V rámci dalších pomocných opatření všechno šifrovaný. A ISP nepozná, co jsou šifrovaná data (nebo prostě "nějaká" raw data v rámci plausible deniability), a co VOIP.
Přitom VOIP operátoři a výrobci hw si za to můžou sami. Používají povětšinou pračlověčí protokol SIP (nebo jiný, se stejným problémem - viz dále), který nativně nic jako šifrování nepodporuje (a nikdy nepodporoval, přitom se jeho jednoduchý návrh stal nesmyslně prakticky standardem i do dneška). A pak se diví, že je velice primitivní to odfiltrovat nebo "nenápadně" tomu dát nízkou nebo aspoň nižší prioritu.
Šifrování, náhodné porty, rozumné použití přepínání packetů atd., opatření je spousta. A zdaleka se to ani nemusí týkat jenom VOIP, ale preferencí priorit každého.
Tak stačí snad křivka přírůstek/úbytek zákazníků. Když nikdo neutíká, tak co se snažit?
Příklad: česká verze zmrzliny Magnum má jiné složení než v Německu. Výrobce to zkusil (snížení nákladů), prodeje se nepohnuly. Takže to nechal a vydělá víc.
Podobně zmrzlina Carte d'Or. V zahraničí lepší zmrzlina, u nás hnus s rostlinnými tuky. A lidi to kupují jako luxus.
Stejně tak zmrzlina Häagen-Dazs. U nás stojí dvojnásobek toho co v UK. A taky se kupuje, tak co to měnit.
Atd atd
O2 na ADSL žádné VoIP služby neblokuje. Jen prostě dodává jako na běžícím pásu "za korunu" ADSL modemy/routery, které mají aktivní SIP ALG, což původně mělo být jakési opatření na podporu protokolu SIP (a tedy i VoIP). Ale v drtivé většině (nejen) ADSL modemů, kde se vyskytuje, je implementováno tak špatně, že naopak VoIP komunikaci spolehlivě znemožňuje. Takže je nutno tuto "podporu" vypnout, a je po problémech. Jenže právě to málokterý domácí uživatel internetu dokáže...
docela cerstva zkusenost z Brna. Jejich vlastní ADSL modem blokoval VoIP jinych operatoru, dokonce to clovek na infolince ochotne odkyval. Stacilo dat si tam vlastni ADSL router, a ejhle, vse jelo jak ma :)
Za routerem byla VoIP brana, vyzkousena ze opravdu jede, tady proste ani tuk. A nastavenim jejich puvodniho routeru, prodaneho v ramci jakehosi balicku, to opravdu nebylo :)
Ano, ano - ceny jsou pro lidi, kteří sáhnou hned po tom prvním, co vidí předražené. Ale telekomunikace rozhodně nejsou výjimkou... Předražené je v ČR absolutně vše a je asi jen máloco, co předražené není.
No platy jsou taky nízké... A proč?
Je jen jeden důvod: PROTOŽE TO AKCEPTUJEME!
Ano, zaměstnanci klidně jde platit 30 000 měsíčně, ale proč? Proč, když stejnou práci udělá i za 10 000?!
Zrovna tak, jako X může stát v klidu i 50 Kč, ale PROČ, když to lidé kupují jak vzteklí i za 250 Kč?
"Jinde" se lidé mají tak dobře oproti ČR, že nikdy neakceptují směšný plat a obrovské ceny - raději by mobily úplně zahodili, než aby to platili! Kdyby to udělali i Češi, tak se hned máme lépe!
Proč si myslíte, že operátor dává obří slevy firmám i když mají třeba jen pár čísel a domácnosti nedá nic?!
Protože firma = přístup s mozkem, který si to prostě nějak zařídí i kdyby se na všechny operátory měl vykašlat!
domácnost = ovčan, který poslouchá, co se mu řekne a pokud mu někdo nabídne cenu, tak si maximálně posteskne "je to tak drahé, ale co mi zbývá, musím to platit!"
To je zásadní rozdíl mezi firmou a běžným ovčanem - jejich diametrální odlišnost!
Kdyby lidi méně řvali a více zapnuli mozek, tak jsme na tom ještě lépe než v Rakousku...
