Moje zkušenost je taková, že zadavatel nechce ani přístupnou stránku, ani dobrou, ale v podstatě jen hezkou, resp. na pixel přesně podle jeho představy. Takže se často stává, že kodér (dá-li se tak ten člověk tedy vůbec nazvat) udělá naprosto šílenou stránku, která jednak chodí jen v IE6 a jednak je naprosto blbě udělaná. Já mám pro to dělat už jen logiku a když používám Operu, tak to u takových děsných stránek nemůžu.
Setkal jsem se s tím, že když jsem měl dělat kód já, měl jsem udělat "uříznout odstavec přesně na 2 řádky". Když jsem klientovi říkal, že to prostě není možné, že může být různé písmo, různá zařízení, nic ho nezajímalo, "Explorer jde nějak nastavit, že nejde zvětšit písmo".
Takže je úplně jedno, že si kvůli malému písmu "Explorerák" nic nepřečte, hlavně že je naprosto suprový design (!!!).
Tahle "anketa" (nelze tomu říkat soutěž ani jinak) je úplný nesmysl. Stejně jako v Miss ČR (nebo jak se to teď jmenuje) se nesejdou nejhezčí holky z republiky (ale těch několik zjevů musí k účasti někdo přemlouvat, nebo mají jenom větší sebevědomí a touhu po úspěchu), tak stejně tak ve WebTop100 se sejde pár firem s velkým vlivem, spoustou peněz a velkým sebevědomím.
Aspoň se díky umístění příslušná "internetová studia" můžou poklepávat po ramenou a otevírat šampaňské. Na to, že jsou stránky slepené a úděsné (jen aby termín dokončení přetáhli pouze o půl roku a funkcionalitu zkrouhli jen o polovinu) můžou zase na chvíli zapomenout.
Nesmysl to fakt je. Hlavně i podle zařazených webů. Proč je mezi českými weby i web Microsoftu - což je jen lokalizovaná verze originálních amerických stránek? To už tam můžete dát třeba i lokalizovanou verzi Google ;-)
Na českých webech akciových společností je velmi zanedbávané to, co na anglických bývá zpravidla v samostatné položce hlavního menu - "Investor Relations".
Tenhle článek mě připomněl, že mám z kupónové privatizace nějaké akcie "Léčebné lázně Mariálnské Lázně a.s." - ale za celou dobu se ani jednou neozvali, a na jejich webu žádné informace pro akcionáře nejsou. Také si myslím, že by na stránce "o nás" měly být základní identifikační údaje firmy, třeba IČ.
WebTop100 je sice jen anketa, nicméně její smysl existuje: Pro zadavatele webových projektů to může být docela slušná osvěta -- anketa upozorňuje na nové trendy, časté chyby a podobně.
Pořadí nemá smysl komentovat. Co se hodnocení týče: Skóre některých webů v subjektivním porovnání se skutečností je skutečně kontrastní. Bohužel se mi nepodařilo ani na webu projektu zjistit, jak hodnocení porotci ve skutečností probíhá... Ví to autor článku nebo někdo ve fóru?
O tom jak hodnocení probíhá, na webu projektu zmínka je - viz http://www.webtop100.cz/?hodnoceni. Každé z 35 hodnocených kritérií bylo nejprve hodnoceno známkou jako ve škole (1, 1-, 2... až 5) a následně ještě násobeno přidělenou váhou.
Ano, tu stránku znám. Bylo by jistě průhlednější, kdyby se návštěvníci webtop100.cz dozvěděli kromě této Vaší informace i to, jakou má které kritérium váhu, kdo to kritérium hodnotí a nejlépe také jak hodnotil.
Na to, jak se anketa tváří prestižně, je zahalená velkou mlhovinou.
Já sem si teď koupil notebook s displejem s úhlopříčkou 15,4" a rozlišením 1680x1050, což dělá fyzicky nějakých 128 dpi. A i když jsem si ve Windows přenastavil rozlišení (rozuměj hrubost dipleje) z defaultních 96 dpi na 120 dpi, tak weby, které požívají nastavení velikosti písma na pixely, se zobrazují dtále se stejnou pixelovou velikostí písmen, což mě neskonale vytáčí, protože je to na mém displeji pak děsně malinké a nastavení velikosti písma v MSIE s tím nic neudělá. To si doma projdu oceněné weby jak se chovají, jestli ono to dobré umístění není ve stylu jednooký mezi slepými králem.
...ale nikde jsem nenašel seznam všech 100 firem, které se ankety "zúčastnily", a to dokonce ani v oficiálních rádoby-"kompletních" výsledcích... Tak trochu to připomíná přerozdělování cen mezi 10 nejžhavějších kandidátů nezávisle na hodnocených webech...
Jako vždy, pár blbců ohodnotí nejlépe stránky, které vypadají jako když si kočička s pejsekem vařili dort.
Ale když už hodnotíte, tak se alespoň podívajte, kteří webmastři ani nezvládnou přesměrovat stránku jinak než "Refreshem".
