Presne tak - komunikace je problem. To ze dojde k vypadku bylo jasne ze je jenom otazkou casu. Dochazi k ni i u firem typu Google ktere davaji na infrastrukturu nepomerne vice penez.
Ale Wedos pise na twitter, facebook, google+ apod. kdejakou kravinu typu "venku je slunicko a u nas je 20 stupnu" atd ale kdyz to ma zafungovat ke krizove situaci tak mlci.
1/ Reakce jsou adekvátní stylu sebeprezentace WEDOSu.
2/ Ne každý tam hostuje za 25 Kč na měsíc. Nemluvě o VPS a dedikovaných serverech.
3/ Pokud je i po skoro 24 hodinách ticho po pěšině, na FB dva nesmysly o 10+2 minutách výpadku, komunikace nulová, online i telefonická podpora nedostupná, tak narozdíl od vás nebudu hýkat nadšením nad tím, že jinde to je ještě horší.
Ja tam hostuji na jendom projektu za bezmala 10tis. mesicne. Ja vim, porad jsem "radoby podnikatel" ktery chce setrit kazdou korunu a divim se ted, ze to nejede.
JInak hostuji jine projekty treba u vshosting, kde platim desitky tisic za umisteny muj server apod. takze opravdu davam do podobnych sluzeb dost penez. A to, ze vypadek prijit muze proste muze, nicmene to neznamena, ze budu sedet v klidu, kdyz vypadek prekroci urcitou akceptovatelnou mez.
Mi je uprimne uplne jedno, kolik hostingu po 30 kc maji, ale preci jenom uz pri cene za sluzbu okolo 10tis. mesicne predpokladam jiny servis kolem. Ze na tom pracuji je mi jasne, ale na druhou stranu kde je slavny "wedos majitel" ktery kudy chodi, tudy se porad chvasta kde cim, jak jsou dokonali, uzasni a jak na ne nikdo nema. A kdyz prijde pruser, nejsou schopni komunikovat.
Myslim, ze vetsine lidi nevadi ani tak to, ze to nejede, ale to, jak komunikuji a komunikuji naprosto otresne. Jelikoz nekomunikuji nikde. Slavny "wedos majitel" najednou nikde, najednou zadne oslavne ody, najednou zadne narceni, ze za to muze vlastne konkurence apod.
Ve finale i kdybych mel sluzbu za 30 Kc/mesic tak to neznamena, ze bude nejak nekvalitni. Je to jen problem provozovatele, ze takovou sluzbu nabizi. A pokud u takove sluzby nabizi nejaky servis a ten neplni, je normalni, ze se ozvu. Pokud za 30 kc/mesic neni schopen tento servis splnit, at ho neposkytuje, nebo rovnou napise "vykakame se na vas".
Takze na to, jak se posledni rok-dva prezentuji, se nyni ukazali jako naprosti komunikacni amateri. Jejich nedobytny bunkr jak vidno je jim k prdu.
Buď nerozumím psanému textu, nebo jsem asi četl jiný článek než Vy. :-) Formulace "tradičně" či "klasicky" se podle mne vztahují obecně k českému internetovému prostředí, nikoliv jmenovitě k WEDOSu, který dosud žádný výpadek podobného rozsahu neměl. Takže za mne k článku rozhodně +1 - nařčení ze zaujatosti pokládám za zaujaté. :-))
Já jen furt nevím, kde soudruzi z NDR udělali chybu. Vždyť žádný výpadek u WEDOS nehrozí :-)
Dobře, někdo tam hostuje za 100Kč měsíčně. Proč tihle rádoby podnikatelé, co mají tak velké ztráty nehostují na profi řešení za tisíce Kč měsíčně? Aha jo jasně, oni vlastně chtějí šetřit každou korunu, v tom případě jim to přeju, za blbost se platí.
Ticho po pěšině? Dvě zprávy na Facebooku (první 2 hodiny po výpadku) je ticho po pěšině? Sakra to si jako myslíte, že na tom nikdo nepracuje? To byste byl radši, kdyby odpovídali na miliony spamových emailů s dotazem kdy to pojede, tím, že neví, místo toho, aby dělali na opravě?