On je v principu roaming pitomost. Rekneme ze v cele EU pusobi (kdovi jestli) do 10ti firem. Tudiz z urcite 70% jste i v "roamingu" u tehoz operatora jako doma. Naklady navic jsou presne 0. Jim je totiz sumak jestli ste k jejich BTSce pripojenej v kotehulkach nebo v Parizi. Stejne to vsechno bezi po stejny optice jako kdyz si najdete open AP a budete si cist lupu. A co myslite, jake naklady vygeneruje tech +- 30kbit po dobu rekneme 5ti minut ...
Je to www.voocall.cz s volaním na mobil za 1.50Kč s DPH.
Pro technicky mene schopne umi i callback pres SMS nebo Web za 3Kč s DPH za volaní mobil-mobil s tarifikaci po sekundach. Coz je pro majitele predplacenek a nizkych tarifu pomerne vyhodne.
Ale samozrejme to nemuze nahradit skutecneho virtualniho operatora. I kdyz je zde otazka jak by byly nastaveny velkoobchodni ceny. Aby to nedopadlo jako s velkoobchodmim ADSL, kdy byla velkoobchodni cena vyssi nez cena pro koncoveho uzivatele od O2.
Ja si osobne myslim, ze i kdyz si tu nekdo casem vynuti virtualniho operatora, budou velkoobchodni ceny tak vysoke, ze to cenu stejne vyrazne nesnizi.
Jednoduše.
1/ sehnat slušné, tedy VoIP neblokující, ani neomezující, internetové připojení. (Bohatě stačí nekoktající 128 kbps v obou směrech). Že to nebude Ouvej tů tů, ani další z velké trojky + Ufoun, je snad nasnadě.
2/ od libovolného mobilního opa si pořídit anonymní předplacenou SIM kartu ale pozor! Ihned po aktivaci je nutno na pracovišti příslušného opa nechat nekompromisně zablokovat všechno, kromě telefonování a SMS. že si k takovéto kartě nebudu pořizovat ,,chytrý" telefon, je snad také jasné.
3/ Mobil budu používat pouze v nouzových případech, takže mi dvě až tři stovky na rok bohatě postačí, všechna ostatní volání přes VoIP. (čistě sekundová tarifikace, hovory ve vlastní síti zdarma, žádný paušál, ceny od 50 hal do 2 Kč za minutu, bonusy za příchozí hovory a pokud je VoIP klient v notebooku, nepotřebujete roaming; za stejné ceny můžete volat odkudkoli z ciziny a pokud v té cizině budete, budou na VoIP volat vám za stejné peníze, t. j. za cenu hovoru na pevnou. Takže jediné, co budete platit jaksi ,,navíc" bude internetové připojení a to se dá, vzhledem k požadavků na šířku pásma, sehnat za pár šupů od kdejakého ,,garážového" ISP.
Když porovnáte konkrétní nabídky všech našich opů, zjistíte, i když to dá dost práce, že je to, s nepatrnými rozdíly u všech o tom samém, včetně spešl tarifů pro velkoodběratele. Takže jde o nepsanou kartelovou dohodu, kterou ČTÚ přikrývá, protože čím vyšší ceny, tím větší DPH a tudíž tím více peněz do děravého státního měšce! A to, že firma zaměstná raději UKčko, než za minimální mzdu našince, je veřejně známo. To UKčko je totiž ochotné dělat téměř zadarmo a navíc se za něj, při troše šikovnosti, nemusí platit zdravotní a sociální pojištění! (Při policejní razii v Pekárně Hořovice, bylo zjištěno, že 97% zaměstnanců byli Ukrajinci, pracující načerno!) Je zajímavé, že politici v rámci jakýchsi podovných deforem šikanují nezaměstnané, ale práci cizinců načerno vesele tolerují.
Cena SMS je sice dobry argument, ale hovor lze na voocall.cz inicializovat i pres web, tudiz zadarmo nebo zvolit nejaky SMS tarif.
Uctovani po sekundach je prave v pripade dovolani se do schrany VELMI vyhodne jelikoz to zjistite okamzite a odchozi hovor je uctovan jen tech nekolik sekund nez to polozite. Ne jako u uctovani po 60s kdy Vam operator napali celou minutu i kdyz jste byl "spojen" 3-4 sekundy. Ten rozdil je docela vyrazny.