V uvedené desítce jsou to dva diletanti: Transgas a Microsoft. - Prostě, čím je někdo bohatší, tím je i blbější. Kam ten svět spěje?
Tenhle žebříček je myšlený vážně? Ani jeden z uvedených webů není validní, ani jeden se nepřizpůsobuje velikosti okna, ze stránek Léčebných lázní Mariánské lázně a Student Agency by člověk dostal epileptický záchvat. Design vypadá jako by všechen byl z jedné dílny, úzká nudle uprostřed, silná závislost na Flashi...
Nikde přeci není psáno, že jde o 100 nejlepších webů. Jde o seřazení 100 nejobdivovanějších firem (z ankety, která s webem nijak nesouvisí) podle kvality jejich webů. Nikdo neříká, že jsou všchny dobré, jen to říká, která z obdivovaných firem má lepší web než jiná obdivovaná firma.
Ano, přesně tak, jak píše Petra. Vůbec nikdo nikde netvrdí, že jde o 100 nejlepších webů. Naopak - múžu zcela zodpovědně prohlásit, že naprostá většina z nich je naprosto děsivá. Zde přítomní rychlopalní kritici by si měli nejprve pořádně přečíst, o co se jedná a až pak psát nějaké komentáře. A když už jsme u toho, škoda že nikdo ze zde tak rozhořčujících se přispěvatelů neuvádí odkaz na nějaká vlastní bezchybná veledíla, abychom se i my ostatní a méně dokonalí poučili, jak se to má dělat správně.
Martine, to je výzva do špatných uší. I když dílčí informace znám (tj. své vlastní hodnocení), tak jejich zveřejňování mi nepřísluší, to byste se musel obrátit na TUESDAY Business Network a Internet Info jako na organizátory akce. Co se mně týká, hodnotil jsem ze zmíněných 35 kritérií cca 30 u všech webů, porotců bylo více a výsledky se nakonec zprůměrovaly.
Takže jsem si ještě jednou přečetl, o co se jedná. Cituji: "Jako nejpoužitelnější byly vyhodnocen web Student Agency". Nemusím, doufám, vyjmenovávat všechny chyby, které na této stránce jsou, že? Rozhodně se v desítce nejlépe umístěných webů najdou "použitelnější" stránky než tyto.
> Ani jeden z uvedených webů není validní, ani jeden se nepřizpůsobuje velikosti okna
Nemůžu si pomoci, ale web t-mobilu se velikosti okna přizpůsobuje a to i když je vypnuté stylování, dokonce i na PDA to vypadá slušně, tak nevím, v čem máte problém? Jakože se to nerozteče na úplně celou šířku monitoru, aby to pak nebylo ke čtení?
skusali ste prehliadac nemat na celu obrazovku monitoru? je to inak super funkcia windows - programy v oknach, podla vlastnej potreby. treba to objavit a hned sa lepsie pracuje :-)
alebo ani vy nepoznate velkosti papiera a na stole sa vam valaja kopa A0 papierov kvoli poznamkam? ;-)
Nastaveni velikosti pisma jinym zpusobem miva zase svoje neduhy, tak je to tezke. Jine nez vychozi fyzicke rozliseni ma nastavene malokdo. Nebude to znit prilis objevne, ale zkratka si stahni treba Firefox a nastav si minimalni velikost pisma, je po problemu.
Poslední aktualitu má slavnej RWE datovanou čtvrtým srpnem... Takový mlčení, třebas o germánsko-kremelský prasárně se Severním plynovodem, je fakt na metál! :o)
To sem včera zkoušel, teda Mozillu 1.7.12, ta má dokonce svoje nastavení dpi, ale zjevně prdí na něj i na to systémový a to jak ve webových stránkách, tak v menu. Zatímco třeba mobilmania, která je jinak dost mrňavá, se po nastavení 120 dpi ve Windows v MSIE krásně zvětší, i velikost fontu v menu a dialogách se v normálních aplikacích zvětší, ale Mozilla na to kašle, mobilmania byla v Mozille mrňavá (menší než v MSIE) už na mým starým PC, kde sem měl 1152x864 na 19" monitoru a standardní nastaveni Windows, na tom notebooku je to prakticky nečitelný. Text zoom funguje celkem obstojně, ale bohužel si to browser nepamatuje, jakmile otevřu nové okno nebo záložku, je to zpátky na 100%, kdyby se dalo nastavit těch 120 nebo 150 jako výchozích, tak by to bylo ideální, nastavení minimálního fontu se mi nelíbí, protže to zvětší pouze malá písma, já chci aby se to zvětšilo proporcionálně, holt ještě budou muset soudruzi zapracovat. Mozilla skončila, až bude FF 1.5 přejdu na něj, tak uvidíme co předvedou.
Vzhledem k tomu, že lidé běžně používají na svých monitorech rozlišení od 80 dpi (1024x768 na 17" CRT) až po 128 dpi (1680x1050 na 15.4" LCD u notebooků), tak webdesignér, který nastaví velikost písma v pixelech, je prostě dobytek a zasloužil by urazit pracky v předloktí.