To se Vám ten jejich web tak moc líbí, že tam stále zůstáváte? Pokud by firma po ctrnacti dnech nebyla schopná zmenit neco v nastavení jejich služeb tak uz to muzou klidně smazat :-), protože tou dobou již budu u jiné hostingové firmy...
Ale zase by nebylo o cem psát...
Tehle firem je celkem dost. Sazi na jednoduchou rovnici. Jelikoz lidi, jejich cilova skupina zakazniku, tocici se kolem Inetu jsou postizeni honbou za nejlepsi logo, validitu, SEO a dalsimi vecmi, udelaji pekny web s potrebnymi parametry a zakaznik pak ma pocit profesionalniho pristupu. Firemni web je vsak stejny jako treba vyloha obchodu. Nikdo z nas vsak nemuze poznat podle vylohy dobry obchod. Jednoduse to bud musi zkusit nebo od nekoho zjistit.
musite rozlisovat..
kdyz shanim neco o inetu (hw, sluzby atd..) tak se samozrejme divam na to jak vypada web, jak oni reaguji (icq, mail atd..)
kdyz shanim truhlare, tak beru internet jako "informacni inzerat", najdu telefon, podivam se na web (kdyz ma nejaky fotky, reference dobre..) kdyz ne tak mu zavolam a snazim se sehnat nejake reference..
truhlar nemusi mit pekny web, ale kdyz u nej v dilne uvidim pekne veci a chlapik bude pusobit sympaticky (odpovidat, vysvetlovat atd..) beru ho..
proste - u neceho je dobry web nutnost, u nekoho jen plus ))
Mně se stává, že web na první pohled hezký, barevně sladěný se mi časem jeví nepřehledný. Já osobně preferuju textovou podobu a úplně nejvíc mi vyhovuje vlevo nebo nahoře menu, příp. dole navigační lišta. Stránka která se načte jako první mi představí firmu ve dvou třech větách, na hlavní stránce bude kontaktní mail, telefon... V menu pár odkazů logicky členěných. čili weby tak z roku 96, nad kterými každý SEO a grafik ohrne nos. Jenže v textu se orientuje ouplně nejlíp.
A naopak. Málokdo vstoupí do obchodu, který má škaredý výklad nebo sklo, že přes které není do výkladu vidět (analogie nepřístupného webu) atd. Nebo když někdo do výkladu strčí plakát o VŘSR (= staré informace) a své zvoží ve výkladu ani v prodejně nemá, protože je strčené ve skladu (= špatná struktura webu).
niekedy je celkom problem s migraciou ;-)
napriklad rozhodnutie neprinalezi tebe ako kritikovi ale majitelovi. pripadne taka banalita - vopred zaplateny hosting na rok dopredu ;-)
vsetko su to veci, co sa nedaju riesit "hrrr a jedu pryc" ;-)
nebylo o cem psat - podobne myslienky mam obcas aj ja, ked pozeram na stranky "webdesign" studii, ktore casto tvori jeden clovek v spalni ;-) ja viem, ze takto zacinal Lukacovic, no castejsie potrebuje klient nieco "stalejsie" ako momentalnu chut toho cloveka robit "do webdizajnu".
Ano, souhlasím. Je mi jedno jestli je web validní (ale musí se korektně zobrazit, což není totéž) a je mi úplně ukradené, jak mají udělané SEO (to je jejich interní problém). Podstatné je, aby obsahoval informace v rozumné kvalitě, kvantitě a struktuře.
Mam docela opacnou zkusenost. Totiz u jiste firmy jsem objednal pripojeni na internet, komunikace probihala na velmi dobre urovni, pripojeni funguje kvalitne (tj presne podle deklarovanych parametru), sebemensi vypadek je vyresen celkem rychle...
...pak jsem jednou ze zvedavosti prisel na jejich stranky. DES A HRUZA. Cenik neodpovidal nicemu, co nam tak firma nabidla, neaktualni aktuality atp, o nejakem web-designu se neda vubec hovorit.
Kdyz jsem se pak o tom bavil s lidma z te firmy, vysvetlili mi, ze delaji site a ne webdesing.
Na druhou stranu, kdybych ty stranky vydel jeste pred podepsanim smlouvy, tak bych ji urcite (k me smule) nepodepsal
To je složitější na vysvětlení. Ale ve zkratce - tu firmu jsem si nevybral, přistála u mě spolu se zakázkou jednoho klienta, se kterým spolupracujeme a který chce obnovit své webové stránky.
