Nedávno jsem procházel cash neblokovaného prohlížeče a narazil tam na několik set MB reklamní video !!! Se někdo úplně posr... .
Od jisté doby, co jsem si nemohl přečíst obsah kvůli kousnuté odezvě skrtiptu, používám blokování všech skriptů mimo povolených. A občas zírám co všechno by si u mě vydavatel webu chtěl spustit.
No já telku neřeším, ti nestíhám. Ale mám něco podobnýho na webu. Než se přehraje animovaná reklama na ploše webu, prohlídnu zroják stránky a pak si hraju v konzole...
ssh root@router
vi /etc/config/firewall
...
To stejný, pokud někde najdu obrázek 1x1px a podobně.
Takže zmetci jako gemius.pl už se do baráku vůbec nedostanou. Snesu hodně, ale oni jsou už hodně za čárou... Ti by snad dali reklamní videprojekci i na víko rakve vlastní babičky.
Něco podobného zkoušel ublastlit kámoš v devadesátých letech, když tu začínala Nova. Automatické vystřihávání reklam... fungovalo to tak, že když spustila znělka reklamy, zapauzovalo mu to video, a když zazněla znovu, tak to video zase spustilo. Bohužel to fungovalo jenom někdy, a když pak Nova vyměnila znělky, přestalo to fungovat úplně. Ale to co píšete, to není vůbec špatný nápad.
A to zaměňování zvukové stopy vlastně taky ne. Proč by adblock nemohl obcházet naskriptovaná protiopatření tím, že místo reklamy podvrhne prázdný obrázek? Uživatel reklamu nevidí, kontrolní skript si myslí, že uživatel reklamu vidí, a spokojeni jsou tím pádem všichni. ;)
Screenshot: Kristova noho, přijel cirkus!
Tohle je přesně ono. Vždyť se to ani nedá číst. Ta reklama je v rozporu snad se všemi kritérii použitelnosti, kterou do nás průkopníci (a Lupa mezi nimi) před dvaceti lety hustili horem dolem.
To by opravdu by nestačila jen ta horní plocha?
Udělal jsem si takové kurvítko, které detekuje snížení dynamiky a zvýšení prezens efektu a reaguje na to vypnutím signálu do zesilovače. (Repráky v TV mám vypnuté a jedu přes externí zesík a bedny) A na toho zeleného skřeta to reaguje naprosto dokonale. Jako další krok zvažuji, že místo vypnutí zvuku pustím jako doprovod nějako zajímavou nahrávku, např. projevy Milouše Jakeše, Vasila Biľaka, nebo Šimka s Grosmannem. A docela se kochám představou, jak Terminátor v upoutávce mektá o bojlerech.
To je pravda. Až to půjde na jeden klik, třeba z nějakého přednabitého kreditu tak klidně zaplatím. Když si správce platby, nebude vynucovat šmírování aby onanoval nad PC svých klientů a trvat na 70% provize z platby.
Druhá otázka je kolik toho vyplítvám za články na který budu nas-aný hned po prvním odstavci. To se mi také stává hodně často. Pak se webmástr divý že jsem prošel jen nadpis, odroloval a kliknul jinám. prostě to nešlo číst nebo mě to až tak nezajímalo. Za to platit nehodlám.
Třetí věc je je cena článku pokud bude za 1-2 Kč nemám problém. (Přečtu si toho docela dost) Když si nějaký stupído neváhá říct o dvacku,( když tištěné periodikum je třeba celé za dvacku) je na zvážení vůbec na takový zpravodajský web vůbec lozit.
Vono ale zadavatelé inzerce vědí, kolik jejich reklamy se fyzicky zobrazí. Téměř všichni do výdajových kódů vkládají ještě i kód měřící… No a z rozdílů mezi daty z Netmonitoru a jejich měřením si snadno odvodí, kolik % čtenářů tu jejich reklamu blokovalo. A podle toho platí…
Máte pravdu, schválně jsem zkusil několik stránek s blokováním a bez
zive
1224,24kB za 5.37s
2293,23 kB za 19,07s
lupa
1267,62 kB za 2.81s
1790,48 kB za 11.97s
idnes
1310.89 kB za 4,57s
1466.60 kB za 22,26s
a to nemám zapnutou podporu flash. Co jsem nezjišťoval, kolik s flashem si nakonec prohlížeč ukousne z paměti. Taky jsem si nepsal počet stažených objeků, ale mám obavy, že blokování reklam je logický krok, aby byl vůbec vidět obsah. Není to fér vůči vydavatelů, o tom žádná, ale tohle přestává být únosné pro mě.
