Vlákno názorů k článku Z blokování reklam je masový sport. Sestimsmiřte, vydavatelé od pametnik - vzpomínám si... kdysi se platilo poskytovatelům obsahu, tak,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 9. 2015 12:31

    pametnik (neregistrovaný)

    vzpomínám si... kdysi se platilo poskytovatelům obsahu, tak, že...
    1/
    na serveru mne zaujal článek (dobrý nadpis, malá ukázka, připomínám stránka bez reklamy)

    2/ začal jsem ho číst (připomínám že stále bez reklamy)

    3/ protože to byl dobrý a originální článek, dočetl jsem ho třebas do poloviny, tam se již objevila reklama (pěkná, nejlépe brandová, nevlezlá, nešmírující)

    4/ protože ten článek byl fakt hodně dobrý, dočetl jsem ho do konce... a tam opět reklama (videoad, nevlezlý, krátký, neřvoucí)

    .. a představte si... vůbec mi to nevadilo... autora článku a majitele webu jsem ocenil tím, že jsem opravdu zhlédl reklamu, za kterou si tito mohli u zadavatele reklamy naúčtovat opravdu dobrý poplatek za zobrazení (a pokud byla reklama v kontextu e článkem, tím pro mne i pro ně lépe... obrovská účinnost reklamy)

    Když to vemu vzhledem k tomuto článku pana Slížka:

    1/ článek je čtivý (i dle diskuze... hodně lidí ho četlo a asi všichni až do konce a k tomu i diskuzi...)

    2/
    při vložení správné reklamy by takováto reklama byla ideální k zaplacení tohoto článku (klidně i jemná reklama v diskuzi) a Lupa by měla bez "boje" vyděláno na delší dobu

    3/ pochybuji, že by v tomto případě někoho vůbec napadlo použít Adblock

    ... či se snad mýlím?

  • 15. 9. 2015 12:40

    pametnik (neregistrovaný)

    ... je me sere, ze vedle diskuze na mne pořád bliká reklama "30% sleva na kytary.... hned teď navštivte www.kytary.cz" ... jen připomínám, že ta reklama se mi zobrazuje od rána brzkého... a přitom na kytaru ani na bicí jsem nikdy nehrál... tak akorát někomu na nervy...
    tak nevím, jestli chudáci majitelé kytary.cz platí někomu za zobrazování této reklamy, tak asi se hodně plácnou přes kapsu...

  • 15. 9. 2015 12:46

    David Slížek
    Podporovatel

    Takhle by to fungovao v ideálním světě, jenže realita je bohužel složitější. Weby denně zobrazují v podstatě nekonečné množství stránek a (nejen) kvůli tomu cena zobrazované reklamy stále klesá, takže jeden (či několik málo bannerů) na stránce vám na uživení stačit nebude.

    Proto vznikají nové formáty, které se snaží spíš než zobrazení banneru zpěněžit jiné věci: třeba čas, který člověk na stránce s reklamou stráví (viz např. http://www.lupa.cz/clanky/jon-slade-tony-haile-pageviews-jsou-cesta-do-pekel-na-webu-ma-cenu-jen-cas/), nebo využívají data o chování lidí a snaží se podle nich reklamu tematicky cílit (např. http://www.lupa.cz/clanky/rtb-uzitecna-vec-nebo-rafinovana-sebevrazda-medialnich-domu/).

    A nebo je tady ta nativní reklama, u které většina lidí ani nepozná, že jde o reklamu :)

  • 15. 9. 2015 16:01

    Rob (neregistrovaný)

    Popsal jste ten zacarovany kruh presne.
    Weby zobrazovaly kdysi rozumne mnozstvi reklamy, ale pribyvalo jich, tak se za reklamu zacalo platit mene. Tak weby nasadily vic reklamy a otravnejsi (=novy format).
    Problem je castecne i v tom, ze webu je moc a v konecnem dusledku se predhaneji o jeden reklamni kolac (penize). Zvysovani mnozstvi reklamy na serveru pomuze jen zdanlive - prispeje ale k inflaci reklamy a nastve vic uzivatelu. Primarni problem (webu je hodne a souperi o omezene mnozstvi penez) stale zustava v pozadi.
    Nejspis by se to ukazalo, kdyby veskery obsah byl placeny ctenarem a bez reklam - ctenost by patrne poklesla a ctenari by si dost rozmysleli, jestli budou mesicne platit mnozstvi penez za to, co weby nabizeji.

    Sesmirte vydavatele souvisi s inflaci obsahu - je to stejne jako u knih. Kdysi jsem kupoval prakticky vsechno sci-fi, ktere u nas vyslo. Dneska si hodne rozmyslim, jestli neco koupim - je toho radove vic a vetsina z toho mi nestoji za precteni.
    Kde je psano, ze se musi uzivit vsichni spisovatele? Stejne tak neni duvod, aby se uzivil kazdy, kdo se rozhodne publikovat na webu.

  • 15. 9. 2015 12:49

    krakonoš (neregistrovaný)

    S Adblockem je to tak, že když ho jednou zapnu, tak je zapnutý pořád, tedy pokud ho částečně, nebo úplně nevypnu. A dokud bude víc, jak 20% webu zahnojeno reklamou, navíc ještě stupidní, vlezlou, řvoucí a šmírující, nebudu cítit potřebu ho vypínat.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).