Dobrý den,
původně jsem komentář psal v době, kdy se zpráva zabývala výpadkem O2 cloudu a reagoval na to, že nemá cenu svádět něco stále na cloud, když se jedná o celkový design a nastavení řešení včetně nastavení disaster recovery procesů. Než jsem komentář odeslal, článek zmizel a teď se objevil s jinými informacemi.
Jestli byla správná původní informace nebo tato nevím, ale tzv. managed servery mohou vznikat i v cloudu, protože managed je jenom, že se někdo stará o daný systém, takže proč ne virtuální, tedy v cloudu.
Pokud to byl výpadek v O2 cloudu, pak se domnívám, že design jejich řešení je špatný. Není špatný cloud.
Pokud to byl výpadek nějakých jednotlivých (fyzických) serverů, které jsou přes switche (FC/iSCSI) propojeny s diskovým polem, potom je zarážející, že takový výpadek nastal a když už nastal, že trvala obnova tak dlouho.
JP
Pokud je to standard bylo by to špatně a oprava služby O2TV skoro na celý den taky nevypovídá nic dobrého o servisu daného operátora.
Nicméně, pokud nejede televize den, tak to možná někoho naštve, pokud nejede několik hodin řada zákaznických systémů, tak kromě toho, že to někoho naštve, tak to bude stát také dost peněz.
Nějak nechápu proč technické zajištění všech státních služeb dělá zrovna Telefónica???
Datové schránky = Telefónica
Centrální registr = Telefónica
atd.
Přitom jsou mnohem lepší, zabezpečenější a spolehlivější datacentra.
Například takové datacentrum WEDOS. Je moderní a bylo dostavěné v roce 2010, má vlastní agregáty, záložní zdroje (ne jak O2, že mu to při výpadku proudu kleklo, protože jejich záložáky to držely 5 minut a agregáty byly nefunkční) a má i dobrou fyzickou bezpečnost, protože je to v bývalém protiatomovém krytu :-). Navíc ceny jsou vynikající!
Opravdu nechápu proč veškeré státní zakázaky má vždy Telefónica, když technické zajištění služeb je spíš špatné jak dobré - rozhodně se nedá říct, že by Telefónica poskytovala kvalitní služby.
Přesto je vždy každá státní zakázka jejich! Kolik asi "sedmiček" za to někdo dostává?
Aha, takže myslíte, že jediný na planetě, kdo dokáže provozovat serverová IT řešení pro státní zakázku je vždy Telefónica Czech Republic a tedy skutečnost, že dostává 100% státních zakázek nemůže znamenat korupci...?
Takové ovčany naše vláda potřebuje, pak může krást a oni se budou válet smíchem :-)
Telefónica a úředníci Vám dávají +1
U Wedosu? Skvělý nápad.
Josef Grill, P.E.S. Consulting - víte, že vy si kulový pamatujete neznamená, že mají sklerózu všichni.
http://www.blisty.cz/files/2001/09/06/snm6.htm
http://www.lupa.cz/clanky/soud-zamitl-predbezne-opatreni-proti-lupe/
http://www.lupa.cz/clanky/p-e-s-consulting-neopravnene-zpristupnil-domenu-sveho-klienta/
http://www.zive.cz/clanky/svet-namodro-soudne-cenzurovan-vec-je-slozitejsi/sc-3-a-102779/default.aspx
Nechtěl byste ještě zangažovat třeba Aleše Máju Slabého? :-)))
To netuším, každopádně jestli má datacentrum v ČR nebo ne, je úplně šumák :-D
Datové centrum Google má dostupnost +4 ms oproti datovému centru Telefónica (testováno ze sítě Telefónica), takže naprosto zanedbatelný rozdíl :-).
Každopádně za ty prachy, které stát platí za registr vozidel a datové schránky by si tady mohli udělat datových center hned několik :-D
Vidite a sumak to rozhodne neni.
Mimochodem, ty 4ms mate asi do jednoho z nejmenovanych ceskych datacenter, kde ma Google svoje servery.
Zkuste prosim zjistit skutecny stav a pak mudrujte.
Pak bych doporucil nepomijet ceskou legislativu v oblasti osobnich dat, ktera dela jejich umisteni v zahranici pomerne komplikovanym.
Šumák to JE!
Skutečný stav je takový, že jakékoliv datacentrum připojené na páteř má kdekoli po EU dostupnost do +15 ms oproti stejnému státu, kde se nachází uživatel.
Každopádně bavit se tady o milisekundách v databázové aplikaci je trochu debilita, jestli je odezva +1 nebo +15 ms je naprosto jedno.
Česká legislativa říká, že osobní data musí zpracovávat správce usídlený na území EU. Dovoluje dokonce i zpracování mimo území EU, pokud členský stát zajistí, aby data byla zpracovávána v souladu s jeho legislativou a legislativou EU.
Mimochodem jsem připojený přímo přes O2 a rozdíl mezi odezvou datacentra O2 v Praze a datacentra Google v Irsku, Dublin je +7 ms.
Samozřejmě má datacentra, která jsou nám mnohem blíže :-).
Nehledě na to, že to taky může dělat třeba i jiná firma než Google. Nebo opravdu myslíte, že jediný na planetě, kdo je schopen zpracovávat systémy jako DS a registr vozidel je Telefónica? :-D
Telefónica nemá mnoho zkušeností s datacentry, nedokáží si udělat ani efektivní vlastní databázi, jak by to mohli dělat dobře pro někoho jiného?
Než Telefónicu, to bych to raději dal první firmě, která by se přihlásila. Tam bych měl alespoň určitou "naději", u Telefónicy mám 100% jistotu, že to podělá!
Dobry den,
co Vas vede k prohlaseni, ze Telefonica "nema mnoho zkusenosti s datacentry"?
Ja samozrejme chapu, ze muzete byt proti Telefonice nejak zaujaty (jen proto, ze je to Telefonica, ci z jieneho duvodu), ale to by Vam nemelo branit ve strizlive uvaze.
No uz se trosku tocim v kruhu, nebudu Vas dale krmit.
V dokonale ucte
MK