Vlákno názorů k článku Z blokování reklam je masový sport. Sestimsmiřte, vydavatelé od Martin Mareš - Já myslím, že by se vydavatelé především měli...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 9. 2015 15:51

    Martin Mareš (neregistrovaný)

    Já myslím, že by se vydavatelé především měli zamyslet nad tím, proč čtenáři reklamu blokují. Pluginy na blokování reklam už existují pěkných pár let, a přitom se jejich používání masově rozšířilo teprve nedávno. Když sleduji, jak se za ty roky internetová reklama změnila, hned mi vychází, že blokování reklam je naprosto přirozená sebeobranná reakce.

    Dnešní reklamy jsou totiž natolik vlezlé, že činí některé weby takřka nepoužitelnými. Když si chci přečíst článek, často reklamu prostě musím vypnout, protože reklama je spackaná, překrývá kusy článku a nejde pořádně schovat. Nebo bliká natolik, že nelze udržet pozornost na obsahu. Nebo způsobí stahování tolika dat ze serverů kdesi v tramtárii, takže se ani článku nedočkám.

    A stále dokonalejší šmírování uživatelů vede k čím dál větší irelevanci reklamy. Náhodná reklama cílená jen podle oboru mi občas něco zajímavého nabídne. Naproti tomu kontextová reklama zkoumající mé chování má relevanci přesných 0%, protože kdykoliv něco sháním, začnou se mi příslušné reklamy zobrazovat přesně poté, co jsem to koupil a dalších pár let to nebudu znovu potřebovat.

    Smutné. A teď by si vydavatelé ještě na to, co spackali, chtěli stěžovat. Myslím, že uživatelé to pochopí jako vyhlášení války a začnou vyvíjet ještě lepší blokovací systémy, které prostě nepůjde poznat. Konec konců, šance jsou jasné: lidí, které reklama štve, je nejspíš řádově víc než těch, kteří provozují reklamní systémy ;-)

  • 15. 9. 2015 16:55

    krakonoš (neregistrovaný)

    Každý má svaté a nezpochybnitelné právo se proti vymývání mozku debilní reklamou všemi prostředky bránit. Pokud si vydavatelé myslí něco jiného, je to jen a jen jejich problém. Další vývoj bude vypadat tak, že reklamáři přiloží pod kotel, tím pádem vytočí další klienty, počet blokačů bude narůstat a blokátory budou stále sofistikovanější. Ve finále to dopadne tak, že přežijí jen ty weby, které včas zařadí zpátečku a pochopí, že méně bývá více.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).