Však taky proto, po velkém řevu obzvláště německých řetězců byla zmíněná směrnice zrušena, protože ve výsledku docházelo ke značným finančním ztrátám. Ovoce nemá rozum, neroste podle EU směrnic a markety musely jinak úplně bezvadné zboží prodávat pod cenou, nebo někdy i odepisovat do ztrát. A zrovna dodavatelský postup při dopravě banánů není nejlacinější.
Tahle "směrnice" se dává jako přiklad nesmyslů, co některé komise v Bruselu vytváří...
Na vyřízení reklamace je 30 dnů vždy, ať to člověk koupí z CZ distribuce nebo EU distribuce. Zákonnou záruku zajišťuje výhradně prodejce a nikoliv servis. A jestli to prodejce stihne dřív, už záleží čistě na něm.
K reálné zkušenosti asi tolik, že ty "značkové servisy" člověka obvykle odpálkují s oblíbeným tvrzením, že došlo k poškození tekutinou a záruka se neuznává. Takže pak se stejně vše řeší s prodejcem a ten týden apod., kdy daný telefon byl v servisu, je jenom ztrátou času.
Rozdíl je to velký. Příklad: telefon od známé značky. Když ho pořídíte od nejlevnějšího vysoutěženého prodejce a není to CZ distribuce, tak máte 30 dnů na reklamační řízení (pokud mezitím prodejce nepřestal existovat). Značkový servis vás s takovým telefonem pošle do háje. Pokud máte telefon určený pro CZ, servis je buď na počkání (jednodušší zásahy hodinka, dvě) nebo druhý den na složitější věci. To je reálná zkušenost. :-) Takže úplně jedno to není.
Viděl jste už někdy policistu nebo vojáka? Ty zbraně nejsou z umělé hmoty.
Co to je stát:https://youtu.be/71EeTJDkQOQ
Když je ten banán tak nesmyslně malý, že to je evidentní, tak proč ho chcete normovat?
Verze pro EU vůbec nevadí, protože se akorát vynechá prostředník v podobě zdejšího zastoupení, který si jenom přihazuje na ceně.
Pokud jde o lhůty (asi na vyřízení záruky), tak ty naštěstí stanovuje zákon a komfort je takový, jaký nastaví prodejce. Koncový zákazník stejně všechno nakonec řeší jenom s prodejcem, protože s ním má smluvní vztah a s nikým jiným.
Hlavně byste potom mohl dopadnout jako nejmenovaná škola, kde udělali (povinně jako všichni) výběrové řízení na dodavatele kancelářských potřeb a když dodavatel dodal, hned bylo jasné, proč byl nejlevnější: tužky tvrdosti HB totiž byly ty třetinové, jako má Ikea a jiné obchody pro zákazníky na poznámky. Nebyli ostražití a nenapsali, jak dlouhé ty tužky mají být.
Nikdo nikomu nic nezakazuje prodávat a už vůbec ne s pistolí. Ta norma jenom stanovuje, čemu se smí říkat výběr, čemu první jakost atd. Mimochodem, zkuste si představit banán, který ty parametry (14 cm délky měřeno po vnější (tj. delší) straně a 27mm šířky v nejširším místě) nesplňuje, a upřímně odpovědět na otázku, jestli si takový banán - nebo spíš banánek - zaslouží zařazení do jakostní třídy.
To, že ty normy někdo násilím někomu vnucuje. Kdyby jste byl zemědělec a přišel k vám soused, namířil na vás zbraň a řekl, že od teď budete prodávat jen taková jablka, která vám on schválí, tak si budete nejenom myslet, že je to gauner, že na vás míří zbraní, ale taky, že to je úplný blázen, když vám chce normovat jablka.
Proč, a jakým právem, chce někdo někomu násilím diktovat jak má prodávat někomu svoje produkty?
Nikoli, nejedná se o hoax. Tato směrnice skutečně existuje, jen neřeší zakřivení banánu, ale jejich tloušťku, ale absurdní je pořád.
https://www.idnes.cz/zpravy/archiv/kontroluje-eu-zakriveni-bananu.A030429_171723_zpr_euproti_jkl
Správně zahnuté banány jsou Hoax. Tyhle věci ale připravují lidé z členských států, jako je v současnosti Jourová (ANO), dříve Špidla (ČSSD), tj. komisaři Evropské komise (dříve též Telička, Füle).
Jde tedy čistě o projevy zájmů vlád členských států, protože ty komisaře nominují a v podstatě je úkolují (a dochází k politickým jednáním kdo co komu podpoří a za co).
Konkrétní jména nejsou uvedena, odkaz na české znění evropské směrnice je zde:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=CELEX:32018L1808
Asi to bude stejný tým, co onehdá vymyslel směrnici na to, jak mají být správně ohnuté banány... :-)