Vy běžně pronajímáte 200 serverů přes webové rozhraní a běžné ceny hostingu? Taková objednávka se snad řeší individuálně a to včetně smlouvy, kde si nastavíte parametry komunikace. Nemluvě o tom, že takový klient už obvykle spadá do vyšší kategorie a má kontakt na "jinou" podporu než běžní zákazníci.
V předchozích komentářích se jasně píše, že ta zpráva se má šířit všemi možnými cestami. To neznamená, že bude zveřejněna jen na Facebooku, nebo že Facebook bude propagován jako primární komunikační nástroj, ale že ta informace bude zveřejněna kromě dalšího také na Facebooku. Zrovna v tomhle případě by to celkem pomohlo, protože by byli informováni alespoň ti, které by napadlo se na Facebook podívat. Což je pořád lepší, než když nebyl informován nikdo, protože se čekalo, až se podaří rozchodit firemní web.
FB neni a nikdy nebyl komunikacni nastroj, to je vykecavaci web pro bandu retardu ... kdyby mi dodavatel co mi proda sluzby za par desitek tisic rek, ze o stavu sluzeb si mam cist na FB, tak ho obratem poslu dopr...
Tam muzou tak maximalne postnout info pro ty, co rvou ze jim nefunguje jejich 100% garantovany web za 30Kc mesicne.
Vy se možná rád zařadíte do fronty na telefon, mnoho jiných se ale raději nejprve podívá na web, na Twitter, na Facebook, protože k šíření hromadných sdělení jsou to přeci jen vhodnější prostředky. Přičemž za těch 5 minut, co budete shánět kus železa, instalovat tam systém a server, konfigurovat firewally, upravovat DNS záznamy a pak hodinu čekat, než vyprší platnost starých záznamů v cache, tedy za těchto "5" minut to máte publikované na Twitteru i Facebooku už i s komentáři.
Ano, podle toho popisu to vypadá, že neměly žádné postupy, co dělat v případě výpadku. (A taky to vypadá, že na tom nehodlají nic měnit, a budou věřit (a možná pro to i něco dělat), že se taková kombinace "náhod" už nestane. Což je podle mne ještě o něco horší, než že tu komunikaci nezvládli tentokrát.) Součástí toho postupu může být, že web s informacemi o stavu je trvale někde úplně mimo, zákazníci jeho adresu znají, a tenhle web bude dostupný a informace na něm bude možné publikovat za jakékoli situace. Ale Facebook i Twitter tyhle podmínky splňují také, měli je dostupné už teď, a publikovat na nich tu informaci je snadné a rychlé - rozhodně rychlejší, než něco stále opakovat do telefonu.
2) a není to tak trochu zbytečná práce, době, kdy máte možnost komunikovat přes FB?
3) ten FB nebo Twitter je asi tak 1000x lepší, než ta vaše pidistránka na nějakém konkurenčním hostingu, protože na tom FB či twitteru se dá komunikovat nejen při výpadku, ale i mimo něj
4) v dnešní době imho většina zákazníků ten FB sleduje a pokud tam uvidí informaci o výpadku, tak nebude zbytečně volat a zbytečně blokovat x hodin člověka na telefonu, nemluvě o tom, že v takové situaci by se řada volajících stejně nejspíše nedovolala, protože takový jednorázový nápor zvládají špatně i větší call centra
Jako Wedosu se nezastávám, myslím, že po tom co předvádí jejich marketing, si kritiku za selhání komunikace při výpadku, zcela zaslouží, ale to co jste napsal je tak trochu nesmysl.
1) pokud dobre ctu, elektrika jim sla, chcip jim jistic (to vysvetelini a popis je teda velice zajimavy ...jistic co se prehral od kolisani napeti bych chtel videt).
2) vzit zcela libovolnej kus zeleza a pripojit ho do jiny vetve - asi tak ... 5 minut? Klidne bez UPS
3) pokud budu s vypadkem pocitat, muzu mit nekolik pidihostingu klidne zadarmo klidne u konkurence a ty k zverejneni infa pouzit.
4) vetsina firemnich zakazniku ocekava, ze jim nekdo zvedne telefon, hledat nejaky zvasty kdekoli jinde proste nebudou => stimhle treba pocitat a mit minimalne pripravenou nejakou plechovou hubu. Ostatne, platej prevazne pomerne slusny $$$ a za ty ocekavaj nejakej support.
Apropos, nema mit nahodou datacentrum aspon dva nezavisle privody elektriny (a tedy i oddelene jisteni) => vypadek jednoho je nemuze rozhodit?