Nejsem si jistý, jestli to vadí. Nejsem si jistý, jestli dostávají čísla, např. že na Lupu přijde třeba 40 000 lidí a nebo, že se zobrazí reklama 25 000 lidí.
Pokud to první, je to špatně, pokud to druhé, je to OK. Navíc pokud se zobrazí reklama jen lidem, kteří o ni "stojí", tak je to pro inzerenty lepší, ne? :)
Fakt je, že si za to mohou zadavatelé reklamy z velké části sami... Já sám jsem docela dlouho adblock odmítal, sám občas publikuji a tak mám pro potřebu zdroje příjmu pochopení. Přišlo mi proto fér si reklamy nechat zaplé.
Jenže v jisté době to došlo tak daleko, že řada webů byla opravdu nepoužitelná, zátěže CPU se šplhaly do nesmyslné výšky - to už překonalo i mé zábrany :-( Tady nejde o nadsázku a hledání omluv - slovem "nepoužitelnost" myslím opravdu nepoužitelnost, řadu reklam prostě museli tvořit totální idioti !!!
Zkuste si představit, co by udělali inzerenti, kdyby zjistili, kolik lidí reklamu na internetu blokuje! To, co by nastalo, (ono k tomu stejně jednou dojde, ale proč to zbytečně urychlovat, že?) je noční můra provozovatelů většiny webů. Jenže názor, že čím agresivnější a debilnější reklama bude, tím bude účinnější, je názor stejného idiota, jako je ten, který ty debility konzumuje a těch pomalu, ale jistě ubývá.
Díky! Mikroplatby zatím pokud vím nikde ve velkém měřítku nefungují - pořád jsou pro uživatele zbytečně složité. Spíš se myslím prosadí to, že weby s kvalitním původním obsahem přejdou z větší části na placený model (dobré články prostě nejsou levné). A zbytek budou nízkorozpočtové weby, které budou dál fungovat na mixu nativní a klasické reklamy. Ale dál do budoucna teď myslím nikdo nevidí, třeba přijde nějaké překvapení a všechno bude jinak :)
Lupa patří mezi ty lepší. Tahle situace povede k zániku současných mainstreamových internetových médií. Informace, které vznikají jen kvůli nutnosti zobrazit reklamu nemají budoucnost pokud není reklama návštěvníky akceptována.
Jsem ochotný za některé články na lupě platit, stejně tak za informace na jiných portálech, většina článků mi ale za platbu nestojí.
Myslíte, že cesta bezbariérových mikroplateb není schůdná? Proti reklamě nejsem, ale bez reklam se nedá číst web. Už u mnoho českých portálů jsem narazil na situaci, kdy na mobilu nelze vidět žádný obsah.
Ta neoficiální čísla dost přesně odpovídají tomu, co uvádí v článku citovaná studie PageFair/Adobe a co ostatně potvrzujeme i my na číslech za Lupu a Root. Neoficialita spočívá prostě v tom, že vydavatelé nechtějí svá čísla zveřejňovat (důvody popisuju v tom citovaném odstavci). A blokování pro ně problém je - i když, jak píšu o kousek dál, není samozřejmě fatální sám o sobě. V kombinaci s dalšími problémy, které dnes reklamní model má, ale vydavatele rozhodně ohrožuje.
Pro začátek: sceenshot z obrazovky Lupy plné reklam:
http://img15.hostingpics.net/pics/456890lupavtip.jpg
První perla:
"A jejich blokování se zdá být celointernetovým sportem, který začíná ohrožovat už tak dost nešťastné provozovatele obsahových webů."
(..., který začíná ohrožovat už tak dost nešťastné provozovatele obsahových webů..!?)
Druhá perla:
"Je to příběh plný chyb, a to na všech stranách"
Třetí perla:
"Česká čísla jsou neoficiální, protože (nejen) v tuzemsku stále platí, že se o blokování reklam zásadně na veřejnosti nemluví – jednak to nevypadá dobře před inzerenty a pak: proč dělat blokátorům reklamu? Tahle strategie sice evidentně nefunguje (počet blokujících uživatelů se neustále – a stále rychleji – zvyšuje), ale dostat z vydavatelů nějaká data nebo třeba informace o tom, co hodlají dělat, je skoro nemožné. Podle informací Lupy sice o problému diskutují v rámci Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR), jenže veřejné výstupy z debaty nejsou."
(... takže čísla nejsou oficiální, ale píšete o problému, "který začíná ohrožovat už tak dost nešťastné provozovatele obsahových webů"..)
dál přestávám číst a začínám blokovat i na další PC. Z lupy.cz je .....