Jestli je tenhle výpadek k něčemu dobrý, tak k tomu, aby se veřejně na Facebooku ukázalo, kdo je vůl. A že v těch komentářích ohledně výpadku je jich 95%. Všichni páni rádoby podnikatelé tam brečí jak mají desetitisícové ztráty. Jen ať je mají, když hostují takový projekty na hostingu za 25Kč měsíčně. Osobně všem těmhle lidem přeju, aby jim to ideálně nešlo celý víkend, aby se třeba posrali. Ostatní přeju co nejdřívější obnovení služeb. Osobně tam mám VPS a zaznamenal jsem pouze 2x 30 - 60min výpadek, takže za mne spokojenost, jelikžo jde o první dva výpadky za dva roky.
To jistě, zejména pokud nejede elektrika nebo přišli o konektivitu. Právě proto mají firmy jako Twitter či jiní věci týkající se nefunkčnosti zcela mimo vlastní sítě. A také proto se to dozvíte na Facebooku a Twitteru, protože tam to značná část klientů očekává. V případě hostingových firem je Twitter dost jasným řešením.
Jsi se trochu spletl ne. Jen pro info aby jsi vedel jake SLA 99.999 % http://en.wikipedia.org/wiki/High_availability
kdyby meli relevantni info zmeni dns pusti jinde ze zalohy takto nemaji pristup ani k nim.
dobre vime proc maji nasi zakaznici zalohy na samostatne domene (jako nazev sluzby a prubezne muzou kontrolovat a stahovat aby vedelizmaji) protoze pri total kaputu maji moznost rozhodnout jedtli hodiny staci nebo to driv rozjedou jinde ( resp my to vyprdneme napr do amazonu) a uplne mimo nase systemy. protoze kdyz uz proste neni sance neni duvod zakaznikovi branit v minimalizaci skod (staci injektaz a pustime to jinde smlouvy/kontrakty na to mame). do hodiny za nekrestanske penize frcime jinde - diky vladtni nahrade plesku cpanelu je takova hromadna akce otazka 10 minut. jenze tady funguje vazba na konkretni vlastni datacentrum takze to budou opravovat treba pulden
kriticke veci stejne zalohuji jinam, tj nevim jak to maji jinde u nas je match tabulka kde se hodi problem a vyjedou zakaznici order by utrata za poslednich 12 mesicu a jede se. stjejne se nejake poradi udelat musi. mj bude velkej problem ze vubec nabizi ty miňiservery bez kvm to musi byt ted fakt peklo nedovolat se na podporu
Přesně tak. Pokud máte všechny VM stejné tak tím pár procent paměti ušetřit můžete, ale pokud máte každou VM jinou (např. pokud si každý zákazník může instalovat vlastní OS), tak tím neušetříte téměř nic.
Navíc, RAM je jenom jeden ze zdrojů o který se ty VM nějak musí podělit. Například CPU je omezený počet, WEDOS zřejmě používá RX300 s 16 vlákny. Řekněme že ty vCPU nesežerou celé vlákno, takže jich tam můžete dát víc než fyzicky máte, ale i tak je to dost omezující.
Ona ta komunikace ohledne vypadku ma na socialnich sitich hlavne tehdy, kdyz kompletne spadne mail, ktery je soucasti hostingu. Pak zakaznikovi zbyde telefon a FB, kdyz nejdou treba smtp ci pop3 servery.
A vhodne sdeleni ohledne aktualni situace na FB by usetrilo cas a nervy jak zakaznikum, tak i pracovnikum podpory, kteri zvedaji telefony.
Zdaleka to neni jen problem Wedosu, objevuje se to i u jejich konkurence.
Zda se nepochopitelne, ze spravci serveru budou radsi zvedat N telefonnich hovoru, nez by napsali status na FB. Ale asi je v tom snaha utajit vypadek pred zakazniky, kteri si ho nevsimli, a vypadat tak na oko spolehlive...
Mimochodem, já u WEDOSu jeden malý VPS taky provozuju (a taky se mi to 2x nebo 3x restartnulo). Nic kritického takže hodinový výpadek mne až tak nebolí.