To jistě, zejména pokud nejede elektrika nebo přišli o konektivitu. Právě proto mají firmy jako Twitter či jiní věci týkající se nefunkčnosti zcela mimo vlastní sítě. A také proto se to dozvíte na Facebooku a Twitteru, protože tam to značná část klientů očekává. V případě hostingových firem je Twitter dost jasným řešením.
Mimochodem, já u WEDOSu jeden malý VPS taky provozuju (a taky se mi to 2x nebo 3x restartnulo). Nic kritického takže hodinový výpadek mne až tak nebolí.
Ale co mne samozřejmě štve je (ne)komunikace ze strany wedosu. Zaprvé proto že jsem zbytečně zkoumal proč to vlastně spadlo, místo aby mi jednoduše přišel mail "vypadlo nám napájení". Zadruhé proto že v logu samozřejmě vidím od kdy do kdy to nejelo, takže je skutečně humorné číst oficiální vyjádření uvádějící absurdně krátké trvání výpadku.
To že platím "málo" (resp. využívám levnou službu) ještě neznamená že ze mne poskytovatel může dělat blbce.
Možná je to pro vás překvapení, ale třeba by rádi za svoje peníze dostali slibovanou službu? A prosím žádné řeči ve smyslu "když si koupíš levnou věc, automaticky musíš počítat s tím že je to šunt."
Můžu si o realističnosti slibů WEDOSu myslet cokoliv, nicméně když někdo slibuje službu s určitou kvalitou a pak ji nedodá, tak by měl dostat po papuli ten slibující a ne ten kdo mu na to (byť naivně) skočil.
Samozřejmě, mnoho lidí nemá dobře pořešené zálohování. O tom není sporu. A je jedno jestli to je z neznalosti, podcenění nebo prostě to na začátku tak důležité nebylo ...
kdyby meli relevantni info zmeni dns pusti jinde ze zalohy takto nemaji pristup ani k nim.
dobre vime proc maji nasi zakaznici zalohy na samostatne domene (jako nazev sluzby a prubezne muzou kontrolovat a stahovat aby vedelizmaji) protoze pri total kaputu maji moznost rozhodnout jedtli hodiny staci nebo to driv rozjedou jinde ( resp my to vyprdneme napr do amazonu) a uplne mimo nase systemy. protoze kdyz uz proste neni sance neni duvod zakaznikovi branit v minimalizaci skod (staci injektaz a pustime to jinde smlouvy/kontrakty na to mame). do hodiny za nekrestanske penize frcime jinde - diky vladtni nahrade plesku cpanelu je takova hromadna akce otazka 10 minut. jenze tady funguje vazba na konkretni vlastni datacentrum takze to budou opravovat treba pulden
kriticke veci stejne zalohuji jinam, tj nevim jak to maji jinde u nas je match tabulka kde se hodi problem a vyjedou zakaznici order by utrata za poslednich 12 mesicu a jede se. stjejne se nejake poradi udelat musi. mj bude velkej problem ze vubec nabizi ty miňiservery bez kvm to musi byt ted fakt peklo nedovolat se na podporu
kdyby meli relevantni info zmeni dns pusti jinde ze zalohy takto nemaji pristup ani k nim.
dobre vime proc maji nasi zakaznici zalohy na samostatne domene (jako nazev sluzby a prubezne muzou kontrolovat a stahovat aby vedelizmaji) protoze pri total kaputu maji moznost rozhodnout jedtli hodiny staci nebo to driv rozjedou jinde ( resp my to vyprdneme napr do amazonu)
kriticke veci stejne zalohuji jinam, tj nevim jak to maji jinde u nas je match tabulka kde se hodi problem a vyjedou zakaznici order by utrata za poslednich 12 mesicu a jede se. stjejne se nejake poradi udelat musi. mj bude velkej problem ze vubec nabizi ty miňiservery bez kvm to musi byt ted fakt peklo nedovolat se na podporu
kdyby meli relevantni info zmeni dns pusti jinde ze zalohy takto nemaji pristup ani k nim.
dobre vime proc maji nasi zakaznici zalohy na samostatne domene (jako nazev sluzby) protoze pri total kaputu maji moznost rozhodnout jedtli hodiny staci nebo to driv rozjedou jinde ( resp my to vyprdneme napr do amazonu)
Ja tam hostuji na jendom projektu za bezmala 10tis. mesicne. Ja vim, porad jsem "radoby podnikatel" ktery chce setrit kazdou korunu a divim se ted, ze to nejede.
