Ne nepřežiju, jelikož jsem uživatel Linuxu, se softwarem od MS alá iTunes si můžu juchnout. Takže podpora pro paměťové karty je pro mě důležitá a to nechci ani mluvit o tom, že pak budu muset tu super aplikaci alá iTunes instalovat na jakémkoliv PC, kde třeba budu chtít stáhnout jen blbé fotky z/do mobilu.
A o které věci by se mělo jednat ? Videa ? Hudbu ? Pokud bude možnost instalovat apps jen přes MarketPlace, bude se obsah telefonu synchronizovat stejně přes nějakou "novou" verzi "Media Playeru" (alá iTunes) .... takže případné nahrání multimédií tamtéž už přežijete :-)
Z webu apple.com (ve zkratce - je možné sdílet aplikaci se 100 zařízeními ročně) - to je 1 dolar na osobu, což není tak zlá cena :))
Managing Your Registered Devices List
As a member of the iPhone Developer Program you are assigned 100 device "slots," allowing you to add up to 100 devices in the iPhone Program Portal in a membership year. Adding a device registers it to be used for developing and testing apps, or for sharing your app with other users via Ad Hoc Distribution. If you reach the 100-device limit and wish to add more, you can remove devices you are no longer using when your new membership year begins. At that time, you can remove as many devices as you like and then recycle those slots for new devices.
>rada z nich free, kazdy mohl aplikace vyvijet a prodavat ci rozdavat
Nesmysl c.1 - free aplikace: 25 % aplikaci v AppStoru je zdarma.
Nesmysl c.2 - flexibilita: 150 tis. apps je malo? :)
Nesmysl c.3: Rozdavat placene aplikace je samozrejme taky mozne pomoci tzv. "Redeem codes" - autor aplikace muze vygenerovat kod, ktery pak uzivatel zada v iTunes storu a ten jej prenese na danou aplikaci a ma ji moznost "koupit" zdarma.
> (oproti iPhone, kde jen za to ze si chci zkusit neco naprogramovat pro svuj telefon zaplatim rocne $100).
Nesmysl c. 4: XCode (vyvojarske prostredi pro Mac a iPhone) a potrebna SDK jsou zdarma, staci se zaregistrovat u Applu a mit Mac. Clovek si akorat pak prida svuj iPhone a muze si svou aplikaci nahrat do telefonu a pouzivat jak dlouho bude chtit.
$99 zaplati pouze pokud by aplikaci chtel nabizet na AppStore...
Je pravda, ze pametove karty v mobilech, ktere maji interni pamet pres 10GB nejsou moc potreba. Proc to ale zakazovat primo v OS? Ja bych to nechal na vyrobci mobilu, jestli pametovou kartu zakomponuje do mobilu nebo ne.
Spis se mi nelibi celkova uzavrenost systemu, zavislost na jednom zdroji aplikaci a omezene moznosti techto aplikaci (chybejici multitasking).
System, ktery potrebuje nesmyslne vykonny procesor a spoustu pameti, diky cemuz je pristroj bud pomaly, nebo vydrzi na baterii par hodin. Tot nevyhody Windows Mobile.
Presto jsem si ho jakz takz oblibil. Oproti jinym platformam nabizel celkem slusnou flexibilitu ve vyberu aplikaci(rada z nich free), kazdy mohl aplikace vyvijet a prodavat ci rozdavat(oproti iPhone, kde jen za to ze si chci zkusit neco naprogramovat pro svuj telefon zaplatim rocne $100).
Takze u Windows Mobile 7 vidim 2 vychodiska. Pouzivat Ms Marketplace, coz bude znamenat temer urcite hodne malo freeware(predpokladam ze Ms pujde stejnou cestou jako Apple, kdy se bude chtit na vyvojarich prizivit, a kdyz nekdo bude platit za moznost vyvijet, tezko pak bude delat freeware), nebo telefon nejak cracknout. Druha moznost temer urcite pujde, pak ale uzivateli asi nezbyde nez krast i aplikace, ktere by si normane koupil.
Trosku me to mrzi, zvlast kdyz jsem si na Windows v telefonu konecne docela zvykl.
Ani ne. Dnes už paměťové karty nejen v mobilních telefonech postrádají smysl. Při kapacitách v desítkách GB je stejně nikdo nevyměňuje, takže jedna paměť natvrdo v telefonu stačí.