Hmmm, musim priznat, ze myslenka, ze bych mohl pravidelne cist myslenky nekoho jako Charles Handy je vice nez lakava. Pokud bych pak navic mel k dispozici nastroj, ktery by doporucil weblogy stejnych kapacit a myslenkovych smeru - nadhera, sem s tim.
Trosku ale pochybuju, ze ten, kdo ma opravdu, co rici, a za jehoz slova se plati, to bude zdarma publikovat ve svem weblogu. Nehlede na to, ze tito lide maji zrejme vic veci na praci.
Ta touha zviditelnit se je obrovska, malokdo se pochlubi takovym charakterem, ze ji odola. Nakonec ta masa je ale relevantni jen pro velmi uzky okruh lidi. V mem pripade lze vysledovat, jak emaily nahradily beznou postu, a jak posleze weblog nahradil emaily. Je to mnohem pohodlnejsi.
To, ze nakonec zverejnim link i mimo okruh svych pratel, jen zrcadli touhu predat dal neco, cemu verim a co ma smysl. Treba hodnoty AIESECu... Ale uprimne, kolik z vas, kteri kliknou na odkaz ze zvedavosti, se jeste nekdy vrati? Zrejme nikdo, protoze valne vetsine neporozumite z nasledujicich duvodu:
- nemame mnoho spolecneho, zkracuji a odkazuji se na neco, co tedy neznate
- neni to pro vas relevantni, tudiz se nedokazete 'emocne prilnout'
- neumite anglicky (i to je moznost, jakkoliv mala muze byt)
Samozrejme, existuji komunity lidi (napr. studenti -> VSE -> AIESEC), pro ktere jsou vyse uvedene faktory minimalni. V techto komunitach lze pak najit odezvu. Konkretni priklad: AIESEC CR hodla pouzit muj pribeh na propagaci v mediich prave diky weblogu.
Nicmene, jaky je v tom obchodni potencial? Nekdo se opet snazi vytvorit bublinu?
Bloglines ti na základě tvých odebíraných kanálů doporučí další podle toho, co ještě ostatní uživatelé čtou.
Jinak myslím, že ti top managoři mají své PR oddělení, a o to jde. Například se divím, že "svůj" blog nemají třeba SuperStar. Je to dobrý nástroj právě pro PR u firem pak třeba pro vnitrofiremní komunikaci (samozřejmě v intranetu).
Když jsem coby blogger zkusil navštívit web Technokrati.com, na něž se ze článku odkazuje, otevřel se mi klasický adresářový výpis. Tohle je nějaká úspěšná služba? Otevřel si autor odkaz? Nebo je odkaz špatně?
Mirek Zeman měl jistě na mysli Technorati.com. :-)
Jakpak to asi vzniklo? Že by to psal nejdřív ve Wordu a zapnutá automatická jazyková korektura mu z toho nadělala technokraty? :-)
Investice do oblasti blogů jsou podle mě přirozeným následkem jejich rozšíření a oblíbenosti. Každý se snaží zjistit, co se na tom dá vydělat.
Souhlasím s názorem, že lidi, jejichž názory jsou vysoce ceněny a ovlivňují třeba vývoj na burze, je nebudou jen tak vesele prezentovat na blogu.
Pokud to ale přesto někdo udělá, dostane do rukou celkem silný nástroj, jak manipulovat s názory lidí.
Vsadím se, že třeba Vladimír Železný, poté, co mu ustřihli Volejte řediteli, určitě s nějakým blogem příjde :-)
Jestli spravne chapu alt. medium v podstate jako tu vetu:"Mj. se zde píše, že řada manažerů ráda používá weblogy k tomu, aby mohla veřejnosti prezentovat svůj úhel pohledu. Úhel pohledu, který bude nefiltrovaný médii a novináři." Pak to ze nekdo financuje par sluzek ktere pouze vyuzivaji/podporuji blogy, samotne blogy co se tyce obsahu myslim neovlivni a stale budou psat z jineho ohlu nez klasicka media.
Spis se obavam ze spousta takovychto odbornych a uspesnych blogu se zachova podobne jako napriklad Marigold a proste kdyz dozraje k urcite navstevnosti a popularite, zacne pomalu prechazet v klasicke i kdyz one men medium. Tedy zacne nektere clanky nabizet jen registrovanym(a tu registraci casem zpoplatni), nebo napriklad ty reklamni clanky pro ucite s nim spojene firmy apod.
A proč ne? :-) Ale Marigold je zrovna špatný příklad, Patrickovi si teď přibyli do party noname2 a ook.
Jinak si myslím, že je potřeba odlišovat blogy s globálním auditoriem a s lokálním auditoriem. České blogy nemají moc šanci vydělávat na placeném přístupu, na dobrovolných platbách ani na reklamě.