No psal jsem ... ani jiné zboží či služby z Ruska.
Myšlenku s konkurencí Googlu chápu, jenže ony služby aď jde o Yandex, Vkontakte, nebo Čínké Baidu jsou regionálně zaměřené. Tedy že nejsou reálnou konkurencí Googlu v EU nebo USA je naprosto jasné, nejen uživatelům ale i tomu Googlu.
Pokud to budete svádět na mocencko politické boje. Západní vyhledávače a poskytovatelé služeb jsou motivovány čistě ziskem, východní zatím touhou po moci. Tedy konkurencí bude pro Google, opět nějaký komerční v první řadě za ziskem jdoucí poskytovatel služeb.
Ono to není jen o vyhledávání, např Yandex mapy jsou Vám jako občanovy ČR naprosto k prdu v porovnání s Google mapama. +75 % spotřebitelů tak nebude produkty produkty Yandexu využívat. Protože nemají potřebu se šprajcovat, ale využívat nějak vyhovující službu.... ...a tam se dostávám zpět k jádru pudla.
Lidé nechtějí Yandex služby tak využívat, jako služby Google. Protože bod dva nemají potřebu řešit.
1. Yandex není zboží, protože ho nekupuji (a reklamy na něm jsou většinou irelevantní pro náš trh)
2. Pokud tu tento vyhledávač bude, případně i vyhledávač čínský, tak prostě Google buď bude muset omezit záměrné prasení výsledků vyhledávání, což je dáno jednak ekonomicky (firmy platí za pozici ve výsledku práce vyhledávače), jednak v podstatě politickou cenzurou: "právo na zapomenutí", cenzura politicky nekorektních webů atd., nebo ztratí klientelu. Případně bude jeho "cenzurní síla" omezena možností konfrontovat jeho výsledky s výsledky jiných vyhledávačů, což je stav jednoznačně žádoucí.
3. Jsem si vědom, že Yandex a další prohlížeče dělají to samé. Zaměřují se ale na cenzuru jiných věcí a cenzurují jiným způsobem. Výsledek tedy je +- srovnatelný s tím, jako když člověk za minulého režimu konfrontoval informace z Rudého práva a Svobodné Evropy