Navíc žádný web by neměl být pro každého, ale jen pro toho, co si něco koupí. Měl by mít přesně danou cílovou skupinu. Myšlení virtuálního universalismu, jakože, něco děláte pro všechny, je iluze. Políčeno můžete mít jen na někoho konkrétního. Toxoplazma taky neovlivňuje všechny organismy kam se dostane, ale jen ty, které potřebuje, tedy lidi a myši, kteří jsou přirozenou potravu velkých a malých kočkovitých šelem, které zase představují hostitele, kam se toxoplazma potřebuje dostat, aby si zajistila rozmnožování :-) Ano, některé strategie přežívání jsou univerzální, jejich projevy najdete na trhu, ale i v mikrosvětě.
Ty jsi zase sehnal nějaký kvalitní matroš! Ale na to už jsme tu zvyklí. Nicméně souhlas. Když blokuji, neposkytneš mi úplné informace, to beru, aspoň se mi zjednoduší pátrání; prostě se webům, které ode mne budou požadovat vypnutí blokátorů vyhnu. Když nic jiného, ušetřím aspoň čas.
Weby mají většinou i verze pro mobilní telefony/tablety, tam reklamy nejsou. Nebo jen ve velmi omezené míře. Například místo www.lupa.cz z tabletu chodím na m.lupa.cz nebo http://t.idnes.cz/?setver=mobile atd...
vy si fakt myslíte, že inzerent platící za reklamu stojí o klienta, kterého jeho reklama uráží obtěžuje a sere? nikdy jste neslyšel o lidech, kteří z principu NIKDY nekliknou na obtěžující reklamu a NIKDY cíleně bojkotují produkty propagované tímto způsobem?
v takovém případě je blokátor reklam prospěšný i pro zadavatele reklamy, protože nenasírá.
Jak by vypadal? Nejspíš vypadá úplně normálně - jen je nejspíš na tom balastu nějakým způsobem zainteresovaný. Ona vůbec většina lidí škodí ostatním nebo jim leze na nervy ne proto, že by je to bavilo (ano, najdou se i tací), ale většinou spíš proto, že z toho mají nějaký prospěch.
Proč by se mu to nepovedlo, když budou všichni používat decentní reklamu, aby se vyhnuli bloknutí? Holt se trh s webovou reklamou přizpůsobí a zadavatelé si budou muset zvyknout: budou mít buď malou reklamu dole, kterou uvidí všichni, nebo velkou reklamu nahoře, kterou neuvidí nikdo, protože ji adblock zahodí...
Časem, až se bude zkoumat vliv zobrazení čtečky ve Firefoxu, tak se zjistí, že články zobrazené tímto způsobem, většinou lidé nedočtou do konce. Protože je to jako chůze po betonovém prostranství, zatímco čtení stránky s reklamami, je jako chůze v lese, jistá roztěkanost a ruchy a šumy udržují lidskou mysl ve stavu pozornosti. Betonová dálnice zobrazení čtečky uspává :-)))
Je naprosto logické, že když blokátorem odfiltruji 95% naprosto neužitečného balastu, budu s užitečným obsahem hotov mnohem dřív, čili toho stihnu za jednotku času mnohem víc, tudíž získám mnohem víc informací z více zdrojů. Takže blokátory vnímám jednoznačně kladně a nikdy se jich nevzdám.
Nejsem z vývoje nadšen. Tím, že se začíná blokovat masově i mezi BFU, přibývá snaha to řešit. A ta časem zasáhne i nás blokující v poklidu už léta.
Pravdou je, že textová reklama ala adwords mi nevadí. Ale když někde rozkliknu běžné zpravodajské weby v neošetřeném prohlížeči, zdají se mi nepoužitelné.