Voocall používám(e) na dvou telefonech asi dva měsíce. Jako freelancer jsem většinu času na wifině, kvalita hovorů je v 90 procentech volání bezproblémová (u těch zbývajících deseti nejsem bohužel schopen říct, zda je problém v mém ADSL připojení, nebo ve službách VoIP operátora; tipnul bych si spíš na ADSL, které je u mne dost mizerné).
Při telefonování se volaným zobrazují „normální“ mobilní čísla, žádná VoIP exotika.
Několikrát jsem zkoušel volat i přes 3G, úspěšnost tak 50/50.
Cenově zásadní rozdíl oproti stávajícím paušálům u O2.
To jsem spíš myslel na adresu ČTÚ.
Jinak ovečkám, jako vy doporučuji udělat to, co říkají. Zařiď si anonymní SIM kartu a pak obětuj 15 minut svého života, že budeš přesvědčovat pracovnici / pracovníka příslušného operátora k přechodu ke konkurenci. Pokud se posnažíš, dostaneš modré z nebe, slevy a bůh ví co. Proč to nezkusit?
Takové řešení je z pohledu operátora KANIBALIZACE a proto Vás vesele pošle k šípku!
Teď totiž čtenáři lupy mají všichni také mobily a utrácí na nich X Kč. A když se srduží, tak operátoři se mají předhánět v nabídkách typu X-y%, s tím, že když se nedohodnote, tak čtenáři dál budou utrácet X :-DDD Tomu tedy opravdu říkám business! :-D
Tak ještě můžete volat třeba přes Odorik.cz, tam můžete hovor iniciovat prozvoněním serveru. Dokonce dostanete pár čísel, které, když prozvoníte, tak Vám ústředna zavolá zpět a už rovnou spojuje s vybraným číslem.
CallBack stojí 1,59 Kč k Vám + směr jaký voláte. Takže například mobil ČR >> Mobil ČR stojí 3,18 Kč a je účtován 1+1 (po sekundách od začátku hovoru).
Hovor mobil ČR >> mobil USA Vás pak stojí jen 1,89 Kč
Rozhodně je to stokrát lepší než jakákoliv předplacenka :-)
A těm, kteří chtějí ušetřit za SMS (a na druhou stranu netrvají na zobrazování mobilního čísla volanému) můžu doporučit http://www.odorik.cz/ . Zde se callback vyvolává i pouhým prozvoněním.
V Otázkách VM se předvedl ten pán z ČTÚ (asi nějaký šéf) jako by ho platil některý z mobilních operátorů nebo dokonce všichni tři dohromady. Vodafon, O2 či T-Mobile se nemají čeho bát. V ČR nehrozí, že by někdy platilo jako v Rakousku, kde dostaneš za 10 Euro 1000 minut do všech místních sítí + 1000 SMS + 1000 MB
viz http://pardubice.bloguje.cz/906878-1000-minut-volani-do-vsech-siti-1000-sms-1000-mb-dat-za-230-kc-mesicne-v-cr-sen-v-rakousku-realita.php
Toho pána platí stát za to, aby mlžil a lhal, protože když se státní rozpočet soustavně a nepřetržitě rozkrádá, tak je každá zlámaná grešle dobrá. A mobilní opové rádi něco přihodí; není nad to, když stát jejich zlodějnu podporuje. Jediná možnost, jak na telekomunikační mafii vyzrát, bohužel je, na její služby totálně rezignovat. Jenže každý raději zaplatí nehorázný peníz za mobilní pohodlíčko, než by se spokojil s o něco méně pohodlnou alternativou a opové i stát to velmi dobře vědí. Takže máte dvě možnosti: buď jalově fňukat a dál platit nehorázné peníze za nekvalitní služby, nebo se domluvit na dlouhodobém (den, nebo dva nepomohou) a totálním bojkotu! Cokoli jiného nemá smysl.
