Neschopný management ČD nezajistil ani technický dozor, přestože se stavělo nad drážním pozemkem a nezmohl se ani na to, aby veškeré dění nad kolejištěm podléhalo konzultaci s výpravčím (alespoň!) Že stavební firmy jsou grázlové (viz průsery s Blankou) pro které jsou nějaké bezpečnostní předpisy jen bezcenným cárem papíru je rovněž notoricky známo. O blbech, kteří vjedou pod spuštěné závory, nemluvím, mluvím o spoustě případů, kdy strojvedoucí projede červenou, nebo naposunuje s boku do projíždějícího vlaku a t. d. Vzhledem k tomu, že všichni strojvůdci jsou pod dobu jízdy neustále pod kuratelou kontrolního systému, který zaznamená všechny prohřešky, za něž následují citelné sankce, a počtu vlaků, zejména nákladních, je současná nehodovost, v porovnání z 80. léty, silně na pováženou! Pokud by stejné kontrolní systémy, jaké jsou na každém drážním hnacím vozidle byly povinně montovány do aut, 95% řidičů by mělo papíry v čistírně a ten zbytek byboural tak málo, že o každém odřeném blatníku by psaly noviny.
Každý ne! V r. 1990 jsem v jisté továrně vymyslel, udělal a namontoval systém, který jsem v létě téhož roku spustil, skříň zavřel, zaplomboval a ta plomba tam visí nedotčená dodnes a systém stále a bezchybně pracuje. Jenže přesně tohle dnes nikdo: a/ neumí a b/ i kdyby uměl, tak to nebude vyrábět, protože by na takovýchto výrobcích nemohl rejžovat! Jenom idiot, jako ty, si může myslet, že jiné řešení, než procesor s nějakým SW a HW, určený pro dětské hračky se do provozu nesmí dostat.
Změň si přezdívku kolikrát chceš, stejně z Tebe smrdí Řepka na sto honů (vypláchni si)...
Takže panáček asi pracuje u ČasuDost, co? Ani by mne to nepřekvapilo, zapadlo by to perfektně do Tvého profilu...
ale je podstatné i to, že ČD za zřícený most nemohli ani omylem!! .. nebo snad Jančurův vlak by zabrzdil na 5ti metrech? :D:D:D Omg Lol Rofl :D
.. ano, nehody na železnici součastější, ale prohoha ty seš vážně blbec.. nejčastější nehoda na železnici je debil který vjede na přejezd když tam nemá co dělat!! za to taky můžou ČD?? at se vrátí do školy a zopakuje si testy!! za sebevrahy taky může ČD??
ale tady se zas jednalo o výpadek rezervačního systému nedávno, ne? :D co sem pleteš šroubovák? :D to musí udělat technik softwarově tu opravu :D .. a každý systém může zkolabovat! prostě přetížený systém, když se na lupu přihlásí najednou 10tis.uživatelů, tak taky spadne :D
aha, ale SA to za bůra mají jenom te d v době reklamních akcí :D protože jak říkal Jančura bez dotací by prodělávali i kdyby to měli za 50kč :D ..takže SA se na dotace třese, akorát je zatím nedostali :D
ČD nemůžou za to jací debilové tam seděli před rokem 08 a že stát na železnici dlouhé roky sral, od roku 08 kdy je ve funkce Žaluda jeho náměstci tak ČD výrazně zlepšují ale nejde to tak rychle jak by si někteří představovali..
Není podstatné, kdo za to může, podstatné je, že se to stalo a zařvali lidi! Ve Studénce měli cestující velké štěstí, že fíra byl člověk na svém místě, jinak by byly následky mnohem horší. P. S. Jako strojvedoucí už, bohužel, skončil. A nehod je poslední dobou, vzhledem k hustotě provozu, stejně, jako na silnicích. Kdyby mělo jezdit po kolejích dnes tolik vlaků, zejména nákladních, jako v půli 70 - 80. let, bylo by několik nehod denně a sázky na to, zda a který vlak vůbec dojede, by byl pro řadu sázkových kanceláří zdrojem vysokých příjmů. Když začala Škodovka dodávat první tyristorové lokomotivy, bylo ježdění s nimi za trest, nikdo nevěděl, když vyjel z depa, kdy a jak se vrátí. (Problémy s nepřípustně vysdokou hladinou infrazvuků na řídicím stanovišti nejsou vyřešeny dodnes!)
