Bohužel, to že někomu ústně někdo sdělil kolik dostal hlasů, k férovému vnímání soutěže nestačí. Obávám se, že podnikatelský subjekt provozující např. Aukro, Heureku apod. je schopen udělat pro peníze cokoliv. Což lze celkem chápat.
Smutné je, že neověřené, a proto i nedůvěryhodné žebříčky údajně nejlepších obchodů, přebírají bez rozmyslu mnohá média. Věříte např. tomu, že Aukro patří mezi nejlepší obchodní domy hned za Elzu? Já tomu nevěřím. Proč by jinak Heureka tajila počty hlasů atd..?
Věříte že ČSSD je nějlepší strana? Že Fabia je nejlepší auto? Že nejlepší dovolená je v Chorvatsku?
Já nevěřím ani jednomu, ale vim, že lidi to prostě takto volí. To že někdo zvolí Aukro, nebo cokoliv jiného je jen záležitost marketingu toho kdo se takto umístí, prostě mají peníze na to aby lidem řekli aby klikali. Za to rozhodně nemůže ShopRoku, že někdo ty peníze má, někdo ne.
Celkové čísla by byla super, ale nezpochybňoval bych to jen na základě domněnky.
Nechci se hádat. jen si dovoluji tvrdit, že je neprofesionální zveřejňovat výsledky neověřitelných soutěží. Pokud jste v Heuréce přesvědčeni, že to tak děláte správně a ostatní vám to žerou, je to jejich chyba.
Jen jsem čekal více profesionality právě od Lupy. Pokud ovšem článek není placenou reklamou.
Škoda, že "soutěž" Shop roku 2013 není průhlednější, což by jí snad dodalo na důvěryhodnosti. Jaké jsou konkrétní výsledky hodnocení, kdo je ověřoval? Nikde ani zmínka. Jak jsou řazeni finalisté? Jsou uveřejňováni v abecedním pořadí, náhodně nebo dle zvážení někoho z pořadatelů? Kolik vlastně dostal vítěz hlasů?
Takhle si může tvořit žebříčky platících inzerentů kdokoliv. A neprofesionální média vše tupě přebírají.
Není podstatné, čemu kdo věří. Ale představte si, že bychom se ze závodů na 100 metrů dozvěděli jen pořadí ve kterém běžci doběhli, aniž by je kdokoliv viděl, měl kdokoliv možnost se dozvědět jejich časy nebo to jakkoliv ověřit. Pořadatel by prostě řekl, že to někdo od nich změřil a sám si sestavil výsledkovou listinu. To by to dopadlo :-)
Prostě paní Novotná z Heuréky vylosovala finalisty z těch firem, které u Heuréky nejvíc utrácí a je to. A média by něco takového měla ignorovat, pokud informaci nelze NIJAK ověřit.