Již delší dobu pozoruji, že novináři mají sklon velice rychle bulvarizovat témata prostřednictvím zažitých frází.
"Přibližně pětihodinový výpadek paradoxně nastal v době, kdy technici pracovali na zlepšení systému"
Napadlo vás, že to není vůbec paradoxní, ale že to může mít souvislost? Paradoxní je, že při četnosti s jakou chrlíte logické a obsahové bludy, vás někdo nechá takovou práci dělat.
"Paradox (z řeckého paradoxos - nepodobný, náhlý, neočekávaný) je tvrzení, které spojuje pojmy nebo výroky v běžném výrazu si odporující v neočekávaný, překvapivý smysluplný celek."
Prosím pokuste se pochopit význam toho slova a nebo běžte pracovat manuálně.
a hlavně: pokud bych byl klientem ČS, měl by pro mě hlavní vypovídací hodnotu nadpis článku, tzn. fakt, že služba, kterou si platím, byla 5 hodin nedostupná.
jestli se to stalo protože probíhal upgrade systému nebo protože uklizečka vytáhla ze zástrčky server, aby měla kam zapojit vysavač, by pro mě bylo zcela nepodstatné.
A vsimnul si nekdo ve ctvrtek kolem 18. hodiny cca 20 minutoveho vypadku webu eBanky?
Na ucet se nedalo prihlasit, neslo nic zaplatit. Pouze hlaska "Vas pozadavek byl odeslan do systemu, cekejte prosim..." a konec.
Taky odchazim k mBank a u sporky jsem mimochodem sice byl, ale jeste pred prichodem mBank jsem ji pro nekvalitni sluzby (nedodrzeli ustni dohody, opozdene zaslane dokumenty) opustil.
Ze je tam cely odstavec je dobre, co treba zkusit pouzit trochu matematiky? Ve spořce se kazdy rok zalozi pres milion uctu to se na kazde pobocce kazdy pracovni den musi otevrit pres sedm novych uctu, coz jeste neni nic zvlastniho. Ale v CR se pocet osob vycerpa behem cca 8 let, takze od revoluce uz musime mit kazdy v CS minimalne dva ucty, nekteri uz i 3 nebo 4. Navíc skoro nikdo ty ucty nerusi, takže klienti CS asi neumírají :-)
Jiri ta pripominka trefna je. Pravdepodobne nejste seznamem s faktem, ze obdobi pri delani praci na systemu byva obvykle oznaceno jako rizikove (znate napriklad oznaceni "maintenance window"?).
A skutecne je tomu tak, ze pri vrtani do systemu je vetsi pravdepodobnost vypadku nez pri beznem provozu.
Pochop LAMO, ze jsem reagoval hlavne na vetu "Navíc klienti u bank oceňují to, že mohou přijít do pobočky" a napsal, ze velmi pochybuji, ze klienti neco takoveho oceni.
Tvoje reakce je naprosto mimo. Vrat se do ZS a nauc se porozumet vyznamu napsaneho textu.
"V absolutních číslech jsme zaznamenali meziroční nárůst. Běžně to funguje tak, že každý měsíc průměrně zakládáme téměř 90 tisíc Osobních účtů České spořitelny a měsíčně dochází průměrně ke zrušení několika stovek Osobních účtů České spořitelny. Nesledujeme, že tento trend by se vstupem mBank na trh nějak změnil. Klienti si mohou zakládat druhý účet u nové banky, aby zjistili, jaký je. Otázkou ale je, kolik z nich účet pouze testuje a kolik z nich se opravdu stanou klientem pouze mBank. Navíc klienti u bank oceňují to, že mohou přijít do pobočky. Nevěříme, že banka může dobře fungovat bez existence sítě poboček,“ sdělila iDNES.cz Kristýna Havligerová z firemní komunikace ČS"
Povsimnete si zejmena vety "Navíc klienti u bank oceňují to, že mohou přijít do pobočky." Tomu rikam manipulace. Ja naopak ocenuji, ze nikam nemusim chodit, a vse si pekne vyridim z domova. Ostatni nepochybne take. A proto CS nikdy. A jsem rad, ze jsem s nimi nemel nikdy spolecneho.
Vubec nezavidim situaci zamestancum v CS. Jejich stehovani IT do Vidne je akce trvajici 5 let. V Q3-4 ma definitivne zapocit stehovani datacentra. Hlavni heslo akce udajne je "Nech to stoji co to to stoji, prestehujeme to". Co na tom ze uz dve studie (od ruznych velkych konzultacnych firem) a i interni studie rikaji ze to jen (kravina=) zhorsi situaci. Cela CS je v podstate ochromena stehovanim. Na jare bude "kozmeticky" release (upgrade), na podzim byl zrusen. Konkurence muze jasat....
PS: Tolik demotivovanych a otravenych lidi vam garantuji ze neuvidite nikde....
stourale, dokážeš pochopit, že existuje nezanedbatelné množství klientů, kteří internet nemají/nechtějí/neumí používat a že jim vyhovuje, když je pobočka v každém okresním městě?
nejsem sice klientem CS, nicmene v nekterych pripadech je lepsi, kdyz urcitou sluzbu proberu primo s bankeem osobne a zeptam se ho, na co potrebuji, proto bych pobocky urcite nezavrhoval.
Vaše připomínka by byla jistě trefná, ovšem pouze za předpokladu, že by výpadek v tomto rozsahu byl očekáván a plánován, což ovšem nebyl. Lidově řečeno České spořitelně se kolečko polámalo, když dělala něco proto, aby se nepolámalo. Za dané situace v tom skutečně vidím paradox, což ovšem na druhou stranu nevylučuje pravděpodobnou souvislost mezi zásahem do systému a výpadkem, ale to už bych se s tím slovíčkařením pouštěl na hodně tenký led ;-)