Na internetu byl první obsah. Až poté se přidala reklama. To je vývoj. Pokud si na pouhém poskytování reklamy někdo postaví živnost, je to jeho problém. A pokud si neumí vyvořit dostatečně hodnotný obsah a je závislý pouze na příjmu z reklamy, je to také jeho problém. Byla li by reklama od počátku umírněná, nikdo v minulosti by neměl potřebu naprogramovat Adblock. Protože je to ale vývoj, tak reklama se stala agresivní a tím pádem se druhá strana začala bránit. Proto je nyní demagogické a na hlavu postavené, pokud si někdo dovolí tvrdit, že ten, kdo reklamu blokuje, se blokováním dopouští něčeho špatného. Nedopouští se vůbec ničeho špatného, neeticého ani nemorálního, už jen proto, že provozovatel webu mu blokování umožňuje. Žebrák nemůže okolo chodící lidi obviňovat, že mu do kelímku hází málo drobných. Provozovatel webu je vlastně takový obchodník, který zve lidi do svého krámu, kde nabízí ochutnávku zboží zdarma s tím, že ke zboží zdarma chce prodat i produkty za peníze. Pokud si nikdo nic nekoupí a každý bude jen zdarma ochutnávat, bude to pro obchodníka špatné. A kdo je na vině? Sám obchodník, že to umožnil. Nemá si tam lidi, kteří konzumují pouze zdarma, pouštět. A že jdou dělat weby bez reklam a zdarma, se ukázalo. Zdrama je jen část a pokud chceš číst a jsi ochotný platit, dostaneš celý obsah. Např. dtest.cz Ti, kteří proti blokování bojují jsou marní ve své podstatě. Připomínají mi dělníky, kteří v 18. století rozbíjeli stroje, protože měli dojem, že jim berou práci. Takže než demagogicky a nesprávně nazývat blokovače těmi špatnými, je na posktovatelích, aby se se s blokovačema snažili dohodnout dřív, než těch blokujících bude násobně víc, protože tuhle situaci si zavinili sami poskytovatelé. Jinak otázka pro všechny "blokovačobijce" - proč blokovače na svým webu nezakážete, když je tam nechcete?
Škoda, že to velcí poskytovatelé obsahu hromadně neudělají. Ono by se totiž vlastně vůbec nic nestalo. Bylo by to jen takové morální vítězství. Oni ale nemají důvod to udělat protože jim to nic nepřinese. Z blokovačů nic nemají a tím, že je zablokují se nic nezmění. Kdyby zablokovaly blokovače všechny weby najednou, to by byla jiná, to by reklamní zisky stouply, ale to se nikdy nestane.
S tím ne úplně souhlasím. I ten blokovač jim totiž zvyšuje návštěvnost. Tím pádem z něj mají profit. Sice menší, ale mají, protože inzerentům pak argumentují i přístupy blokovačů. Proto tady ubulenci argumentují a opakovaně bulí, namísto toho, aby prostě přístup zakázali. Vždyť přece zákaz blokovačů je strašně jednoduchý řešení.
Jenže oni se místo jednoduchého zákazu snaží vzbudit dojem, že blokování je špatné. Zbývá jen otázka, poč vydávají tak velké množství energie na očerňovat blokovačů, místo na jejich zablokování.
Pokud dojde k hromadnému blokování blokovačů napříč webem, dopadne to jako s česnekem. Weby závislé na reklamě budou krachovat, protože nebude komu zobrazovat reklamu. Budou končit do určité míry, kdy blokovačům dojde, že jim chybí určité služby, nebo určitý obsah. A to bude impuls pro to, aby začali vznikat weby, které budou financovány jinak, nebo které budou mít jiný přístup k zobrazování reklamy, než mají v současnosti.
Jako s tím česnekem - lidi furt místo českýho česneku dávali přednost čínskýmu pseudočesneku tak dlouho, až českej nikde nebyl - nevyplatilo se ho vůbec pěstovat. Jakmile ale českej téměř nikde nebyl, začal lidem ten český, kvalitní, chybět a bum.. přestože českej stál třikrát i sedmkrát víc než čínskej, tak lidi začli ten kvalitnější kupovat, přestože je dražší. Prostě za kvalitu si sami zaplatí.
Teď se Albertu objevil holandský česnek, je lepší než ten čínský a za skoro stejnou cenu. Já osobně nekupuji žádný; v Břežanském údolí roste divoce česnek medvědí, je tam volně k mání, je stejně kvalitní, pokud jde o obsah účinných látek, ale má jednu výhodu: jeho konzument není postižen syndromem ,,šakalího dechu", jinak řečeno, není poznat, že jste nějaký česnek jedli. Navíc jde o velmi snadno pěstovatelnou a na jaře dekorativní rostlinku.
Máte pravdu, to se nikdy nestane. Ony totiž existují i weby, které fungují na jiných obchodních modelech a weby firem, které prodávají např. elektronické součástky a jejichž obsahem je hlavně katalog s kvalitními informacemi o prodávaném zboží ke svému provozu reklamu nepotřebují. Naopak zablokováním blokovačů by jim klesla nejen návštěvnost, ale i obrat na prodejně, navíc by prakticky zlikvidovali zásilkovou službu a objednávkový systém. Takže fňukalové mají smůlu, zisky z reklam budou i nadále padat a jediný způsob, jak tento pád zpomalit, je, zbavit se VŠECH reklam, které otravují, nebo šmírují, či páchají obojí. Podle mne je jediný životaschopný model tento:
Na webové stránce tlačítko s nápisem: ZOBRAZIT REKLAMU. Po kliknutí se zobrazí JEDNA reklama na JEDEN produkt, samozřejmě decentní, vkusná, neuřvaná a neprolhaná a dole tlačítka: DOBRÉ, FUJ,POKRAČOVAT a ODEJÍT. To, že stiskem tlačítka ODEJÍT reklama okamžitě zmizí a nenechá v počítači žádnou stopu, natož aby mi z něj tahala a někam odesílala nějaká data, považuji za naprostou samozřejmost. Pokud stisknu POKRAČOVAT, zobrazí se další reklama, a.t.d. Čím dříve se tento model zavede, tím lépe pro reklamní průmysl, i když ti, kteří zjistili, jak příjemný a jednoduchý je život na internetu bez reklam už jsou pro konzumaci reklamy nejspíš ztraceni, ke znechucení jim bude stačit program v TV. Další problém je datový obsah. Dokud bude FUP mobilního internetu tak ubohý a drahý, jako je teď, nemá reklama na mobilech, zejména její datažroutské varianty, šanci.