Live Messenger je opravdu špička, a pro profesionály má v ČR další praktickou výhodu - zatímco v ČR spousta otravných teenagerů používá ICQ, tak MSN nemají, protože jim to kamarád asi neumí nainstalovat. Live používají profíci a nikoliv pičmulínci. V praxi tak má člověk místo 200 kontaktů jen 60, které potřebuje (těch 140 od něj jen něco chce), a nikdo jej neotravuje.
Stabilitou a obrovským množstvím funkcí nemá Live Messenger konkurenci, a zmínit je vhodné i existenci nativního WLM pro Windows Mobile zařízení. Přitom je snadný na používání, vysvětlit se dá i 6letému dítěti.
pred deseti lety a cca jednim mesicem (Fri Jul 25 10:20:00 1997) jsem zacal pouzivat program ICQ, v te dobe neexistovalo pomalu nic jineho na platforme windows, v te dobe bohudik neexistoval ani internet explorer, vzpomene si jeste nekdo na netscape navigator 2.0 ? v teto dobe pan Gates povazoval internet za neco bezvyznamneho nezaslouzic si spetku pozornosti, pak ovsem ucitil prilezitost a zacal vyrabet paskvily typu IE, OE a nasledne WM, nikdy bych si na svuj stroj neinstaloval software, kteremu se neda verit a diky jehoz lajdacke deravosti budu mit v pocitaci neustale BORDEL, jsem s klonem pouzivajic icq protokol spokojen a vzdy budu, nemam duvod menit a rozhodne jiz davno nejsem otravny teenager :-))
Pokud ti stačí primitivní ICQ a nemáš námitek proti posílání max 8mi znakového hesla v plaintextu, pak je ICQ rozhodně super bezpečné ;-)
Je zcela irelevnatní, že ICQ bylo první. Dnes je poslední, zaostalé, a jen konzervativní Česko si toho zatím nevšimlo. Jinde jsou lidí progresivnější, a používají momentálně nejlepší produkty (= od Microsoftu).
Souhlasím s názorem. ICQ je velmi zanedbaný klient i protokol. Bohužel se drží setrvačností. Domnívám se ale, že nahrazovat jej plošně je nemožné. Kdyby bylo více lidí (a portálů), kteří na svých stránkách popíší a nejlépe i přehnaně vychválí do nebes něco jiného. Ovšem jsem přesvědčen, že v tom je napřed pouze LUPA.
Nemyslím si, že v červenci 97 neexistoval MSIE (třeba tady http://www.dsl.cz/clanky.php?clanek=782) a dodnes mám schovanou první verzi svých stránek pocházejících někdy z jara 97 a píšu tam, že je optimalizováno pro MSIE (ostuda).
Používám ICQ (via Miranda) a Messengera jen pro případy kdy náhodou zklame ICQ tak po dobu než Miranda opraví protokol. Ale je fakt, že téměř neznám nikoho kdo má Messengera a jen pár "pracovních" lidí jsem ukecal aby si udělali účet právě pro případ výpadku.
Profíci používají vnitrofiremní jabber server pro komunikaci v rámci firmy a s relevantními kontakty u zákazníků!
Ten zbytek na veřejných serverech jsou amatéři a domácí kutilové.
On už existuje nějaký Jabber server + Jabber klient, který umí textové zprávy, hlasové zprávy, video přenosy, audio a video konference, přenášení souborů a synchronizaci souborů i za privátní IP s NATem, sdílení aplikací a další funkce? ;-) Ne...
Jabber je roztříštěné a zaostalé řešení, ostatně jako většina open-source produktů. Skvělý produkt potřebuje silnou konerční firmu, která jej prosadí, ne partu nadšenců, kdy každý chce něco jiného, a tak nemají nakonec nic. Open-source a jabber extensions jsou synonymen pro nekompatibilitu a minimum funkcí.
Vy jste nikdy v mezinárodní korporaci nepracoval, že?
Videokonference je zákázaná z důvodu zatížení sítě a o každou session se musí žádat. Protokoly jako ICQ, Skype, Messenger apod. jsou zakázané na firewallech. Interně se používá vlastní jabber server pro rychlou komunikaci a pro zjišťování, zda-li člověk sedí u počítače a mohu mu zatelefonovat. Všechno se vyřizuje emailem nebo po telefonu. Během několikahodinových Conf Callů se rozhodně nepoužívají webcamery, protože většina účastníků při tom pracuje a má mikrofon muted (a nechtějí pochopitelně být viděni či slyšeni).
Tohle je reálná praxe ze 3 světových IT společností tak, jak jsem ji sám zažil a zažívám.
To, že jste pracoval ve firmách kde se tyto aplikace nevyužívají neznamená, že to a priori nevyužívají nikde. Sám jsem pracoval ve dvou firmách nadnárodního charakteru - Deloitte a Verizon Business (největší tel. operátor na světě), v obou se používá Office Communicator, videohovory, stejně jako jsou běžné el. konference (e.g. Live Meeting).