Vtip je v tom, že čumilometry mají PRÝ lidi doma z dobré vůle a nedostávají za jejich obsluhu ani korunu. Ale stejně...Kdo by chtěl mít doma špeha, kterému by musel otročit? Hlavní je, že zadavatelé reklamy na tu hru přistoupili. Vlastně těm velkým to je jedno, protože jim "sledovanost" umožňuje lépe rozdělit daný obnos peněz, který chtějí do televizí nalít. Je to taková hra o poměrně veliké peníze.
Stejně tohle měření sledovanosti není objektivní.Nikdy nemůžeme na základě 200 domácností poznat,na co se dívá celý národ.Ono je dost možné,že pořady,které sledují lidi s peoplemetry už ostatní tak moc nesledují.Dám to na příkladu ordinace-seriál pro nejtupější část národa.Není to tak vždy,ale většinou chudší=hloupější a kdo má doma peoplemetr?Většinou ti,co si nějak chtějí přivydělat.Ti bohatší(většinou = chytřejší)nemají důvod za pár šupů se otravovat s peoplemetry,volit kdo z rodiny se na o dívá atd atd.Takže potom se může stát,že tyto tupé seriály alá ordinace mají dle peoplemetrového měření 1,5 mil.diváků,ale skutečná sledovanost může být značně odlišná...