To není zdání, ale ralita. Včera jsem na jednom notebooku nahradil bezhlavě upgradované a prakticky nefunkční W desítky Ubuntu linuxem a vyzkoušel, jak pracuje FF bez blokování reklam. Huns, velebnosti! Po instalaci adblocku a jeho úpravě, (zakázáno povolení nerušivých reklam, zapnuto blokování malwaru, zablokována tlačítka sociálních sítí, zapnut zákaz sledování), bylo končně možno web rozumně používat. A majitel chrochtal blahem, když zjistil, že se otravných reklam, malwaru a šmírování zbavil.
Doufat můžete. Je otázka, jak dalece budete úspěšní. Protože pokud jde o mne, raději jiný web, než vypnout blokování! A jiné weby se najdou, protože logicky, když mne na svůj web nepustí nějaký velký hráč, vždy se najde několik jiných, kteří takhle pitomí nebudou. Ve finále pak klesne návštěvnost všem a profitovat budou ti, kterým blokátory nevadí.
Kdyby mysleli hlavou a byli normální, věděli by už dávno, že tuhle válku nemají šanci vyhrát. Jenže kapitalistická ekonomika nedokáže fungovat ve stavu stagnace, nebo poklesu. Proto bude tlak reklamních trotlů na stále více stále drzejší a blbější reklamy neustále stoupat a budou se vymýšlet stále nové způsoby, jak tohle svinstvo publiku vnutit. Jenže jednoho krásného dne začne krize, na kterou trotlové nejsou a ani nemohou být připraveni. A probuzení na ÚP bude kruté.
A to se mýlíte, růst nepotřebuje kapitalistická ekonomika, ale zadlužený sociální stát, který růst potřebuje k tomu, aby si mohl dále půjčovat a nezbořila se iluze, že své dluhy je schopen splácet. Kapitalismus je dokonalý proto, že se vyrovná i s poklesem, a pokles využije k tlaku na to, aby se zdroje rozdělily optimálně, takže ty poklesy snáze absorbuje než socialismus, který jako přirozeně deficitní systém růstem pokrývá rychleji rostoucí deficit. Ve firemním prostředí a některých oborech je úplně běžné, že obraty vám meziročně pulsují o 30% nahoru, ale i dolů a firmy normálně fungují.
Jak se kapitalismus ,,umí" vyrovnat s poklesem, už jsme viděli. Krize, války. A v době, kdy je zadlužený celý svět a každý dluží každému, si o nějakém optimálním rozdělování zdrojů můžeme nechat leda tak zdát. A jinak: pleteš si pojmy; za socíku jsme zadluženi nebyli, naopak jsme měli přebytky, např. na důchodovém fondu bylo plus 92 miliard, které tvůj idol Klaus sprostě ukradl, za což by měl být popraven.
I to patří k lidskému životu, krize ale zapříčiňují státy, které problémy zametají pod koberec a jejich sociální systémy generují poruchy, které nakonec přerostou v krizi. Dokud státy měly minimální sociální systémy, žádné krize nebyly. Socialistický stát je přece vždy v krizi, nikdy z ní nevyjde. Odzkoušeno v Československu v letech 1948-1989.
Nevím. Já tam vlezl se zapnutým adblockem a když ho chtěli vypnout, tak jsem to ani nezkoušel, (bylo mi jasné, co by mne čekalo) a ihned odešel. Takže já mám jasno: Pokud chcete návštěvnost, nechtějte, abych neblokoval! Na reklamní debility nejsem zvědavý a kvůli 95% debilit těch 5% užitečných informací klidně oželím, nebo si je najdu jinde.
Ty budeš teda slušně vymaštěnej. Pokud chcete návštěvnost, nechtějte, abych neblokoval? Můžeš mi laskavě nějak logicky vysvětlit, k čemu asi tak bude webu dobrý, když mu tam přijde nakrásně třeba 10 tisíc miliard návštěvníků, ale nikdo z nich neuvidí reklamu?
Kdokoli, kdo blokuje, je pro poskytovatele "mrtvej", o takovou návštěvnost nikdo nestojí, protože návštěvnost sama o sobě nic nepřináší.