Zjevně nechápete... pointa není "že volají" ale "kde volají"
těch 10000 čtenářů má statisticky 40% kyslíka, 40% tmobajla, a 20% vtfouna..
a nabídka zní.. dejte nám lepší tarif pro 10000 lidí a přijde vám 6-8 tisíc nových zákazníků... nebo se s 2-4 tisíci zákazníky rozlučte, protože jdou ke konkurenci co dá lepší nabídku....
a teď si vezměte, že to nebude 10 ale 50 nebo dokonce 100 tisíc.... jako přijít o 50 tisíc paušálů nebo získat 60 tisíc nových paušálů, to už stojí za zamyšlení nemyslíte??? když už nic jiného, je lepší za takové paušály terminační poplatky inkasovat než je za ně platit když budou v jiné síti :)
ja pouzivam www.klikniavolej.cz, je lepsi: mam to primo v mobilu, takze nemusim vubec k pocitaci. A zobrazuje se moje cislo a nic navic za to neplatim.
Zavolal jsem operátorovi. Řekl jsem, že bych chtěl levnější tarif a že mám možnost u konkurence dostat 50 % slevu (klíčové slovo je firemní benefit). Za hodinu se mi ozvali zpět a dostal jsem ji taky plus 15 % na volání či SMS navíc. Bez smlouvy. Ale když ty částky někdo platí, a navíc si stěžuje maximálně u piva, tak proč by měl operátor zlevnit? Teprve ve chvíli, kdy se tohle začne stávat běžné, operátor uvidí, že mu ta hra za to už nestojí a zlevní i oficiálně.
Různé VoIP služby jsem uvažoval taky, ale to by šlo rozumně tak jedině přes U:fona, ale ten má dost mizerné pokrytí a nemá roaming. Nakonec jsem se steně dostal na cenu jakou bych platil za VoIP + připojení, a nemusím řešit, kde, jak a jestli vůbec mi to bude fungovat.
Když už se tu dohadujeme, která VoIP služba je pro volání do českých mobilních sítí nejlevnější, zkuste se podívat i kousek za hranice. Třeba na http://www.rebvoice.com :-). Kvalita sice bývá někdy o něco horší než u českých VoIP služeb, tarifikace je minutová a nikoli sekundová, sestavovací poplatek (0,039 EUR) také moc neláká, ale minutová cena (0,02 EUR) mi už přijde docela "zajímavá".
Ceny jsou, pravda, bez DPH, ale když tu daň (lucemburských 15%) plus nějaké transakční náklady na dobití přičteme, a počítáme Euro za 30 Kč, vychází to 1,20 Kč za sestavení hovoru a 0,60 Kč za minutu... V každém případě je to zajímavá alternativa na vyzkoušení pro delší než cca dvouminutové hovory. (Půlhodinové "klábosivé" volání na mobil v jakékoli české síti vyjde pod 20 Kč...) A vlastní mobilní číslo jako CLI nastavit u služby Rebvoice lze.
JJ, na RebVoice jsem už narazil - na telefonujeme.cz, rozhodně to vypadá na zajímavý tip. Sice já osobně zřídkakdy mívám delší hovory na mobil (vždycky se domluvím buď na Skype nebo VoIP), ale pro někoho, kdo má, je to možná nejvýhodnější volba. Jen to chce vyzkoušet tu kvalitu...;)
Jen na okraj - pokud máte, pane kolego, anonymní předplacenku, tak blokování telemarketingu je patrně jen zbožné přání. Vtip je totiž v tom, že aby bylo možné telemarketing právně relevantně zablokovat, musí být příslušné telefonní číslo s údajem o zákazu marketingu uvedeno ve veřejném telefonním seznamu :-)
Já taky. Ale ono to s těmi modemy nějaké divné je, mně se na jednom zyxelu stávalo, že při pokusu zaregistrovat se k sipu modem vytuhl a druhý exemplář zas měl problém, když někdo jiný při hovoru něco stahoval. Celý net pak spadl. Dlink to zvládal líp. Ale připojit se sip klientem z mobilu přes wifi byl taky problém.
Ne, měl jsem na mysli, že je efektivnější přestat neustále s něčím nebo proti někomu "BOJOVAT" a energii, čas a možnosti investovat do vlastních cílů.