JInak hostuji jine projekty treba u vshosting, kde platim desitky tisic za umisteny muj server apod. takze opravdu davam do podobnych sluzeb dost penez. A to, ze vypadek prijit muze proste muze, nicmene to neznamena, ze budu sedet v klidu, kdyz vypadek prekroci urcitou akceptovatelnou mez.
Mi je uprimne uplne jedno, kolik hostingu po 30 kc maji, ale preci jenom uz pri cene za sluzbu okolo 10tis. mesicne predpokladam jiny servis kolem. Ze na tom pracuji je mi jasne, ale na druhou stranu kde je slavny "wedos majitel" ktery kudy chodi, tudy se porad chvasta kde cim, jak jsou dokonali, uzasni a jak na ne nikdo nema. A kdyz prijde pruser, nejsou schopni komunikovat.
Myslim, ze vetsine lidi nevadi ani tak to, ze to nejede, ale to, jak komunikuji a komunikuji naprosto otresne. Jelikoz nekomunikuji nikde. Slavny "wedos majitel" najednou nikde, najednou zadne oslavne ody, najednou zadne narceni, ze za to muze vlastne konkurence apod.
Ve finale i kdybych mel sluzbu za 30 Kc/mesic tak to neznamena, ze bude nejak nekvalitni. Je to jen problem provozovatele, ze takovou sluzbu nabizi. A pokud u takove sluzby nabizi nejaky servis a ten neplni, je normalni, ze se ozvu. Pokud za 30 kc/mesic neni schopen tento servis splnit, at ho neposkytuje, nebo rovnou napise "vykakame se na vas".
Takze na to, jak se posledni rok-dva prezentuji, se nyni ukazali jako naprosti komunikacni amateri. Jejich nedobytny bunkr jak vidno je jim k prdu.
Já jen furt nevím, kde soudruzi z NDR udělali chybu. Vždyť žádný výpadek u WEDOS nehrozí :-)
Ticho po pěšině? Dvě zprávy na Facebooku (první 2 hodiny po výpadku) je ticho po pěšině?
- 2 hodiny jsou tragicky pozdě.
- Na tom FB jsou akorát bezcenné lživé PR desinformace.
Jinak již někdo o kousek dole postnul první "aktuální" screenshot komunikace problému, asi někdo otevřel webovou stránku v notepad.exe a uložil. Po cca 24 hodinách. Super, opravdu profi.
To byste byl radši, kdyby odpovídali na miliony spamových emailů s dotazem kdy to pojede, tím, že neví, místo toho, aby dělali na opravě?
To by asi nemohli, oni chudáci byli úplně offline, tam asi nemají ani jeden mobil s datovým tarifem. No hlavně že mají ty 4 nezávislé linky, z toho 3x 10Gbit.
Dobře, někdo tam hostuje za 100Kč měsíčně. Proč tihle rádoby podnikatelé, co mají tak velké ztráty nehostují na profi řešení za tisíce Kč měsíčně? Aha jo jasně, oni vlastně chtějí šetřit každou korunu, v tom případě jim to přeju, za blbost se platí.
Ticho po pěšině? Dvě zprávy na Facebooku (první 2 hodiny po výpadku) je ticho po pěšině? Sakra to si jako myslíte, že na tom nikdo nepracuje? To byste byl radši, kdyby odpovídali na miliony spamových emailů s dotazem kdy to pojede, tím, že neví, místo toho, aby dělali na opravě?
1/ Reakce jsou adekvátní stylu sebeprezentace WEDOSu.
2/ Ne každý tam hostuje za 25 Kč na měsíc. Nemluvě o VPS a dedikovaných serverech.
3/ Pokud je i po skoro 24 hodinách ticho po pěšině, na FB dva nesmysly o 10+2 minutách výpadku, komunikace nulová, online i telefonická podpora nedostupná, tak narozdíl od vás nebudu hýkat nadšením nad tím, že jinde to je ještě horší.
Jestli je tenhle výpadek k něčemu dobrý, tak k tomu, aby se veřejně na Facebooku ukázalo, kdo je vůl. A že v těch komentářích ohledně výpadku je jich 95%. Všichni páni rádoby podnikatelé tam brečí jak mají desetitisícové ztráty. Jen ať je mají, když hostují takový projekty na hostingu za 25Kč měsíčně. Osobně všem těmhle lidem přeju, aby jim to ideálně nešlo celý víkend, aby se třeba posrali. Ostatní přeju co nejdřívější obnovení služeb. Osobně tam mám VPS a zaznamenal jsem pouze 2x 30 - 60min výpadek, takže za mne spokojenost, jelikžo jde o první dva výpadky za dva roky.