Vlákno názorů k článku WebTop100 2004: české korporátní weby opět propadly od Jan Kulveit - Firmám doporučujete zařídit na webu # Doporučení obsahu známému #...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 9. 2004 23:53

    Jan Kulveit (neregistrovaný)
    Firmám doporučujete zařídit na webu
    # Doporučení obsahu známému
    # Registrace do newsletteru

    Predpokládám, že stránky s newsletterem a doporučením obsahu získaly kladné body.
    Ale
    - prověřovali jste, zda přihlášení do newsletteru vyžaduje potvrzující email/ potvrzující klinutí na link v mailu (confirmation)?

    Newsletter bez potvrzení je zdroj potenciálních problémů.
    Vzor A.
    Zákazník se zaregistruje, newslettery filtruje někam do koše, časem je přestane filtrovat, na registraci dávno zapomněl, stěžuje si na spam.
    Vzor B.
    Konkurence přidá do mailinglistu několik adres známých protispamových aktivistů.
    Vzor C.
    Škodolibý vtipálek zaregistruje oběť do všech podobn7ch newsletterů, které potká.

    Ve všech případech hrozí provozovateli newsletteru negativní publicita, naštvání adresátů mailů, a od 7.9. i popotahování ÚOOÚúúú. Přitom bez archivovaných confirmation se odesílatel newsletteru ocitá na úrovni spamera - že newsletter se odesílá jen registrovaným pochopitelně tvrdí i mnozí spameři.

    # Doporučení obsahu známému
    Obvykle je jen trochu obalený formmail. V drtivé většině případů prostředek, jak umožnit rozesílat spamy/cokoli skrz webserver.
    Navíc lze nový protispamový zákon interpretovat tak, že tohle zakazuje. Se zasíláním obchodních sdělení musí souhlasit adresát, a né že *kdokoli* usoudí, že by mě mohla zajímat nabídka např. parních kombajnů, vyplní moji adresu na stránce prodejce a nechá mi odeslat nějaký dopis. Samozřejmě podám stížnost na odesílatele - obchod s kombajny, mě nezajímá, kde vzali moji adresu. A pokutu nejspíš dostanou, protože rozumné úsilí, aby mě neotravovali, rozhodně nevyložili.

    Doporučení obsahu známému lze udělat přes mailto: link s nastaveným subjectem atd. Odeslat mail z vlastního mailového klienta je pro typického uživatele o dva-tři kliky navíc, ale zatímco jedno je přijatelně drzý marketing, druhé už ne.
  • 10. 9. 2004 9:30

    David Špinar (neregistrovaný)
    Dobrý den,

    díky za věcný komentář. Rád bych se k němu vyjádřil. Oba faktory, tedy jako newsletter, tak doporučení měly v hodnocení po jednom bodu. Z hlediska nastavení vah jednotlivých faktorů nám na ně více bodů nezbylo. Proto jsme nemohli hodnotit tyto faktory jinak než 0-neobsahuje, 1-obsahuje. Kvalitativních měřítek bychom i v tomto případě nalezli mnoho, ale prostě na ně nezbyl prostor. Kdybychom hodnotili například jenom marketingové prvky, určitě bychom více "rozklíčovali" i tyto faktory.

    ad Doporučení - IMNSHO se ve svých příkrých závěrech v souvislosti s antispamovým zákonech mýlíte. Pokud na svém webu dám formulář, kde může kdokoliv doporučit obsah (ať už celý web, či konkrétní produkt, nabídku, službu atp.) někomu jinému, pouze zprostředkuju přenos těch informací. Odesílatel je ten člověk, který formulář vyplní, adresát ten, komu je e-mail zaslán. Můj web by v takovém případě byl jen prostředník, nikoliv odesílatel.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).