Ale co mne samozřejmě štve je (ne)komunikace ze strany wedosu. Zaprvé proto že jsem zbytečně zkoumal proč to vlastně spadlo, místo aby mi jednoduše přišel mail "vypadlo nám napájení". Zadruhé proto že v logu samozřejmě vidím od kdy do kdy to nejelo, takže je skutečně humorné číst oficiální vyjádření uvádějící absurdně krátké trvání výpadku.
To že platím "málo" (resp. využívám levnou službu) ještě neznamená že ze mne poskytovatel může dělat blbce.
Jsem rád, že jste se zasmál, ale pokud budu mít někde 100x virtualizovaný Windows, tak ty 1-3GB, který si vezmou čistě Windows, tak mi opravdu zaberou jen o něco málo víc než jedna instance.
Pak záleží co je na serveru dál, pokud je to databáze, tak si samozřejmě vezme spoustu paměti, ale webový server, který se na ní dotazuje moc paměti pro svou činnost nepotřebuje, navíc se dá očekávat, že každý zákazník bude mít jinou špičku...
V konečném důsledku (i když záleží situace od situace), může 100 virutálních serverů vystačit s desetinou toho, co by potřebovaly na vlastním železe.
Pokud to vnímáte jako nesmysl, zkuste si to, budete překvapen. Mám osobní zkušenost se zhruba 70 virtuálkama na jednom hostu, kde jim stačilo pár desítek GB RAM...
Vy se možná rád zařadíte do fronty na telefon, mnoho jiných se ale raději nejprve podívá na web, na Twitter, na Facebook, protože k šíření hromadných sdělení jsou to přeci jen vhodnější prostředky. Přičemž za těch 5 minut, co budete shánět kus železa, instalovat tam systém a server, konfigurovat firewally, upravovat DNS záznamy a pak hodinu čekat, než vyprší platnost starých záznamů v cache, tedy za těchto "5" minut to máte publikované na Twitteru i Facebooku už i s komentáři.
Ano, podle toho popisu to vypadá, že neměly žádné postupy, co dělat v případě výpadku. (A taky to vypadá, že na tom nehodlají nic měnit, a budou věřit (a možná pro to i něco dělat), že se taková kombinace "náhod" už nestane. Což je podle mne ještě o něco horší, než že tu komunikaci nezvládli tentokrát.) Součástí toho postupu může být, že web s informacemi o stavu je trvale někde úplně mimo, zákazníci jeho adresu znají, a tenhle web bude dostupný a informace na něm bude možné publikovat za jakékoli situace. Ale Facebook i Twitter tyhle podmínky splňují také, měli je dostupné už teď, a publikovat na nich tu informaci je snadné a rychlé - rozhodně rychlejší, než něco stále opakovat do telefonu.
V předchozích komentářích se jasně píše, že ta zpráva se má šířit všemi možnými cestami. To neznamená, že bude zveřejněna jen na Facebooku, nebo že Facebook bude propagován jako primární komunikační nástroj, ale že ta informace bude zveřejněna kromě dalšího také na Facebooku. Zrovna v tomhle případě by to celkem pomohlo, protože by byli informováni alespoň ti, které by napadlo se na Facebook podívat. Což je pořád lepší, než když nebyl informován nikdo, protože se čekalo, až se podaří rozchodit firemní web.
Vy běžně pronajímáte 200 serverů přes webové rozhraní a běžné ceny hostingu? Taková objednávka se snad řeší individuálně a to včetně smlouvy, kde si nastavíte parametry komunikace. Nemluvě o tom, že takový klient už obvykle spadá do vyšší kategorie a má kontakt na "jinou" podporu než běžní zákazníci.
nj, casablanca za to aspon moc nemohla.. wedos srsel sebeduverou, vsude haldy nesmyslu a vysledek je zde videt :) jsem zvedav, jak budou rozdavat slevy podle toho co naslibovali
no pro me to je jasny, u casablany jsem zustal a jsem zatim spokojenej, tady ne.. sice clovek neco usetri, ale stoji to za prd
2) a není to tak trochu zbytečná práce, době, kdy máte možnost komunikovat přes FB?