Každý ne. Pokud v systému není procesor, jedoucí pod Win 95 (ESA), tak poruchy nehrozí a případnou závadu mechanik se základním nářadím (kleště, šroubovák Avomet, pistolovka) odstraní během několika minut. 80% lokomotiv v Německu, Rakousku, Švýcarsku a i jinde je vyrobeno tak, že většinu poruch, pokud k nějakým vůbec dojde, dokáže lokomotivní četa opravit na trati během několika minut sama. Nejspíš proto tam stále ještě používají ,,nemoderní" trakční systém 15 kV/17 Hz, v tomto sytému totiž vychází konstrukce hnacích vozidel bezkonkurenčně nejjednodušší a nejblbuvzdirnější.
panebože, vy jste vůl :/ .. vlak je stokrát bezpečnější než silniční doprava, a dávat dopravci za vinu vykolejený vlak když nevíte příčinu může jenom debil.. P.S. za zřícený most ve Studénce taky za jisté můžou ČD, že? DEBILE!!
Nehodovost na dráze za posledních pár let stoupla natolik, že riziko úrazu je pomalu stejné, jako na silnici...někdo asi spadl z Marsu. Kecejte si laskavě jinde, stejně už je to dávno mimo téma wifi na kolejích.
A ve finále zjistím, že zkolaboval dokonalý a bezchybný rezervační systém, takže jízdenku dostanu s odřenýma ušima a na předem rezervované místo mohu klidně zapomenout, nebo stojím v odjezdové hale (lavičky, kvůli homelesákům nejsou) a jen smutně koukám, jak na Pragotronu naskakuje další a další zpoždění, pokud je tato vymoženost ovšem funkční. Velmi žertovné také je, když se dokonalé elektronické zabezpečovací zařízení podělá a dvě až tři hodiny hodiny se na celém nádraží nehne ani kolo. (Servisní technik jede na poruchu autem přes hodinu, pak zjistí, že právě tu kartu, co klekla ssebou nemá, takže zpátky na firmu pro novou a zase zpátky na poruchu). Proti tomu je nějaká kolona na silnici naprostá pohoda.
Ale hlavní je to, že v autě jsem svým pánem a na vzniklou situaci mohu zareagovat. U vlaku musím jen trpělivě čekat, jaký podraz si na mne přepravní firma zase vymyslí.
Spíš se vysměju já vám, až vás budou vynášet na nosítkách z vykolejeného vlaku. A když mohu být líný za míň peněz, proč bych si dělal násilí? Jako senior nad 70 let, nebo držitel ZTP cestuji v dosahu pražské MHD zdarma! Když si porovnám komfort a cenu např. na trase Praha - Sázava, co je lepší? Bus zadarmo, který jede o polovinu kratší čas, nebo platit za vlak s nutností přestupu v Čerčanech? Nehodovost na dráze za posledních pár let stoupla natolik, že riziko úrazu je pomalu stejné, jako na silnici, komfort dopravy jednoznačně horší, čas, strávený cestou v nejlepším případě srovnatelný a o tom, že by Pindolíno zastavilo u lesa a počkalo, až si nasbírám houby... Kolonám se dá volbou trasy, nebo času snadno vyhnout a místo případné kolize vždy nějak objet. Pokud se stane něco na kolejích, je to jednoznačně v kopru, protože než se nějaká alternetivní doprava dostane k vlaku, stojícímu z důvodu prasklé kolejnice někde v polích, byl bych v cíli pomalu pěšky! Nene, pokud to u ČD bude vypadat a stát tak, jako poslední tři roky, nemá u mne dráha ani tu nejmenší šanci!
