Drtiva vetsina tzv DDOSu je ve skutecnosti neschopnost provozovatele zajistit dostatecne parametry pro bezny provoz. Viz nedavny clanek zde o nefunkcnim sportovnim prenosu. A je preci daleko PRijatelnejsi, svesti to na DDOS, nez se priznati k tomu, ze zkratka neumi pokryt poptavku (a to casto ani placenou).
Vsimete si, ze temer 100% vsech online her trpi zcela pravidelne nekolik prvnich tydnu po spusteni DDOSy. Take prodavate tisic vstupenek na padesat sedatel?
Velmi zavádějící a zkreslený pohled na realitu.
Podle vás když si zákazník koupí u ISP 500Mbit konektivitu do internetu a DDoS útok vedený do sítě zákazníka tu konektivitu zahltí, tak je na vině poskytovatel? To asi těžko, že.
Pokud máte pocit, že váš ISP by měl útoky čistit za vás a vůbec je nepouštět k vám jakožto zákazníkovi - řešení pro analýzu a čištění provozu jsou investice v řádu milionů (tedy pokud chcete čistit něco víc než nějaký upocený 10mbit). Čištění provozu vám zdarma nikdo nedá. Navíc nevidím návaznost v tom, proč by ISP měl mít zahlcenou např. svoji zahraniční konektivitu, vám navíc čistit provoz a celé to nákladově nést na svých bedrech (obvláště třeba pokud má na zahraničí tzv. percentile aneb placení podle vytíženosti).