3) ten FB nebo Twitter je asi tak 1000x lepší, než ta vaše pidistránka na nějakém konkurenčním hostingu, protože na tom FB či twitteru se dá komunikovat nejen při výpadku, ale i mimo něj
4) v dnešní době imho většina zákazníků ten FB sleduje a pokud tam uvidí informaci o výpadku, tak nebude zbytečně volat a zbytečně blokovat x hodin člověka na telefonu, nemluvě o tom, že v takové situaci by se řada volajících stejně nejspíše nedovolala, protože takový jednorázový nápor zvládají špatně i větší call centra
Jako Wedosu se nezastávám, myslím, že po tom co předvádí jejich marketing, si kritiku za selhání komunikace při výpadku, zcela zaslouží, ale to co jste napsal je tak trochu nesmysl.
Mě osobně už od začátku vyloženě odrazujou žvásty o všem neomezeném.
Popř. nesmyslné limity v konfiguracích - ono stačí použít běžnou násobilku a dojdete k tomu, že na serverech asi mají stovky gigabajtů RAM apod.
Zase se hřeší na to, že zákazník neví co kupuje a vlastně to ani nepotřebuje, kdyby to používal, tak se ten jejich hosting sesype.
Začalo to nesmyslama u lowcost hostérů v minulosti a přerostlo to v tyhle šílenosti.
Jinak mi v ničem nevadí a celkem si myslím, že to dělají dobře.
Ale důvěru v ně fakt mít nemůžu. Normální firma vám narovinu řekne jaké jsou limity a nebude vám lhát, že žádné nejsou.
Vaše inerpretace té věty je vskutku nepředpojatá :-).
Četl jsem ten článek tak, jak je napsán. Nic jsem si do něj nedomýšlel, jako vy. To leda vy jste si do něj "předpojatě" promítl svoje premisy, které v článku nejsou. Kde jste například vzal, že autor údajně vztahuje k českému internetovému prostředí? Že ne třeba ke světovému nebo prostředí ve Hluboké nad Vltavou? O českém prostředí v něm není ani slovo.
podle me vedi co delaji, pokud maji maslo na hlave (tier IIIplus) tak asi doufaji ze slibem nezarmoutis. o financnich dopadech tezko spekulovat zakon imho nedodrzuji a nezverejnuji (rok stara domka) ale vypadek nejakych 3m asi zvladnou zvlast kdyz ho rozdaji ve sluzbach.
tak odskodni jen kriklouny a na zbytek hodi bobek
kdyby meli relevantni info zmeni dns pusti jinde ze zalohy takto nemaji pristup ani k nim.
dobre vime proc maji nasi zakaznici zalohy na samostatne domene (jako nazev sluzby a prubezne muzou kontrolovat a stahovat aby vedelizmaji) protoze pri total kaputu maji moznost rozhodnout jedtli hodiny staci nebo to driv rozjedou jinde ( resp my to vyprdneme napr do amazonu)
kriticke veci stejne zalohuji jinam, tj nevim jak to maji jinde u nas je match tabulka kde se hodi problem a vyjedou zakaznici order by utrata za poslednich 12 mesicu a jede se. stjejne se nejake poradi udelat musi. mj bude velkej problem ze vubec nabizi ty miňiservery bez kvm to musi byt ted fakt peklo nedovolat se na podporu
TierIII a jeste plus? Stačí se podívat na mapu Evropy, v CZ žádná certifikace není, jenom je jedna částečná, repektive v běhu. Za tyto ceny je to i nonreal postavit, takovou serverovnu si muze postavit CEZ nebo Skodovka, nebo Babis kdyz potrebuji utratit penize a odklonit je do ICT svych divizi kde jsou i jine podily. To jsou miliony detailu co se certifikuji, jenom dokumentaci dělá několik lidí rok, počet nádrží je myslím minimálně 2, specifikuje se jejich plášť, metodika doplňování paliva, sfázování, ke klimatizaci 2x dokumentace jako vojna a mir. Podle mne, kdyby tam prijeli auditori, tak nedostanou nic a po dvou letech pripravy I.
A to tam hostuji... ale tier III tedy rozhodne nepotrebuji.
Možná je to pro vás překvapení, ale třeba by rádi za svoje peníze dostali slibovanou službu? A prosím žádné řeči ve smyslu "když si koupíš levnou věc, automaticky musíš počítat s tím že je to šunt."
Můžu si o realističnosti slibů WEDOSu myslet cokoliv, nicméně když někdo slibuje službu s určitou kvalitou a pak ji nedodá, tak by měl dostat po papuli ten slibující a ne ten kdo mu na to (byť naivně) skočil.
