist, že jim teď dokážeme v tom co dělají pomoci, že bychom dokázali do společného podnikání něco výrazného přinést,“ říká diplomaticky Ondřej Raška.

Miton má podle něj na investice do startupů připravenu o řád vyšší částku než je onen milion. „Není to otázka peněz. Je to otázka efektivity peněz a času, který do projektu inves­tujeme,“ vysvětluje svou strategii.

Zájem mají i jiní investoři

Brněnskou firmu Two Bits založila Barbora ještě na vysoké škole se svým nynějším manželem Lukášem Nevosádem. Dnes zaměstnávají kolem patnácti lidí a živí je především online prodej letenek a úzce specializované obsahové weby. Těch se však postupně zbavují. Poté, co odmítli nabídku Mitonu, rozhodli se prodat stránky Hostingy.cz a Webdesigneri.cz a rozvoj Tripomatiku fi­nancovat z utrže­ných peněz.

MM Influenceři

Lukáš Nevosád a Barbora Nevosádová: Budoucnost patří on-line plánování dovolených a výletů. Na iPadu je vidět homepage jejich nového webu Tripomatic.com.

Lukáš a Barbora Nevosádovi ukazují na iPadu svůj web Tripomatic

Do vývoje webové aplikace Tripomatic se Nevosádovi pus­tili letos na jaře, protože přemýšleli, jak dál zúročit své zkušenosti s weby pro cestovatele. Tripomatic je pouze v angličtině a míří tedy na globální trh. Uživatelům pomáhá naplánovat si cestu do jiného města nebo do ciziny, podívat se, co je kde zajímavého a sestavit si osobní itinerář. Vydělávat chce na provizích od hoteliérů, restauratérů a poskytovate­lů dalších služeb v cestovním ruchu.

Ačkoli jim vítězství ve Startup Show nepřineslo kýženou milionovou investici, účast se prý zakladatelům Tripomatiku vyplatila. “Díky soutěži jsme získali publicitu," uvědomuje si Barbora Nevosádová. "Na návštěvnost webu a počet naplánovaných výletů to z dlouhodobějšího hlediska příliš velký vliv nemělo.  I tak ale hodnotíme naši účast velice pozitivně – získali jsme feedback a nápady na vylepšení a po soutěži se nám také přihlásilo pár dalších lidí, kteří by měli zájem do Tripomaticu investovat.”

Autor článku

Novinář. Zajímá se o digitální technologie a pozoruje, co s námi dělají. | LinkedIn | Twitter

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).