Existuje v Cesku poskytovatel webhostingu, ktery ma skutecne 24 hodinovy okamzity a funkcni servis ? Spousta z nich se tim chlubi, ale skutecnost je dost jina ...
Poskytuje nekdo zakaznikum log, kdy byl server spadly (a prizna v nem vsechny vypadky, a ne jen ty, na ktere ho upozornim} ?
myslim ze ano a pokud ne zajistete si ho smluvne vse je odvisle od toho jaky maji monitorovaci system jesli i jiny nez vlastni zakazniky :) dale na tom jakymy cestami (pager,sms BRANA me websms,mail, software co jim troubi jak lokomoviva na celou kancelar :)
ono casto webhosteri za vypadky nemuzou kolikrat se stane ze nefunguje linka IOL nebo GTS sice treba 2 minuty mesicne pre presto si toho vzdy nekdo vsimne
mj co si predstavujete pod pojdem 24hodinovy servis? dohledove centrum? (to ma imho vetsina spolecnosti tj. cloveka co pracuje v noci tak ze spi nebo neco dela a ma pohotovost - pripadne formou sluby zajistujici ze alespon dva lide v noci spi na miste kde je mozno je telefonem nebo jinak vzbudit) nebo i helpdesk s adminem co vam bude kdykoliv napomocen (zase mi nepridada fer chit po nekom at vam ve dve v noci udela CSR na SSL certifikat - od toho je den)?
moje uspesny hosting dohled how-to :)
dobre se osvedcily starsi modely od HP 360LX :) jsou za par kacek (2-3 tisice) SSH klient stoji sice 2700 kc :( mobil s irdou ma kde kterej admin :) takze je schopnej to resit treba na zahrade nebo na odpocivadle v aute je to sice votrava ale lepsi votravit sebe a vypadat jak debilek (napr v obchodaku) nez prijit o klienty.
a uplne nejlepsi je pobockova ustredna ktera kdyz nekdo vola na helpdesk a nikdo to nebere zbudi vsechny co ve firme delaji a on se toho nekdo chopi. neni nad to byt co nejvetsi aby takovych lidi bylo co nejvice.
a dalsi uzitecna vec je parta nasmouvanych (hlavne duveryhodnych) unix machru kteri sice na nejakou pravidelnou praci z vysoka kaslou ale kdyz neni zbyti tak treba neco za 500kc/10 minut udelaji a o takove neni akademicke sfere rozhodne nouze takze se vzdy nekdo najde kdo problem odstrani.
a dale ochotinky s GSM co jim bude pres branu/pager chodit SMS z hlasenim problemu pretizeni vypadku linky atd a ti vedi ze veskere naklady hradite tak se podle toho zachovaj. vetsinou se nejak zaonaci budtojako barter nebo primo cash
co nejvice lidi online kteri kdykoliv jsou schopni nekde nehcat bezet instanci nejakeho monitoringu pak se lepe vyluzuje lokalni problem neni problem monitoring s cca 30ti mist u asi 6 ruznych ISP pak mate vetsi mnozstvi informaci ze kterych lze vychazet
mejte se pekne a uzivejte vikendu dokud je pekne (tady jeste ne ale v praze vam prej krapet kape)
a uplne nejlepsi je mit partaka na druhem konci sveta ten ma ve dne noc a v noci den :) a mate po starostech najdete si nejakeho australana umistete mu web a on si za to necha v pc bezet monitorovaci SW kdyz je v praci a v pripad problemu vi koho jak vzbudit (cisla domu, mezikontinentalni raketa, nafukovaci raketa jak mel ladinek ...fantazii se meze nekladou)
Pod pojmem 24h servis si nepredstavuji dohled (ten ma stejne ten u koho je server-napr. GTS, IOL etc.), ale to, ze kdyz budu v noci programovat a zjistim, ze nevim jakou knihovnu muzu pouzit (protoze je na serveru), a nikde na webu to nenajdu, tak zavolam a oni mi reknou - knihovnu xx muzete pouzit, je instalovana (nebo napriklad modul Perlu).
hmm konkretne u IOL je obvykle, ze dochazi k vypadkum nekolikrat do mesice a to casto i vice nez 20 minut.
nehlede na nekolika hodinovy vypadek kdyz shori ATM karta ve switchi :(
U nas to funguje tak, ze od 7 do 20ti hodin je nekdo v kancelari, potom od 20ti do 3 hodin rano je nekdo z adminu vzhuru u pocitace doma a je schopen resit i dotazy. Pokud uz spi, tak v pripade vypadku serveru je probuzen dohledovym systemem na PAGER/MOBIL, v pripade telefonatu zakaznika ustredna automaticky presmeruje hovor postupne na vsechny adminy dokud to nekdo nezvedne.
