vy si fakt myslíte, že inzerent platící za reklamu stojí o klienta, kterého jeho reklama uráží obtěžuje a sere? nikdy jste neslyšel o lidech, kteří z principu NIKDY nekliknou na obtěžující reklamu a NIKDY cíleně bojkotují produkty propagované tímto způsobem?
v takovém případě je blokátor reklam prospěšný i pro zadavatele reklamy, protože nenasírá.
Jak by vypadal? Nejspíš vypadá úplně normálně - jen je nejspíš na tom balastu nějakým způsobem zainteresovaný. Ona vůbec většina lidí škodí ostatním nebo jim leze na nervy ne proto, že by je to bavilo (ano, najdou se i tací), ale většinou spíš proto, že z toho mají nějaký prospěch.
Ty jsi zase sehnal nějaký kvalitní matroš! Ale na to už jsme tu zvyklí. Nicméně souhlas. Když blokuji, neposkytneš mi úplné informace, to beru, aspoň se mi zjednoduší pátrání; prostě se webům, které ode mne budou požadovat vypnutí blokátorů vyhnu. Když nic jiného, ušetřím aspoň čas.
Proč by se mu to nepovedlo, když budou všichni používat decentní reklamu, aby se vyhnuli bloknutí? Holt se trh s webovou reklamou přizpůsobí a zadavatelé si budou muset zvyknout: budou mít buď malou reklamu dole, kterou uvidí všichni, nebo velkou reklamu nahoře, kterou neuvidí nikdo, protože ji adblock zahodí...
Je naprosto logické, že když blokátorem odfiltruji 95% naprosto neužitečného balastu, budu s užitečným obsahem hotov mnohem dřív, čili toho stihnu za jednotku času mnohem víc, tudíž získám mnohem víc informací z více zdrojů. Takže blokátory vnímám jednoznačně kladně a nikdy se jich nevzdám.
Weby mají většinou i verze pro mobilní telefony/tablety, tam reklamy nejsou. Nebo jen ve velmi omezené míře. Například místo www.lupa.cz z tabletu chodím na m.lupa.cz nebo http://t.idnes.cz/?setver=mobile atd...
Navíc žádný web by neměl být pro každého, ale jen pro toho, co si něco koupí. Měl by mít přesně danou cílovou skupinu. Myšlení virtuálního universalismu, jakože, něco děláte pro všechny, je iluze. Políčeno můžete mít jen na někoho konkrétního. Toxoplazma taky neovlivňuje všechny organismy kam se dostane, ale jen ty, které potřebuje, tedy lidi a myši, kteří jsou přirozenou potravu velkých a malých kočkovitých šelem, které zase představují hostitele, kam se toxoplazma potřebuje dostat, aby si zajistila rozmnožování :-) Ano, některé strategie přežívání jsou univerzální, jejich projevy najdete na trhu, ale i v mikrosvětě.
Časem, až se bude zkoumat vliv zobrazení čtečky ve Firefoxu, tak se zjistí, že články zobrazené tímto způsobem, většinou lidé nedočtou do konce. Protože je to jako chůze po betonovém prostranství, zatímco čtení stránky s reklamami, je jako chůze v lese, jistá roztěkanost a ruchy a šumy udržují lidskou mysl ve stavu pozornosti. Betonová dálnice zobrazení čtečky uspává :-)))