Každopádně mě osobně je to úplně jedno, každý má vlastní hlavu a může si život zařídit po svém. Já ho mám zařízený skvěle a líbí se mi. Jestli se někomu nelíbí, tak by ho měl změnit, ne bojovat.
Totez je napr Ikea - ve svy domovine neco jako kram pro "bezdomovce" - v principu si tam mladi a nemajetni kupuji smejd, u ktereho pocitaji ze "az na to bude" tak ho hodi do popelnice a koupi nekde jinde neco rozumneho. U nas se z toho dela "znackove" zbozi a ten stejny smejd se prodava za min dvojnasobek.
Minulý pátek, hned, jak jsem vyfasoval mezinárodní kriplplacku, jsem jel na velký nákup do Drážďan. 148 km tam, 148 km zpátky, za slabých půl hodiny nakoupeno na tři týdny, cena, i s náklady na cestu, (jeli jsme čtyři), o 55% nižší, kvalita - škoda mluvit; to, co se tu prodává jako první jakost nechtějí Němci ani do psích konzerv! Pečivo v mrazáku ty tři týdny bez problémů vydrží a 2 kg pytel pracího prášku za 2€ vydrží dvakrát tak dlouho (v prášku totiž není sůl), než stejně velký, koupený tady. Takže ať si Kradousek s Přesčasem zvedají DPH jak chtějí.
To co píšete krakonoši je sice pěkné... ale řešíme tady "mobilní služby". To co popisujete je pevná linka a tam ze výhoda mobility úplně vytrácí :(
Jasně že nejvíc člověk ušetří když netelefonuje :)))
Já spíš čekal, že mi poradíte něco jako "sdružme se všichni čtenáři lupy" a vyjednávejme jednotný tarif pro nás 10 tisíc ať se operátoři předhánějí v nabídkách :))))
V debatě o uvolněných frekvencích zatím chybí informace, jaké frekvence se uvolní a jaké technologie na nich lze provozovat/budou provozovány. Podle mě je to klíčová otázka. Podívejme se na Ufon. Má přidělené frekvence, ale není to užívaný standard v běžných telefonech a musí se používat speciální zařízení.
Zatím jsem nalezl, že se uvolní pásmo 800MHz bez bližšího upřesnění. Podle dostupných informací je v tomto pásmu provozováno UMTS, japonské DoCoMo, a tedy opět zařízení, která nejsou na našem trhu dostupná. Pokud by šlo o pásmo GSM-850, které se používá v USA, je situace lepší a čtyřpásmové telefony jsou na trhu.
Ovšem zatím se hovoří o frekvencích pro datové sítě, proto předpokládám UMTS a i po vstupu možná nového operátora bude situace stejná jako s Ufonem. Speciální zařízení zvlášť pro data a volání nebo jen velmi malý výběr.
Představa, že bude telefon na nové frekvence s bezproblémovým ovládáním pro obyčejného člověka, je velmi lákavá, ale s takovým telefonem nelze jednoduše změnit operátora a se současným telefonem na nového také nelze přejít.
Z tohoto pohledu nevidím žádnou změnu chování současných operátorů po aukci frekvencí.
To spíš operátor zjistí, že jste si z něj vystřelil a tarif vám ,,upraví" podle svého. A vzhledem k tomu, že to máte bez smlouvy, budete se moci jít leda tak klouzat. Já mám internet 20/20 Mb zdarma, VoIP klienta v notebooku, mobil pouze pro případ nouze, čili anonymní předplacenku, kde je povoleno jen telefonování a SMS, (vše ostatní, včetně telemarketingu, roamingu a dalších je blokováno) a jsem naprosto spokojen, protože na tom nejsem tak zoufale, abych musel být na netu i když jedu někam na výlet.
Zjevne naprosto mimo, za tech 200Kc si v Rakousku koupite pausal, vcetne dat, se kterym muzete provolat tisice minut. Bez pytlikovani se s VoIP, ktere vam stejne nebude fungovat, protoze kvalita pripojeni je tragicka sama o sobe a operatori se jeste umyslne snazi VoIP mrvit.
BTW: Za 200Kc/mesic provolam (klasicky) tolik minut, ze zadna data nepotrebuju.