>Obávám se, že tvé uspokojení by nastalo pouze v případě
Jsi dost dobrý, když víš co by mě uspokojilo... Proč mi to podsouváš? A ještě navíc na základě tohoto předpokladu stavíš dalsí hypotézy?
Já jsem napsal, že platí všeho s mírou. Více (agresivních) reklam = více nespokojených návštěvníků (určitého typu). Nepsal jsem, že jediné řešení je zrušit reklamu. Řešením klesajícího (nerostoucího?) příjmu z reklamy může být jiný obchodní model.
Nikde také není psáno, že je potřeba mít mnoho webů s úplně stejným zaměřením. Klidně by se to mohlo trochu pročistit. A placený přístup? Pokud to bude trh akceptovat, ať se tak stane. Určitě se ale najde někdo, kdo to bude provozovat dál zdarma, protože to bude součást jeho obchodní strategie - peníze nezíská přímo z reklamy, ale jinak.
Osobně bych jako uživatel uvítal, kdyby server jako je IHNED obsahoval místo dvaceti blikajících obdélníčků pouze jednu jedinou kreativně výraznou reklamu (jako je tento můj slideover) a ve větším množství pak třeba naopak pouze velmi jednoduchou, např. textovou inzerci. Vy ne?
Třeba by to i z komerčního hlediska šlo, ale do toho nevidím.
Obávám se, že tvé uspokojení by nastalo pouze v případě pokud by reklama na těchto webech neexistovala vůbec, pak by ovšem musel přejít ihned.cz do placeného režimu a to by teprve nastal zásadní odliv čtenářů. Takový kolos jako ihned.cz musí mít neustálý příjem z inzerce a pokud se účinnost jednoho formátu snižuje, musí se hledat další způsob.
Z pohledu ihnedu mi to připadá jako logický krok. Je třeba si zvyknout, že věci zadarmo nejsou ve skutečnosti ZADARMO.
Všeho s mírou. Možná takové tvrzení není in, ale funguje. Neustálým nárůstem (množství, agresivity apod.) reklamy se nemusí dosáhnout její vyšší účinnosti. Kam takový vývoj povede? Je to vidět na některým webech. A může to skončit tak, že celá stránka bude obsahovat téměř jen reklamu. Možná pak nastane odliv návštěvníků ke konkurenci.
Snižující se účinnost reklamy by měla vést k zamyšlení, jestli není problém jinde, než si reklamní guru myslí.
Celoobrazovkové reklamy jsou mor! Reklama rozcapená na celou stránku mi zaručeně na dobré náladě nepřidá. Kecy o tom jak je to vtipné, jak je to kreativní, jak je to in nestojí ani za trpké pousmání. Poslední dobou u sebe pozoruji nový reflex, který spočívá v tom, že během několika desetin sekundy jsem schpný vyhledat a klepnout na odkaz typu Přeskočit, Jít na a podobně.
Já bych některé weby asi úplně zrušil a dával bych tam jednu reklamu za druhou :-) Není to dobrý nápad pánové reklamní kreativci?