Nezdá se Vám 20h trochu málo? Vycvičit si některý reflex/smysl trvá déle, takže imho tahle studie dokazuje leda kulový. Ostatně jako většina podobných "odborných" studií. Spíše by se měli zaměřit na zprávy, kde děcka neustále vidí násilí - a ne hrané, nebo virtuální, ale opravdové! Ale tohle je prostě nekonečná diskuze a každý má svůj názor.
Tak, tak. 20h je pekne malo. Navic u uceni zalezi na motivaci. Hraci hraji protoze je to bavi, ty pokusne osoby to dostali za ukol. Asi je nebavilo 20 hodin stravit s narocnou strategii, kterou mozna ani nepochopili. Oc jednodusi to bylo v pripade akcnich her :-)
Stejny vysledek bych ocekaval u "studie" jestli podprahova reklama ovlivnuje mysleni. Za 20 hodin byste meli uplne stejne vysledky. Ale pravda o neni.
Nikdo se už třeba nezamýšlí nad tím, že jak jsou důležité přestávky mezi hraním. Např. když hraji adventuru, tak ji nehraji těch 20 hod. vcelku. Mezitím spím, chodím do práce, apod. Takže si musím pamatovat, kde jsem skončil a to JE cvičení paměti. Podobné je to i u lepších FPS her, které mají nějaký ten děj. No a nakonec u MMORPG je paměť přímo zásadní.
Co se týká zlepšování obecně a nejen při hraní akčních her. No to je přeci jasné, že když se člověk chce v něčem zlepšit, tak 20 hodin je málo. Vždyť i při příjmu do nového zaměstnání je třeba min. 2 měsíční zkušební doba. A to není pro, že by to ten člověk neuměl, ale proto, že se musí sžít s novým prostředím, poznat a zapamatovat si nové věci,.....
IMHO studie spíše poukazuje na to, že hraní her nerozvine schopnosti, které nemáte.
Je nabíledni, že pokud po 20hod nedojde ani k minimálnímu zlepšení výsledků ve hře, tak zřejmě ani dalších 20hod nic moc nezlepší.
Naopak pokud má člověk nějaké vlohy pro určitou činnost/paměť apod., může mít 20hod velice zajímavý efekt. Nejde ale o naučení něčeho nového, ale o rozvíjení schopností, které lze rozvíjet i jinak.
Stejně jsem ale pořád nenarazil na nějakou studii, která by mne přesvědčila, jedno jestli o pozitivním či negativním hraní her. Možná ti co je provádí málo hrají :-D
Podle mě i v akčních hrách bez děje, jako je Quake III je potřebná dobrá paměť (prostorová). Když člověk ví, jak která mapa vypadá a dokáže se v ní dobře orientovat, dosahuje znatelně lepších výsledků.