dnešní hry se opravdu dělají takhle dlouho, na dvojce začali pracovat tesně před tím než dokončili jedničku. U áčkových titulů se bavíme o rozsahu práce v desítkách tisíc MD.
To není jen programování, ale je to vytvoření celého světa, textů, dekorací, modelů, znovu a znovu testování. 2 roky jsou extrémně krátká doba i na daleko menší tituly.
To už se v jisté míře děje teď: když se trh se vzácnými statky zaplaví levnými napodobeninami, tak na tom vydělají jen ti první, co naskočí na danou vlnu. Takže se AI cpe všude a pokud možno přetlakem, dokud se na tom dá ještě vydělat.
Konzumenty totiž brzy otráví nízká kvalita, všudypřítomnost a nesplněná očekávání, že za méně peněz dostanou stejně či více kvalitní muziky. Stačí si vzpomenout na 90. léta, tržiště s levnými napodobeninami na každém rohu a nakupující, co doufali, že teď ušetří.
Mno... dodnes z toho zbylo jen rčení "Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci". AI zatím úspěšně kráčí stejným směrem (jako předtím blockchain, a předtím plasty.... seznam by byl dlouhý).
vývoj takové AI také není zadarmo, stačí se podívat kolik velké společnosti investují do AI, jsou to miliardy dolarů. I náš Seznam v tom utopil spodní stovky milionů a pracuje na tom několik let.
Může to umožnit dělat hry rozsáhlejší, komplexnější, provázanější, zlepšit herní zážitek, ale rozhodně si nemyslím, že je to zlevní.