1. Když se ukáže, že se kampaň nevyplatí, tak ji přeci nedělejte.
2. Pokud neznáte správná klíčová slova, použijte AdWords, Wordtracker nebo se zeptejte profesionálů, kteří vám dokáží spočítat, která slova vám přinesou největší zisk.
3. U cen reklamy musíte smlouvat - a dokážete cenu hodně srazit.
4. Mně se naopak placené články ukazují jako velice výhodné.
5. "Předpoklady" jsou na nic. Držte se faktů.
6. Konverzní poměr 1:100 je moc krásný. To byste museli dělat SEM a mít špičkové stránky, aby mohl fungovat. Raději buďte skeptičtí.
7. Dělal jsem i kampaň za 50 000 Kč, která se hodně vyplatila. Musíte být ale chytří. Obecně u malých kampaní se hodně prodražuje výroba reklamních médií (včetně psaní článků).
Běžný konverzní poměr třeba elektronického shopu je několik procet, tj. 1:100 určitě není krásné. Několik procent (cca 3-4 %) měl shop s knihami jednoho vydavatelství, který jsem dělal víceméně na koleně v době, kdy nebyly ještě stránky oblemcané zkratkami jako SEO a SEM :-)
Já jsem raději vždy skeptický. Raději řeknu klientovi, že každý 10 000., který mu přijde na stránky, si něco koupí, než abych řekl 100 a zjišťoval, že je to 1 000.
Ale samozřejmě, že jde o konkrétní trh. Máme třeba klienta, kde se cena produktu pohybuje ve statisících, takže i když si to koupí každý 10 000., stále se to vyplatí.
No to je opravdu rada odborníka. Za tu stojí si zaplatit.
Zkuste příště raději vyjít z nějakých exaktnějších podkladů. Pak se nedivte, že máte málo práce nebo, že se k vám klienti nevracejí. Tedy alespoň podle webu.
Půlka z toho "křesťanské projekty" a druhá půlka s dovětkem nejsme autory. Možná děláte analýzu, ale když jste tak dobří, proč si vás ty firmy nevyberou na celou zakázku?
Pane Pavliši, pošlete mi prosím své telefonní číslo na nemec@robertnemec.com, rád bych si s vámi popovídal.
Někde děláme celé projekty, jinde fungujeme jako dodavatelé jenom určitých částí (z různých důvodů), někde nejsou podepsány smlouvy na celek, takže uvádím jenom to, co je odsouhlaseno.