1. Yandex není zboží, protože ho nekupuji (a reklamy na něm jsou většinou irelevantní pro náš trh)
2. Pokud tu tento vyhledávač bude, případně i vyhledávač čínský, tak prostě Google buď bude muset omezit záměrné prasení výsledků vyhledávání, což je dáno jednak ekonomicky (firmy platí za pozici ve výsledku práce vyhledávače), jednak v podstatě politickou cenzurou: "právo na zapomenutí", cenzura politicky nekorektních webů atd., nebo ztratí klientelu. Případně bude jeho "cenzurní síla" omezena možností konfrontovat jeho výsledky s výsledky jiných vyhledávačů, což je stav jednoznačně žádoucí.
3. Jsem si vědom, že Yandex a další prohlížeče dělají to samé. Zaměřují se ale na cenzuru jiných věcí a cenzurují jiným způsobem. Výsledek tedy je +- srovnatelný s tím, jako když člověk za minulého režimu konfrontoval informace z Rudého práva a Svobodné Evropy
No psal jsem ... ani jiné zboží či služby z Ruska.
Myšlenku s konkurencí Googlu chápu, jenže ony služby aď jde o Yandex, Vkontakte, nebo Čínké Baidu jsou regionálně zaměřené. Tedy že nejsou reálnou konkurencí Googlu v EU nebo USA je naprosto jasné, nejen uživatelům ale i tomu Googlu.
Pokud to budete svádět na mocencko politické boje. Západní vyhledávače a poskytovatelé služeb jsou motivovány čistě ziskem, východní zatím touhou po moci. Tedy konkurencí bude pro Google, opět nějaký komerční v první řadě za ziskem jdoucí poskytovatel služeb.
Ono to není jen o vyhledávání, např Yandex mapy jsou Vám jako občanovy ČR naprosto k prdu v porovnání s Google mapama. +75 % spotřebitelů tak nebude produkty produkty Yandexu využívat. Protože nemají potřebu se šprajcovat, ale využívat nějak vyhovující službu.... ...a tam se dostávám zpět k jádru pudla.
Lidé nechtějí Yandex služby tak využívat, jako služby Google. Protože bod dva nemají potřebu řešit.