To mi připomíná mojí autoškolu. Učitelé skvělí, ale učební materiály byly psané v T602 a z nich pořízena 125-tá absolutně nečitelná kopie. Tak jsem jim to z vděčnosti přepsal ve Wordu a několikrát vytiskl na nový bílý papír.
<joke>A co vy? Už jste udělali web pro svého oblíbeného sklenáře, truhláře, popeláře?</joke>
Jiste na tom hodne je. Ale zalezi i na oboru, jak uz je psano jinde. Muze to byt i naopak: "Libive" weby uz ma dneska kdekdo, ale o opravdu dobre firme si mohou zakaznici predavet informace jako o "te uzasne firme s tim nemoznym webem". ;o))) Chci rici, ze si firma muze v urcitem oboru vybudovat a udrzovat okruh zakazniku, aniz by jeji webove stranky i jen vzdalene splnovaly vsechna dnesni uzasna hodnotici hlediska.
Tak to ano, myslim, ze v dnesni dobe je takovych hostingových firem, že je můžete přehazovat vidlemi :-)
asi by nebylo od veci klienta na tento pristup upozornit...
když tu před deseti lety internet začínal a rozmáhaly se weby, tak se hovořilo o webu jako o výkladní skříňi společnosti. Jenže spousta lidí zapomíná, že je to jen prostředek, nikoliv cíl. Stejně jako krásná výloha neznamená, že uvnitř nebude ospalý student, tak ošklivá výloha neznamená, že uvnitř nebude profík. Nicméně krásná výloha vás přesvědčí vejít do krámu. Do krámu s ošklivou výlohou nikdo nepřijde, zákazníky si najde jen omylem, nebo přes zkušenosti.
Proto si myslím, že každá i sebeblbější firmička by měla investovat třeba jen pár stovek do designu třeba jen jedné jediné stránky, která bude obsahovat stručné informace a kontakt a hlavně bude pohledná a vždy aktuální. Lepší než hnusné nepřehledné neaktuální stránky.
Web je jeden z mnoha prostředků marketingového mixu a stejně jako "obal prodává".
Byl u nas dneska agent od UPC, chvilku do me hustil o Chellu, tak si rikam, kouknu se na to. A malem jsem spadl ze zidle! Na titulni strane se michaji ctyri jazykove mutace, rozpadly layout (nebo je to tak schvalne?), kolonka smluvni podminky ma roztomily obsah "A few lines of introductory text."(opakuje se osmkrat, sirce okna se prizpusobit neumi), kodu nastesti nerozumim, ale doctype by tam asi mel byt...
Tak nevim - patri do kategorie truhlaru, nebo sklenaru? Asi radeji jeste chvilku zustanu u TSGC
Mate pravdu, uz je to OK, asi jsem je vecer chytil ve spodnim pradle. Ale v cachi to nekde bude, muzu Vam ukazat, ze nekecam. Podle me by se to ale providerovi stat nemelo. Stejne to ale podporuje autorovu tezi, ze web je jen tresnicka na dortu u sluzeb jinych nez je samotna tvorba webu.
Konec koncu, pak by po shlednuti PVS mohl nekdo zacit uvazovat o emigraci. I kdyz v tomhle pripade zrovna ... safra ... :-)
Pořád nechápu, proč se starý problém navlékne do nového kabátu a znova omýlá... viz články o tom jak slušně psát e-maily (copak 99% obsahu není shodných s normálními dopisy?) atd. atd. už se těším až si přečtu článek o tom jak vést správně hovor přes IP telefonii :-))))
--
no ale k tématu. Tak web, stejně jako kancelář, nábytek, logo atd. atd. tvoří image firmy, samozřejmě kvalita se nepozná podle image... ale jedno je jasné každému: IMAGE FIRMY PLATI ZAKAZNIK!!! Takže pokud hledám normální služby (normální myslím služby netýkající se IT), kašlu na to jak vypadá web, protože kdo musí např. truhláři, automechanikovi nebo cukráři zaplatit nádherný web? No přeci jeho zákazník! Tím, že pak nekoupí dort za 250Kč, ale bude stát 350Kč (náklady se přece zaplatit musí...), takže já, pokud hledám nějakou kamennou službu jsem spíš raději, když najdu web vypadající opravdu hnusně, dělanej ve wordu či power pointu... protože vím, že si to dělal např. cukrář sám a je to vrcholný výtvor jeho snažení... naproti tomu, kdybych najel na web cukráře a byly tam skvěle propracovaná struktorovaná menu, web měl vlastní doménu a špičkovou grafiku, tak tam bych si dort neobjednal, protože to musí zaplatit zákazník a taky je to nestandardní... Asi stejnej pocit, jako kdyby jste si objednali zedníka a on vám přifrčel na stavbu nejnovějším ferari a v obleku za 150 kKč :-))
Jeste jste mel vykouset jejich zakaznickou podporu, ktera ma prakticky nulovou reakci na e-mail i web. formular. S telefonni hot-line je to o neco lepsi, pokud clovek vola ve spravnou chvili (pracovni den) a trefi spravneho cloveka.
