Naopak, pokud jste schopný grafik, programátor (.NET) nebo SEO konzultant a jste z Brna, neváhejte mi zaslat váš životopis.
Dovolil bych si pár otázek a poznámek k pasáži o reklamně vázané na klíčová slova.
»Zjistili jsme ale, že vyhledavače, jež nás zajímaly, skutečná klíčová slova neprodávají.«
Otázka: jak jste určovali ony vyhledavače, které vás zajímají? Půvab PPC reklamy ve vyhledavačích spočívá mj. v tom, že cílovou skupinu filtruje sám dotaz (tj zvolená klíčová slova) a nikoli jakási teoretická demografická skupina návštěvníků serveru.
»Zároveň jsme zjistili, že by patrně v očekávané časové lhůtě nebylo možné cíleně oslovit dostatečný počet lidí.«
Další otázka: pokud něco prodáváte, proč považujete počet oslovených lidí za tak zásadní? Ve vašem článku je sice dobře rozebráno CTR a následně CPC jednotlivých forem reklamy, poněkud ale postrádám dotažení těchto kalkulací do konverzního poměru. Vzali jste v úvahu, že návštěvníci z vyhledavače mohou vykazovat v průměru řádově vyšší konverzní poměr, než návštěvníci přicházející přes bannerovou reklamu?
»Kromě toho jsme nebyli schopni vymyslet slova, která by pro kampaň byla vhodná, takže jsme vzdali i možnost koupit klíčová slova přes Google a etarget.«
To je IMHO zásadní chyba v úvaze. Neschopnost zjistit a vybrat vhodná slova je překážkou aplikace klasického SEO, nikoli však reklamy typu Google AdWords. Naopak, AdWords se běžně používají právě za účelem analýzy a výběru vhodných slov před nasazením klasického SEO, pokud o slovníku potenciálních zákazníků netušíte nic, nebo jen velmi málo.
Jinak hezký článek. Škoda, že je ho zatím jen polovina.