Samozřejmě, mnoho lidí nemá dobře pořešené zálohování. O tom není sporu. A je jedno jestli to je z neznalosti, podcenění nebo prostě to na začátku tak důležité nebylo ...
IMHO mícháte hrušky s jabkama.
To že VM mohou sdílet paměť se stejným obsahem (např. na Linuxu deduplikace pomocí KSM) nikdo nerozporuje. Nejlíp to funguje pokud jsou "stejné" (ideálně identická image), což ale není případ hostingu kde si do VPS každý může instalovat vlastní distribuci apod.
To že VM většinou nepoužívají neustále všechnu paměť je samozřejmě pravda, ale to už není otázka ale overcommitu, což je něco jiného než deduplikace. Nicméně pokud informace na stránkách WEDOSu chápu správně tak oni overcommit nepoužívají (mluví tam o "garantované RAM").
A současně to není bezproblémové (zaprvé to žere CPU, zvyšuje to latence, nevíte co se v těch VM děje takže musíte být připraveni že se efektivita sníží a najednou se vám to do RAM nevejde).
Ale především - můžete nafouknout RAM ale další zdroje na té mašině prostě nejsou neomezené. Zaprvé CPU, zadruhé disky. Pokud tam nacpete 100 VM které se pak budou tahat o disky tak k čemu vám to bylo?
Navíc pokud se nepletu tak WEDOS používá servery s 8 jádry (16 s HT) a 128GB RAM, přičemž používají cca 1:1 až 1:3 (CPU vs. RAM). Pokud předpokládám že většina zákazníků má menší VPS (s 1:1), tak jim musí docházet CPU daleko dřív než RAM. Což je pravděpodobně důvod proč na konci února zvedli paměť na dvojnásobek (protože proč to tam nechávat ladem, když za to stejně platím a můžu to dát zákazníkům).
BTW zkušenosti s tím mám. Provozujeme vlastní (privátní) datacentrum se stovkami VM.
Předpokládám, že jste pochopili, že to, co ve WEDOSu je, nemá s "Tier III plus" nic společného, to má prostě svá pravidla a věci jako druhý generátor tam nejsou požadovány pro srandu králíkům.
Méně velkohubých prohlášení, a opravdu se zamyslete nad krizovou komunikací. To se skutečně hrubě nepovedlo.
kdyby měli IS mimo tak si ověří kdo volá řekne co se děje řekne odhad a napíše si kontakt.
deset techniků = 12 partnerek co by to mohli dělat. nehledě na to že se to dá za pár korun outsourcovat (chce to jen mít domluvené že) nahodit statickou stránku s číslem a už máte k dispozici 50tku vyškolených operátorů co budou číst co chcete.
kdo hledá najde. paušál nic, je to čistě výkonové a v případě průseru se na náklady nehledí.
"UPS, které držely servery v chodu dalších 33 minut." ?????
To jako pouzivate UPSky misto agregatu a pak to nechate zakaznikum proste zbuchnout?
"druhá UPS měla natolik vybité baterie z předcházejícího výpadku elektrické energie, že vše zkolabovalo podruhé." ?????
To zapinate HW driv, nez se baterky dobijou?
A jak bylo zmineno, primarni je komunikace - je jedno kde a jak, ale nejak. Stim ze neco nebude fugovat mate pocitat predem.
1) pokud dobre ctu, elektrika jim sla, chcip jim jistic (to vysvetelini a popis je teda velice zajimavy ...jistic co se prehral od kolisani napeti bych chtel videt).
2) vzit zcela libovolnej kus zeleza a pripojit ho do jiny vetve - asi tak ... 5 minut? Klidne bez UPS
3) pokud budu s vypadkem pocitat, muzu mit nekolik pidihostingu klidne zadarmo klidne u konkurence a ty k zverejneni infa pouzit.
4) vetsina firemnich zakazniku ocekava, ze jim nekdo zvedne telefon, hledat nejaky zvasty kdekoli jinde proste nebudou => stimhle treba pocitat a mit minimalne pripravenou nejakou plechovou hubu. Ostatne, platej prevazne pomerne slusny $$$ a za ty ocekavaj nejakej support.