Reaguji velice rychle, do druheho dne po oznameni reklamace mi bud zavolaji nebo poslou informativni email, kde me informuji, ze Eurosport/Galaxie/Spektrum blbne jiz u hlavniho poskytovatele. Ale ze platim pouze UPC sluzbu a Eurosportu/Galaxii/Spektrumu neplatim, to jiz nevi nebo (ne)taktne o tom mlci.
Cenu dortu urcuji podle ceny dortu ne podle kvality webu. Takze kdyz chci dort zajima me kolik stoji dort a nesnazim se to zjistovat prepoctem dle kvality webu. Je to podobne jako s rasismem. Ano vetsina cikanu krade, presto nelze zobecnit ze kdo je cikan krade. Obdobne to bude platit i u te vazby kvalita webu - ceny.
V zahranici funguje jedna jednoducha vec. I na mnoho jinych sluzeb. "TRY BEFORE BUY - Vyzkousej pred zakoupenim." Vetsinou to byva doba 14 dnu. Pak si muzete tuto sluzbu zakoupit na jeden mesic a kdykoliv zmenit tento system na dlouhodoby, treba rok (vyhoda - slevy, vetsi mnozstvi funkci, apod...). Chyba klienta, ze to nevyzaduje. Osobne se divam na vzhled WEBu, a je to jeden z bodu, ktery rozhoduje. Amatersky splacany WEB (nekdo vyse uvedl - "... staci mi textovy ..." nesvedci o moc dobre vizitce.
A to vas (a priznam i mne) poznamenalo. Znacna cast spolecnosti ale bere internet jen jako nejakou informacni sluzbu, casto neni schopno rozlisit webove stranky od informaci na www.seznam.cz (napr). Krome toho, hodne firem a zejmena zivnostniku se internetem nezabyva, protoze a. maji jine starosti, b. nerozumi tomu (a proc by taky mel autolakyrnik rozumet internetu?) c. povazuji to za ztratu penez a casu (a taky to byva pravda). Takze se nedivte, kdyz clovek, ktery je siroko daleko prosluly tim, ze pece vynikajici kolace (vyrabi kvalitni skrine apod.) ma s internetem spolecnou jen emailovou adresu franta@volny.cz, kterou mozna jednou za ctrnact dni precte jeho dcera nekde ve skole a mozna tatovi neco vyridi. No a co, copak je nejaka zakonna povinnost, mit skvely a bezchybny web? Co kecate lidem do jejich remesla? Ten pekar umi pect kolace a pokud je skutecne dobry, uzivi jej dobre i prodej z okenka v prizemi a jeho jedine zviditelneni je podomacky vyrobena sipka na rohu. Na co je mi vynikajici a profesionalni web pekarny, oplyvajici prehledne usporadanymi informacemi, kdyz se jejich produkty nedaji jist? Ja znam truhlare, ktery sidli v neoznacene dilne zastrcene mezi vilkami, na vratkach nema ani jmeno, nikde neinzeruje a nema ani natistene vizitky a telefon zasadne neprozrazuje. Poslal mne za nim kamarad a kdyz jsem to po velkem usili nasel, prisel mi naproti chlapik v monterkach a zdalky na mne volal, ze ma praci do pristiho podzimu a zakazky neprijima a ze jde vypnout zvonek na vratkach aby jej porad nekdo nezdrzoval od prace. Proc by si mel proboha porizovat webove stranky, kdyz jeho naprosto dostatecnou reklamou je zakaznik, ktery jej sam a ochotne doporucuje? Lidi "od internetu" maji casto tendenci ten "svuj" byznys povazovat za stredobod vesmiru a nedokazou pochopit, ze (jeste) existuje obrovsky vnejsi svet, pro ktery je internet jako celek neco, co k uspesnemu zivotu absolutne nepotrebuji a potrebovat ani nebudou.