Btw, co ty tak jako děláš za práci, resp. děláš ji taky zadarmo a žiješ z toho, že se chodíš po šichtě napást na louku za barákem? Panebože, to je materiál...
Je vymaštěnej :-)
"protože návštěvnost sama o sobě nic nepřináší."
Ono je to ještě horší, návštěvnost sama o sobě přináší náklady. To ale těm parazitům nevysvětlíte.
"Btw, co ty tak jako děláš za práci,"
Žádnou, bere důchod a blbě žvatlá po diskuzích. Typický sockomoušský parazit (viz jeho stesky nad úžasností předlistopadového režimu a nadávání na kapitalismus).
Jen abychom se za pár let nedostali do stavu, kdy "chytré" televize budou diváky peskovat za to, že si během reklamního bloku vypnuli zvuk, nebo odešli na toaletu a podmiňovat sledování pořadu deaktivací tlačítka "mute" či příslibem přítomnosti všech sledujících osob v místnosti během reklamního bloku. Alternativně by mohli být vyzýváni, aby zadali adresu svého bydliště a souhlasili s návštěvou podomního prodejce. Výrobce by paralelně testoval obě řešení. Sci-fi? Od postupu Washington Postu už je to vlastně jen krůček...
Adblock mám jako vždy puštěný a na webu www.washingtonpost.com jsem si právě přečetl článek o tom nově nalezeném předkovi člověka. Bez jediné reklamy a bez toho upozornění o kterém píše autor článku na Lupě.
Asi to bude spíše otázka filtru pro Adblock. Já si zásadně a už dlouhé roky vytvářím filtr vlastní. Neodebírám nic z těch cinknutých od autorů Adblocku.
Ano, a všimněte si, že ve svobodném světě jsou kolem dálnic reklamní billboardy, v totalitách jsou nahrazeny režimními slogany. Dnes je všude plno pomýlených mladých levičáků, kteří bohužel zase dostanou po hubě v občanské válce, která bude důsledkem jejich pomýlených názorů na fungování reálného světa.
V Německu nebo Rakousku jsou podél dálnic akorát značky a upozornění na vzdálenost k další pumpě nebo odpočívadlu. Asi tam nejsou dost svobodní, chudáci. Je mi jich líto, žít v totalitě provozovatelů odpočívadel, kteří jim vymývají mozky svými režimními slogany. Měli by se poučit u nás, jak se dělají správné svobodné dálnice.
Souhlas a údiv, že to nikoho zatím nenapadlo (ve smyslu uvést to do provozu). Server nemůže vědět, zda informace od něj jdou na obrazovku nebo do /dev/null. Tohle by nemělo význam akorát u pomalých spojení, kde se adblock používá k tomu, aby se stránka vůbec stáhla a zobrazila.
Můj oblíbený plátek omezil neplacený přístup, našel jsem si deset dalších kandidátů, dnes čtu někoho jiného. Respekt mě tak dlouho prudil s odkazy do placené sekce, že už ho nekupuji dva roky ani v papírové formě, to samé Reflex. tady nejde ani tak o raklamu, jako o to, kdo je pánem na mém zařízení - ano , jsem to já, a ani Google, Facebook nebo Microsoft mi do toho nebude kecat.
Nemělo by tam naopak stát "Chcete si u nás pozorně přečíst článek (bez veškerého obtěžování reklamou), zapněte si blokátor?? :):)
Jinak samozřejmě, chápu že možnost přečíst si v klidu článek bez obtěžování reklamou by mohla být nadstandardní placená služba. Pokud by tedy média nabídla-ale to neudělají protože z reklam mají mnohem větší příjmy než z placení za články...
Poslední jakž takž použitelné Widle byly sedmičky a i ty mi na net nesmí. Takže pro net mám Ubuntu a Widle jen pro práci s hudbou a fotkami a od internetu dokonale odizolované úpravou SW. (Vlite, odinstalace ovladačů síťové karty a bluetooth). Takže klídek, žádné otravování s upgradem na W, žádné šmírování.