Apropos, nema mit nahodou datacentrum aspon dva nezavisle privody elektriny (a tedy i oddelene jisteni) => vypadek jednoho je nemuze rozhodit?
pokud si člověk s elektrotechnickým vzděláním přečte to "vysvětlení", tak mu musí být vše okamžitě jasné.
Možnosti jsou prakticky dvě.
První je, že výpadek probíhal zcela jinak.
Druhá je, že jejich elektro infrastruktura je dílem nějakého neuvěřitelného samodomobastliče.
Protože u objektu, co má platnou revizi (součástí revize je totiž i kontrola selektivity včetně měření impedance) nemůže dojít k tomu, že nějaká klimatizace shodí jištění celého (!) objektu.
FB neni a nikdy nebyl komunikacni nastroj, to je vykecavaci web pro bandu retardu ... kdyby mi dodavatel co mi proda sluzby za par desitek tisic rek, ze o stavu sluzeb si mam cist na FB, tak ho obratem poslu dopr...
Tam muzou tak maximalne postnout info pro ty, co rvou ze jim nefunguje jejich 100% garantovany web za 30Kc mesicne.
Nejen komunikace, ale i výpadky. Mě opakovaně tvrdí že je problém v mých scriptech, že žádné problémy nezaznamenávají. Ale zajímavé je, že mé webhostingy co u nich mám jsou všechny přetížené aniž by podle logu někdo na nich brouzdal. A dedikovaný server to samé. Nejprve mají výpadky elektriky poté zase jiné problémy. A místo toho aby to začli řešit hned, řeší nějaké kraviny které mohou počkat.
Clanek je evidentne zaujaty a prostoduse napsany. "Tradičně ... tradičně .. tradičně, ...samozřejmě ani slovo... V případě WEDOSu je všechno tak nějak klasické... Přemohli se k dvěma příspěvkům..." Nekomunikace Wedosu byla samozrejme chyba, ale ten clanek o tom, jak je to u Wedosu tradicni a podobne je hloupost.
Ticho po pěšině? Dvě zprávy na Facebooku (první 2 hodiny po výpadku) je ticho po pěšině?
- 2 hodiny jsou tragicky pozdě.
- Na tom FB jsou akorát bezcenné lživé PR desinformace.
Jinak již někdo o kousek dole postnul první "aktuální" screenshot komunikace problému, asi někdo otevřel webovou stránku v notepad.exe a uložil. Po cca 24 hodinách. Super, opravdu profi.
To byste byl radši, kdyby odpovídali na miliony spamových emailů s dotazem kdy to pojede, tím, že neví, místo toho, aby dělali na opravě?
To by asi nemohli, oni chudáci byli úplně offline, tam asi nemají ani jeden mobil s datovým tarifem. No hlavně že mají ty 4 nezávislé linky, z toho 3x 10Gbit.
Zda se nepochopitelne, ze spravci serveru budou radsi zvedat N telefonnich hovoru, nez by napsali status na FB.
Tohle jsem taky nikdy nepochopil, zrejme dnesni trend, ktery se bohuzel stava akceptovatelnou formou komunikace ve spolecnosti.
Poznamka trochu mimo tema, casto se v tehle souvislosti nadava treba na UPC. Zrovna tento tyden meli po dlouhe dobe asi 40 minut vypadek, behem peti minut od vypadku byla na vypadkovem webu informace s presnym casem a popisem ze zavada se odstranuje. To povazuji za dulezite, protoze je samozrejme daleko horsi kdyz vypadne jen jeden dum (odstraneni poruchy bude trvat urcite dele), nez kdyz je to vetsiho rozsahu. Takze je videt, ze nekde to jde. Samozrejme jedinci, co musi porad nekam zbytecne telefonovat, nez aby taky jednou pouzili svuj (drahy) smartphone na neco jineho a podivali se na ten web, ti budou skuhrat porad. Komu neni dano ...
Z toho duvodu je pro takove informace v dnesni "dobe permanentni lzi" vhodnejsi vlastni firemni web nez nejaky FB, protoze z neho to pak po odstraneni zavady smazou, kdyz uz to teda "musi" tajit, ze.
On se predevsim jistic jaksi nemuze prehrat ... vykyvem v napeti.
