"se dnes reklamy dokážou přesně trefit do zálib uživatele"
Ano, dokážou a to zcela dokonale... Na svém novém notebooku se pár týdnů dívám na nabídky notebooků, když jsem obměnil tiskárnu, mohl jsem si pak na ní nějakou dobu tisknout nabídku tiskáren, často se mi zobrazují nabídky knih... povětšinou těch, které mám v tu chvíli v knihovně za zády.
Je to skutečně paradox, kdyby se na mě reklamní systémy nesnažily cílit, ale vrátily se zpět k zcela náhodné inzerci, pravděpodobnost, že uspějí, by se možná zvýšila (odmyslíme-li jiné faktory). Nebo ještě lépe, sled "Chci něco koupit, tak to hledám a koupím, načež systém zaregistruje, že jsem to hledal, a začne mi to nabízet." je od základu špatně, to, co jsem hledal, je totiž přesně to, co v nejbližší době určitě kupovat nebudu (protože už to buď mám, nebo jsem vyhodnotil, že v současné době na trhu není to, co bych si představoval), smysl by tudíž dávalo naopak tento "produkt" (u knih konkrétní titul, u elektroniky celou kategorii) z mé nabídky vyřadit.
Mnohem lepší by bylo, pustit web naprosto bez reklam a někde na vhodném místě dát tlačítko ,,zobrazit reklamu". Po jeho nakliknutí by se mi zobrazilo něco decentního, inteligentního, s kvalitními informacemi na úrovni katalogového listu a zásadně se nepokoušejícího mne šmírovat, nebo mi čmuchat v počítadle. Takovouto formu reklamy bych byl ochoten akceptovat, ale cokoli jiného ZÁSADNĚ NE!!! a to i za tu cenu, že bych se na daný web vůbec nedostal.
Naprosto presne. Pred dvema tydny jsem koupil nejaky vyrobek a ted jej stale vidim v reklame s tlacitkem "To chci". Nechci, uz ho davno mam :-)
Ve specificke CR je dalsim duvodem blokovani reklam smesne FUP u mobilnich pripojeni, ktere se prave reklamou odcerpava. Tady at zasahnou prodejci reklamy.
Osobne pouzivam AdBlock na filtrovani socialnich sracek, ty me tak nejak vadi vice nez reklama kterou vetsinou zcela ignoruji. Vyjimkou jsou weby jako treba E15.cz kde vyskoci reklama na celou stranku a jeste zacna hlasite rvat, prestal jsem to cist, takze splnila ucel.
Jo, už to vidím. Tohle jim dojde teprve až bude beznadějně pozdě a blokovat bude minimálně 98% návštěvníků webu, což už, podle toho, jak tato diskuse vypadá, nebude dlouho trvat. Jenže ono je mnohem jednodušší klienta ztratit, než potom znovu získat. A to, co reklamní trotlové předvádějí je arogance moci, bohužel pro ně, podepřená iluzí, že nějakou mají.
A navíc by se přesně vědělo, kolik návštěvníků ji skouklo. A dalo by se to doplnit i kliknutím na nějaké to hodnocení od: Otravný hnus, nikdy více, až po: Užitečné, děkuji. Jenže s tou druhou podmínkou, t. j. nešmírovat, nesledovat, nevnucovat další produkty, už to bude problém. Kolik reklamních trotlů dokáže pochopit, že když je něčeho moc, tak je toho příliš?!? Když se vám při vaření zatřese ruka se solí, nebo ostrým kořením, co uděláte? Nacpete to do sebe za každou cenu, nebo to vyhodíte?