Na to bych spíš použil Puppy Linux ( http://www.puppylinux.com ). Ta parodie na operační systém od Googlu je jenom maskovaný Velký bratr a v podstatě to nic neumí.
prvni problem - lidi by chteli vsechno zadarmo i kdyz technicke prostredky a naklady na vytvoreni obsahu neco stoji
druhy problem - nenazrani operatori s trapnymi FUP limity(to me proste nuti blokovat reklamu pritom je dost casto tak decentni ze mi ani nevadi)
treti problem - nestandarni chovani nekterych provozovatelu kdy vam cpou agresivni reklamu horem dolem ze se nemate sanci k obsahu normalne dostat
Lidi budou chtít vždy vše zadarmo, to není problém, ale realita, se kterou je nutno počítat a říká se tomu tržní chování. A když dostanu za rohem housky o polovinu levněji, než v sousedním baráku v ,,mojí" prodejně, rád se projdu. Opové nemají skutečnou konkurenci, kdyby tak, jako s mobilním internetem, zacházeli i s ADSL, nikdo by ho neměl. A pokud jde o provozovatele, to je kapitola sama pro sebe, naštěstí použitím blokovačů snadno řešitelná.
Problém vidím i někde jinde: stránka by se měla zobrazit i "pasivně". Osobně mám vypnutá JavaScript a povoluji jej tam, kde "stránce věřím".
Jenže: pokud se spouští script z jiné domény, má prostě smůlu. A to reklamní systémy často spouštějí.
A pokud stránka sama volá něco "odjinud"? Má smůlu. Když se neumí zobazit, jdu jinam.
Účelem novin ve slušné a svobodné společnosti, nejsou ale zprávy, účelem novin je reklama, obsah slouží jen k tomu, aby vás přitáhl k reklamě. Ty informace z obsahu totiž ke svému životu nepotřebujete. Ba právě naopak, je to šum, který ztěžuje vaše rozhodování, protože u vás vytváří iluzi, že žijete v nějakém globálním světě, a přitom můžete ovlivnit jen své bezprostřední okolí, odkud ale máte informace přímo. Média ve vás vyvolávají falešnou představu, že jste polobůh s globálním přesahem a že má smysl uvažovat v kolektivních kategoriích jako lidstvo, obecné dobro a podobně, jako by šlo přímo o vás, a měl jste možnost to ovlivnit. Přitom jste obětí manipulace mainstreamových novinářů, jakési samozvané informační elity, stáváte se díky tomu ovcí, nevybočující z řady, ovcí vedenou na jatka. Reklama je tak trochu antidotum proti tomu, protože rozptyluje vaši pozornost a máte větší šanci, že informační manipulaci nepodlehnete. Proto levičáci obecně nesnáší reklamu. Staví je na zem, přestávají se cítit jako polobozi.
proč si ten kdo mě něco nabízí zadarmo myslí že mě může nutit nepoužívat blokování reklamy? notabene když ji sledovat nechci.
jediná jeho možnost je mě tam pustit když si zaplatím a pak jsem ochoten tu reklamu schroupnout když bude neobtěžující a nebude mě zbytečně užírat data.
Chápu že noviny chtějí aby je lidé četli, proto poskytují obsah zadarmo, a aby přežili tak mají reklamu, když nebude vlezlá a nebude brát data tak to nikomu nebude vadit.
že by zrovna kvalita zdrojů, které jsou zaplácány obtěžující reklamou stála za to. Třeba takový iDnes nebo zmíněná Nova je za trest. V podstatě se vyplatí číst jen komentáře a to není redaktory generovaný content. Lépe je používat news čtečky a přečíst si jen to co mě zajímá a ne to co mi vnucuje nakladatel. Jinak si lupo zkus vypnout skripty a klidně si přečteš co chceš :/