v pripade televize je provadeno bezne peoplemetrove mereni a je to vlastne obdoba sledovani aktivity /nebo spise pasivity :) divaka/ jen s tim rozdilem, ze je provadena jen na urcitem reprezentativnim vzorku populace a ne na celem televiznim universu
Existence moznosti technicke realizace skutecne nestaci k obhajeni faktu jejiho vyuziti. Realizace se musi vyplacet, tedy delame ji proto, abychom neco ziskali. Cilem clickstream analyzy je ziskat takove informace o zakaznicich/uzivatelich, jenz budou prinosem pro zvysovani prijmu z online komercnich aktivit. Skutecnosti je, ze webhousing a clickstream analyza takovy prinos maji, resp. mohou mit.
Uritě ano. Může to pomoci jako zpětná vazba pro tvorbu stránek. Nedávno se mi například podařilo "utajit" jeden velmi důležitý odkaz na stránkách tak, že o něm většina návštěvníků nevěděla. Dozvěděl jsem se o tom v podstatě náhodou. Kdybych prováděl clickstream analýzu, všiml bych si dávno, že na stránku se dostane podstatně méně lidí než bych očekával.
Zajímavý článek. Ale nemohu se ubránit pocitu, že se to malinko přehání. Opravdu to potřebujeme vědět tak detailně? Nestačil by prostý fakt, že sever má tolik a tolik návštěv?
Napadá mě paralela s jinými sdělovacími prostředky. Ani tištěné noviny, ani televize, ani rádio nikdy do takových detailů nejdou. Technologie to neumožňuje. Přesto tato média existují už stovku let - a vydělávají (což se dá říct jen o málo WEB stránkách).
Manažerům stačí vědět, že se prodá tolik a tolik výtisků, nebo že rádio má tolik a tolik posluchačů. Ale např. kterou stranou novin čtenář začíná a kterou končí, nebo v které části relace poslucháč odchází od příjímače, není důležité.
U Internetu je technicky možné zjistit mnohem více detailů. Ale stačí pouhá exitence této možnosti k obhájení faktu, že ji využijeme?