Vlákno názorů k článku Weblog marketing od Marek Prokop - Černovlásku by mne opravdu za weblog označit nenapadlo....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 6. 2003 13:24

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Černovlásku by mne opravdu za weblog označit nenapadlo. Nejenom proto, že neodpovídá mé definici (nedělené příspěvky na jedné stránce), ale i nadprůměrným počtem prvků typických právě pro webzin a nepříliš typických pro weblog.

    Nicméně hranice mezi weblogem a webzinem je určitě velmi tenká a navíc dost subjektivní. To, co ji dodává na významu, není její formální zřetelnost, ale spíše efekt, který způsobila. Blogují desítky, ne-li stovky tisíc lidí, kteří by nikdy nezačali vydávat webzin. Různé definice weblogu pak jen většinou tento fakt reflektují a snaží se ho vysvětlit. Já vysvětlení nacházím ve větší formální jednoduchosti, ale připouštím, že někdo ho může vidět i jinde.

    Podstatné také je, že webzin má teoreticky stejný marketingový potenciál jako weblog. Rozdíl je opět jen v míře složitosti, nákladech na založení a správu a tudíž v efektivitě.
  • 22. 6. 2003 10:40

    xChaos (neregistrovaný)
    Čtenář moderovaného diskuzního fóra disponuje velice podobnými vymoženostmi, ale ok - jestliže definice weblogu je, že článek je na titulní stránce celý a přesto na něj lze odkazovat i jednotlivě, pak tedy kapituluju, bez pojmu weblog opravdu nelze žít.

    Nezbyva tedy nez gratulovat jiz drive diskutovanemu webu www.cernovlaska.cz, ktery je podle teto definice skutecne plnohodnotnym e-zinem - coz autorce nezbyva nez zavidet. Na tom webu jsou totiz jen zahlavi clanku a pod kazdym je dokaz "Vice", na ktery se musi kliknout...

    (Sorry, ale podobnym zpusobem flejmovat jsem se naucil na diskuznich forech www.czfree.net - tolikrat jsem si tam vyslechl nejruznejsi posmesky od lidi, co cely den sedi v praci bude na 155 Mbps optice nebo rovnou na gigabitu a nemaji na praci nic jineho nez se vysmivat lidem, kteri tak rychle spojeni nemaji, ze jejich propojeni neni ani free, ani broadband, ze si neumi nastavit routovani, ze jejich sit neni ani legalni ani funkcni, ze znovuobjevuji kolo, a tak podobne, ze jsem se ponekud "vyskolil". Nebyval jsem takovy flamer. Musite pochopit, ze pokud se pro zmenu ja rozhodnu lidem z komercniho Internetu tvrdit, ze weblogy vubec neexistuji, tak pro me bude otazkou nekolika radek to nezvratne dokazat ... ;-)

  • 22. 6. 2003 2:30

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Nějak mi uniká, proč tak sveřepě odmítáte definici weblogu v článku a neustále si vymýšlíte vlastní, ačkoli evidentně s weblogy nemáte žádné zkušenosti a vaše definice tedy mají pramalou oporu v realitě.

    Weblog Sovy v síti rok psali půl na půl dva lidé, Letem Světem píše asi pět lidí, MetaFilter píše několik tisíc lidí. Weblogy s jediným autorem sice asi převažují, rozhodně to ale není jednoznačně charakterizující vlastnost.

    Zkuste přistoupit na fakt, že pravidelný čtenář weblogu potřebuje pouze jedinou stránku, na které si přečte vše, co bylo publikováno a přesto si může jednotlivé příspěvky uložit do oblíbených položek nebo se na ně odkazovat. Čtenář typického webového magazínu se naproti tomu musí k jednotlivým článkům proklikávat přes titulní stránku.
  • 21. 6. 2003 14:53

    xChaos (neregistrovaný)
    Ok. Uznavam svoji chybu. Weblogy tedy nejsou e-ziny. Jsou to moderovana disuzni fora, kam moderator nepovolil pravo zapisu nikomu jinemu, nez sobe ;-)
  • 17. 6. 2003 22:12

    Tomas Krause (neregistrovaný)
    Blesk - pul milionu vytisku denne.
    Softwarove noviny - "par" tisic vytisku mesicne.

    Je to divne? Jsou Softwarove noviny spatny casopis?
  • 17. 6. 2003 20:24

    MedvídekPů (neregistrovaný)
    Třeba taková lupa, 05/2000 něco pod 45 000 unikátních návštěvníků. A POOH.CZ Něco pod 40 000 unikátních návštěvníků.

    No není to divný?
  • 17. 6. 2003 8:11

    Jiří Bureš (neregistrovaný)
    >co je na tom nového ?
    Nic. Stejně jako na Vámi uváděných příkladech. Tam také z určitého úhle pohledu není nic nového. Záleží jenom na tom úhlu pohledu.

    >Weblogy existují už léta - akorát se jim říkalo e-ziny
    To tedy ne ;-) Je to jako srovnávat novely a romány. Nebo deník (log) s magazínem (...zine).

    >Weblogy nečte nikdo jiný, než jejich autor (většinou).
    A já si myslel, že jsem někdy trochu schizofrenní. Nyní to mám potvrzené. Jsou mě desítky. A jiných i tisíce!
  • 17. 6. 2003 4:43

    xChaos (neregistrovaný)
    Mě je celkem jedno, když se nějaký článek o ničem objeví někde jako tady na Lupě. Jen mi přijde ... no nic, opravdu to někdo napsal v roce 2003 ? Čekal bych datum tak 1997...

    Tolik kritika článku. Ale teď k těm "blogům" - proboha, co je na tom nového ? Kde jste byli, když český Fidonet četly tisíce lidí, nebo když se objevily první e-ziny ? Zajíčkovy News-On-Net byly výborný maillog který viděl často desítky let do budoucna. A i ten Neff vlastně celá léta dělal něco, o čem by se dneska řeklo, že to je weblog... akorát že si myslel, že on se teda jako bude živit psaním, zatímco ty ostatní ani trochu nejsou grafomani a baví je jenom číst.

    Weblogy existují už léta - akorát se jim říkalo e-ziny. Jediný rozdíl je asi v tom, že na spoustu něčeho, co byly jasné weblogy o ničem, se v dobách internetového boomu jejich autorům povedlo nalákat investory a vydávat je za velký projekt. A řada autorů naopak podlehla iluzi, že může vydávat e-zine se širokým záběrem se vším všudy i bez finančního zázemí, redakce, apod. V současnosti oba trendy konvergují.

    Co se týče marketingového využití weblogů, tam je to velice prosté: Weblogy nečte nikdo jiný, než jejich autor (většinou). Myslíte že to vadí ? Vůbec me! Předpokládejme, že přesvědčíme každého člověka na Netu, aby si svůj weblog začal psát taky. Bude se na něj koukat jednou denně. A máte to ! Kdo by si dobrovolně umístil reklamní baner třeba do okna svého textového editoru. Zato na svůj blog... no aby ne! Přece mu tu pětiřádkovou aplikaci ZDARMA poskytl profesionální blogovací server, tak je potřeba nad nějakým tím banneříkem přimhouřit oko, že ano... :-)

    Jak vidíte, marketingové využití "blogů" je skutečně obrovské. Je to způsob jak vytvořit trh i z média, které čte pouze jeho autor (s trochou nadsázky). Přiští krok: zrcadla v koupelně, na kterých se bude objevovat reklama POUZE patnáct sekund každou minutu!
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).