„nojo, ten kdo nemá rád vlaky, tak si vždycky něco najde :/“
Když jsem se v polovině absolvovaných jízd vlakem spálil, ale v autobuse SA byla zatím největší porucha nefunkčnost Internetu, tak jsem z toho holt učinil nějaký závěr…
„ale opovaže se pak sednout do žlutého vlaku od kecala ze StudentAgency když ted vlaky tak nesnášíte :/“
Kde jsem napsal, že nesnáším vlaky?
„tak jasně že na ndáraží si musíte než vlak přijede :D:D to je jasné :D .. vlaky nejezdí když si řeknete "teď přijede vlak do brna :D"“
Tak ale tohle musíte započítat při počítání výhodnosti jednotlivých druhů dopravy.
nojo, ten kdo nemá rád vlaky, tak si vždycky něco najde :/ .. ale opovaže se pak sednout do žlutého vlaku od kecala ze StudentAgency když ted vlaky tak nesnášíte :/
tak jasně že na ndáraží si musíte než vlak přijede :D:D to je jasné :D .. vlaky nejezdí když si řeknete "teď přijede vlak do brna :D"
Když to mám v Praze na nádraží půl hodiny a v Brně z nádraží 40 minut (a ještě k tomu MHD s taškama), tak by ten vlak musel jet hodinu, aby se to časově vyrovnalo s autem - i s nějakou tou kolonou.
Ale DB má takové ceny, protože v Německu je obecně dráž. Tj. stewardi a stewardky, strojvedoucí atd. mají vyšší platy, součástky do vlaků jsou dražší atd.
a je zajímavé že spousta lidí v těch slevách informuje, spousta pokladních dokáže poradit.. bohužel v tak velkém podniku jako jsou třeba ČD nikdy nezajistíte aby se všichni zaměstnanci chovali stejně přívětivě (v tescu taky nezajistíte že nenatrefíte na prodavačku- krávu)
a ty různé slevy opravdu nejsou jen na časté ježdění, čd net nebo sone+ či regionet je typická jizdenka na občasné ježdění, celodenní síťová :-) chce to je vyvinout trochu aktivity a neplivat na ČD což je moderní, ale ve většině případů neoprávněné :/
a argument z jízdenkou Z-Do není mimo, jasně že bu bude levnější o něco, když má i menší náklady, třeba v tom že bus platí za cestu akorát na dálnici, vlak všude..
nojo, když je někdo moc pohodlnej až línej, tak je jasné že preferuje auto :D:D .. si stůjte v kolonách, já se vám vysměju až kolem profrčím ve vlaku :-)
Argument s jízdenkou "Z - Do" je mimo:
1) proč bych si měl kupovat něco jinýho, když nechci/nemusim/nepotřebuju něco častějšího?
2) systém slev a zvýhodnění je naprosto tragickej a extra nepřehlednej.
Před časem sem se v tom hrabal a když mi něco nebylo moc jasný, cinknul jsem na infolinku ČD. Ani v jednom případě z cca 5ti mi nebyly poskytnutý informace správně a úplně. Další věc byla ta, že se info v jednotlivejch případech lišilo.
Jako důchodci sice máme slevu, ale pořád je to dražší, než náklady na jízdu autem. Auto potřebuji, protože tam, kam pravidelně jezdím, koleje nevedou, takže pokud porovnávám náklady na vlak a auto, tak řeším jen jízdné a to vyjde vlakem dráž, o jízdní době a taktu nemluvě; jen cesta z domova na nejbližší nádraží mi zabere skoro půl hodiny, pak další čekání na vlak a kodrcání v hrůze typu Regiokřápu, kde občas stojím na jedné noze a ještě ne na své. Jistotu, že dojedu do cíle v pořádku a včas absolutně nemám a z nádraží do cíle cesty to leckdy také není jen pár kroků... S tím se auto, do kterého nasednu hned před domem, jedu si kdy chci, kudy chci, kam chci a jsem v cíli pohodlněji, dřív a levněji opravdu srovnávat nedá.
když si kupujete obyčejnou jízdenko Z-Do, tak se pak nedivte že je vlak drahý :D:D ..a náklady na auto orpavdu není jen pohonné hmoty :-) .. navíc v autě mm daleko méně pohodlí, už jenom proto že se musím věnovat řízení a nemůžu třeba chatovat na notebooku nebo číst si noviny..