Z toho vyjadreni bych to videl tak, ze to psal nekdo, kdo vubec nevi o cem pise (nejakej ten PR mamlas) + ze maji rozvod pekelne poddimenzovanej a jako bonus blbe jistenej.
Pokud si strelim, tak to tam vypada zhruba tak, ze hlavni jistic maka na 90%+ zatizeni ... klima se "podelala" tim zpusobem, ze proste jela na max => vetsi odber ... a to ve finale zpusobilo to, ze sel dolu hlavni jistic. Jisteni klimy samo o sobe to nesejmulo, protoze tam byl odber jeste v norme.
Nejspis tam zaroven nemaj ani zadnej monitoring, protoze aby neco sejmulo jistic vykonove, tak to chvili (desitky minut) trva. Tzn nikomu nebylo desitky minut divny, ze klima jede na plnej ceres ...
Zaroven bych si dovolil strelit, ze klima nechcipla kvuli elektrice (to bych se moc divil) ale spis proto, ze se neco podelalo na chlazeni - trebas takovej ten bilej sajrajt co ted pada ze stromu ... to je moc pekna vec na zebrech chladice ... (vlastni zkusenosti) ... ;D
Vážení zákazníci, během včerejšího dne a dnes (24.5.2014) se potýkáme s občasnými problémy v naší elektroinstalaci. Z toho důvodu bohužel došlo k několika výpadkům našich služeb. Situaci intenzivně řešíme. Brzy vydáme podrobnější informace. Prosíme, abyste nás v této věci zatím nekontaktovali. Pouze pokud vám nějaká služba stále neběží.
Vzhledem k tomu, že si lidé na FB opakovaně stěžují na poškozený souborový systém na VPS a nabořené databáze, tak fakt nevím, kde jsou ty jejich "záložní zdroje 2x UPS 120 kVA, záložní dieselagregát 220 kVA s plně automatickým provozem a 2 nezávislé napájecí okruhy" - asi soudruzi z NDR udělali někde chybu. Zatím to vypadá, že místo dvojitě jištěného záložního napájení vyletí jistič a všechno železo se natvrdo vypne.
Kdo se povyšuje, bude ponížen.
Matouš 23:12
Neřekl bych proti WEDOSu ani slovo, kdyby se tolik neholedbali na FB, jak mají vše pořešené, od klimy, zálohování, elektroinstalace. Takže nechť ať si to hezky vyžerou. Je jeno, jestli tam hostuju blogýsek, nebo profi shop. Garanci slibují 99,999% což nesplnili.
kdyby meli relevantni info zmeni dns pusti jinde ze zalohy takto nemaji pristup ani k nim.
dobre vime proc maji nasi zakaznici zalohy na samostatne domene (jako nazev sluzby) protoze pri total kaputu maji moznost rozhodnout jedtli hodiny staci nebo to driv rozjedou jinde ( resp my to vyprdneme napr do amazonu)
tak ted jsem se opravdu pobavil :-)))
takze kdyz budu mit zvirtualizovany 100x Windows tak mi staci porad stejne RAM jako na jedny windows ?! :-))))))))))
Je to samozrejme nesmysl - maximalne se ulozi stejne jadro systemu do RAM jenom jednou - ale drtivou RAM samozrejme zabiraji uzivatelska data, sluzby atd jaky dany virtualni server nabizi
Používám hetzner a nemůžu si ho vynachválit. Když byl problém, komunikovali aktivně do 10 minut. Každopádně mám na serveru uptime 8 měsíců bez výpadku.
Kdysi mě wedos přesvědčoval, že hetzner je lowcost služba bez kvality, že i7 nejsou pro serverová řešení. Možná je to lowcost, ale teda funguje jim to řádově líp.
Slibují, nekomunikují a když už náhodou něco pronesou, tak nabádají zákazníky k porušování vlastních všeobecných smluvních podmínek.
Na webu mají:
"Prosíme, abyste nás v této věci zatím nekontaktovali."
A ve VOP:
"V případě nefunkčnosti či poruchy služby je Zákazník povinen závadu písemně (e-mailem, kontaktním formulářem) reklamovat a to nejpozději do 24 hodin od počátku nefunkčnosti služby."