V rozsudku nejde primarne o to, ze soft se pouzival nelegalne. Ale hlavni duraz je kladen na to, ze
1/Streamcast propagoval soft jako prostredek nelegalni vymeny
2/Sam nelegalni vymene napomahal sestavovanim zebricku TOP40 obsahujicich ze 100% neautorizovany soft (z toho vyplyva ze to s kvalitova hudby od vydavatelu neni tak zle, kdyz je hlavnim ucelem pouzivani P2P siti jeji stahovani)
3/kdyz byl na nelegalni pocinani upozornen, nebranil dalsim kradezim
4/kdyz RIAA a dalsi sledovali provoz v sitich, aby meli dukazy nelegalnich cinu blokoval jejich IP adresy
Analogie s nozem, pokud prodavate noze a nekdo s nim nekoho zabije nejste odpovedni (sony betamax v. universal), ale pokud k nozi budete dodavat seznam duchodcu bydlicich na odlehlem miste, prirucku jak podrezat krk a navic neposkytnete policii kontakt na kupujici, tak jste castecne za jeho ciny odpovedni
To si muzete myslet vy, ale neni to pravda. Tem oveckam kolem se rado chodi posedet do kina a to vsude po svete. Vydelava to majlant a lidem se ty filmy libej. BTW. Ja je nesleduju.
Vsak ty komercni braky, na ktere uz odmitaji lidi chodit do kina, nedivaji se na ne ani v televizi a nestoji to ani za cenu jedne pitome DVD placky, muzou v klidu vyletet kominem a verim, ze nikomu nebudou chybet... jo, to ze slava filmovych studii okolo Holywoodu uz nebude takova jako pred 80 lety je proste fakt a at klidne skonci v historii... lidi jsou ochotni platit hrisne penize jen urcitou dobu...:)
Zvláštní pojetí práva, zamyslete se nad tím znovu a přečtě si prosím můj názor. Asi bychom byli s tímto pojetí zpátky někde ve středověku. Vlastnické právo jaké je teď, je bohužel(bohudík?) jediné nejlepší a otevřeně nejefektivnější řešení, které lidstvo kdy vymyslelo. Předpoklad, že vlastním jen to, o co mě někdo druhý neokrade resp. pokud je něco moje, musím si to hlídat, je poněkud zvláštní druh vlastnictví, které určitě nepovede jinam než k rozpadu společnosti, protože je to např. jednoduše alokačně neefektivní a každý by se okrádal, protože by to bylo nejsnažší - zjednodušeně. Problematika práv duševního vlastnictví (dále jen PR - obecnější pojem Property Rights) je opravdu široká. PR zažívají obrovský boom a to s sebou nese i problémy v oblastech jejich ochrany a administrativy vůbec. Odzicitelnost PR je mnohem znažší než např. vzít auto z výlohy, i film z kina lze natočit na videokameru a digitálně zpracovat a šířit např. prostřednictvím P2P sítí, kde nějaký filuta vezme medium např. CD "zkopčí - vysmahne" a prodá. Ochrana PR je hodně diskutované téma. Odcizitelnost neodcizitelného (zjednodušeně něco jako, ta peněženka na ulici není podepsaná = je moje == dílo asi nemá autora, tak je zdarma, vždyť myšlenku stejně přece nejde odcizit, ta patří všem.. ps:ono to má opravdu krásnou filozofickou hloubku) je v tomto případě nejoblíbenější téma. No nic už to trochu zavádím jinam, jen chci reagovat na ten asi nesmyl o tom pojetí práva - pokud je něco moje, musím si to hlídat. A policie se možná vysměje, ale pokud jsou vlastnická práva opravdu dobře nastavena a definována, správně postavena jejich ochrana, pak věřte, že i zde Boží Mlýny melou.
S těmi 90 % obsahu krytého copyrightem nemáte pravdu. Chráněno je 100 % obsahu! Jakékoliv dílo je automaticky chráněno ihned po jeho vytvoření.
To o co vám jde je to, zdali vlastník copyrightu na dané dílo povolil šíření P2P sítěmi. Těch vašich 90 % to pravděpodobně nepovolilo. Otázka ovšem je, jak zjistit majitele copyrightu díla z P2P a jak zjistit jeho přání.
Pokud bude na P2P zveřejněno nějaké dílo a v poznámce bude napsáno "držitelem copyrightu jsem já, franta omáčka a vy smíte dílo dále kopírovat a šířit", bude stažení a šíření tohoto díla legální nebo ne? Je nějaká možnost dohledat skutečného vlastníka?
Já osobně bych byl pro takovéto pojetí práva - pokud je něco moje, musím si to hlídat. Jakmile to převedu do elektronické podoby, pak je to stejné jako jít s tisícovkou v ruce po ulici. Také si při jejím ukradnutí nemůžu stěžovat a policie se mi vysměje. Pokud si nahrávací společnosti svoje věci nehlídají, nemůžou se divit. Až budou filmy dávat jen v kinech, lidé přicházející s filmem do styku budou mít bezpečnostní prověrku, lidé vcházející do kina budou prošacování a DVD ani videokazety nebudou, pak se jim žádný film neztratí a všichni budou spokojení.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).