Tragické je to, že cesta autem kamkoli je pro dva důchodce levnější, než cesta vlakem. A pokud jedete do ciziny, je cenový rozdíl velice markantní, nejen proto, že všude kolem nás jsou pohonné hmoty podstatně levnější.
Hm, jenze vlaky na urovni ICE (a odpovidajici trate) by u nas vysly nejspis stejne draho jako v tom Nemecku, a to nikoli vzhledem ke kupni sile, ale absolutne. Takze pokud chces srovnavat nasi dopravu s Nemeckem, mel bys vzit v uvahu i vsechno ostatni (vcetne zminene kupni sily). Priznejme si, ze kdyby zeleznice byla to jedine, v cem pokulhavame za Nemeckem nebo Francii, tak bychom si mohli piskat. Takhle mi ty stesky nad tim nemeckym ICE zazrakem pripadaji trochu nesmyslne.
Ja budu spokojeny, az budu mit i v tom nejpitomejsim motoraku nebo v rozhrkanem nocnim rychliku do Cadce jistotu, ze vystoupim stejne cisty jako jsem nastoupil, se vsemi zavazadly a bez zasoby hororovych historek z vlakoveho hajzliku. V tu chvili budu premyslet o tom, jestli by se CD nemely zabyvat vylepsenim vlaku a vozoveho parku na uroven DB nebo SNCF, ted mi to prijde dost absurdni.
ano, ale ČD si nemůžou dovolit stejné ceny jako DB v německu nebo OBB v rakousku.. a kdyby to zkusili, tak s nima nikdo nejezdí uř vůbec i kdyby ty vlaky najednou byli luxusní jako v německu třeba... navíc na západě dostávají dráhy i daleko víc peněz od státu a stát na něco dlouhé roky neházal bobky jako u nás =/ .. a vedení ČD před Žaludou drahám taky neprospíval :/
Proč se hned srovnávat s VB, která je vyhlášená naprosto katastrofálním stavem železnic. Navíc to tam mají zprivatizované, takže je v tom ještě navíc ukrutný bordel.
Zkusil bych raději srovnání s takovým Německem. Stovky luxusních souprav ICE a neexistence zpoždění. Nádraží připomínající obchodní domy, nízkopodlažní vagony se spoustou místa na zavazadla i kola. U nádraží hlídaná parkoviště na kola i auta. Dojíždět do práce je pak snadné, stačí na kole dojet na nádraží, přestoupit na vlak, vystoupit přímo v centru a po jízdě zpět opět kolo najít v neporušeném stavu.
Ceny vysoké, ale při přepočtu podle kupní síly rozumné.
Jsi narocny. Ne ze by nase drahy staly za mnoho, ale pohodli je asi tak vsude stejne. Napr. ve Velke Britanii je Pendolino nejspis taky to nejlepsi, cim se ve vnitrostatni doprave svezes, jen cena je nejmin petinasobna (je to dost drahe i pro samotne Brity). Co se tyka regionalni a primestske dopravy, ta je podle me kvalitou u nas a v zapadni Evrope casto zcela srovnatelna. Nejhur jsou na tom u nas nejspis obycejne rychliky, jejichz uroven je vetsinou opravdu spis vychodoevropska.
Tak ČD plánuje bezdrátové spojení ve vlacích? A já si říkal, proč nakupují tolik klecí na holuby :-D
Faktem je, že když musím jet vlakem tak je to pro mě utrpení. Ještě zvládám první třídu v Pendolinu, ale sezení je tam poměrně nepohodlné. Jsem já příliš náročný, nebo naše dráhy tak tragické?