Tento model se uplatnuje pomerne dobre, potoze vetsina zakazniku chodi spat task do dvou rano, takze admini sou buzeny minimalne :)
Existují programy, které si můžete nainstalovat na svůj server (nebo pracovní stanici), který je připojen k síti (třeba až na poslední míli), a ten vám může monitorovat vpodstate cokoli a vyrábět i krásné grafy :-) Můžete si takový servis i objednat u různých firem, které ho nabízejí, taky si prostě můžete dát do crond ping a logovat si ho, případně si nechat posílat echa mailem, na mobil nebo pagerem (nejlepší).
Jako webhoster vám přiznám, že mi server spadnul, ale ze 40 minut udělám třeba jen deset (zvláště, když bych vám měl vracet nějaké předplatné).
Když jsem pracoval pro webhostingovou firmu, vypěstoval jsem si odpor k mobilnímu telefonu. Mám ve zvyku nechat ho 24 hodin denně zapnutej kvůli velkejm problémům, ale když vám co den (vlastně co noc) některý z X set klientů v půl čtvrtý ráno zavolá s tím, že zapomněl heslo na ftp, že by chtěl zřídit filtr na poštovním serveru, nebo že nemůže přijít na to, jak GD knihovnu donutit ke generování animovaných gifů, začnete přemýšlet o tom, co si lidé vlastně představují pod pojmem 24hodinový helpdesk, a jak je napadlo, že do toho spadají i mobilní telefony grafiků.
Velkým překvapením pro mě bylo, že se tihle noční ptáci velmi rádi spokojili s tím, když jsem je mile pozdravil, řekl, že jejich požadavku rozumím a ráno ho předám administrátorovi serveru. Mám pocit, že fůra webmasterů se v noci cítí osaměle a chce si jen s někým popovídat o svém těžkém údělu. E-mailem by vyřídili totéž (zvláště proto, že jsem e-mailem všechny jejich problémy doručoval do task-systému helpdesku :-).
Doktorovi taky nevoláte v noci na mobil s tím, že byste si chtěli na příští středu domluvit návštěvu v ordinaci!
Asi jsem byl nepochopen - neslo mi o horkou linku. Zajimalo me, zda u nektere webhostingove sluzby skutecne funguje to, ze kdyz v 1:00 v noci spadne nebo zablokuje server, tak ho v 1:10 nekdo nahodi.
Ze zkusenosti vim, ze se tak casto stane az v 8:00 az se nekdo probudi ci prijde do prace nebo zapne mobil ci pager.
Podobne muze ASP script na jinem virtualnim serveru na teze masine se tocit ve smycce a funguje jen html.
> připlaťte si za virtual server, virtual host je na houby
Mel jsem pocit, ze mam virtual server. Ma vlastni IP adresu. Nicmene problemy s ASP jinych klientu meho poskytovatele zpusobi zatuhnuti i meho virt. serveru.
Poskytovatel tvrdi, ze jedinym resenim je dedik. server.
u nas zasah cca do 5 minut (pokud je to v noci tak 10 minut, nez se probere admin a dojde k pocitaci :)), pokud to ovsem nejsou hw problemy, pri tech trva vypadek zhruba 20 minut - aktivace zalozniho serveru, zmena jeho ip na ip vypadnuteho, obnova dat ze zalohy).
dohledovy system kontroluje vsechny casti systemu
(tedy i dynamicky generovane stranky).
Já si pod ním jeden určitý představím a běží na něm Chilli!ASP, nějaký čtenář si může představit jiný server, na kterém běží OpenASP a jiní čtenáři si mohou představit zase úplně jiné konkrétní unixové servery (ale třeba také servery BSD, NextStepové, MacOS X atd.) s jinými SW pro ASP.
Vy si z toho berete, že vím který server, ale důležité na tom sdělení bylo, že takové servery jsou, což patrně diskutér neví. Pokud jsou, co je špatného na tom, že jsem ho viděl?
Proč píšete o doménách? Máte namysli přímo některou doménu? Kdybych ten server neznal, nemohu o ASP na jiných platformách psát. Respektive mohu, i takové texty už jsem četl, ale to je potom beletrie ;-)
Ne, myslim, ze jsem se natolik spatne vyjadril, ze jsme se nepochopili. Moje poznamka se tykala te casti o threadech a o tom, ze se o nich sice mluvi na obalu CD, ale ...
Z toho jsem usoudil, ze se hovori o nejakem zcela konkretnim produktu a poznamka poukazovala na to, ze zkusenosti z jednoho konkretnih produktu na napisu na jeho CD by se nemela delat zprava tvarici se, ze hovori obecne o UNIXu.
Aha, myslím, že se to tedy de facto vyřešilo. :-) Nejsem paranoidní, myslel jsem že do mě rýpete. Ano, myslel jsem Chilli!ASP, které se honosí tím, že na vývoji spolupracoval MS. Zmínil jsem ale i OpenASP, o kterých toho moc nevím, jen co jsem se doslechl v hospodě :-)