Vlákno názorů k článku Z práva být zapomenut je fraška, v hlavní roli politici, média a Google od Lol Phirae - A jestli je určitá informace lživá nebo pravdivá,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 8. 2014 13:13

    Lol Phirae (neregistrovaný)

    A jestli je určitá informace lživá nebo pravdivá, může být v některých situacích DOST nejasné. V některých situacích prostě mohou mít obě strany pravdu.

    Tak si ji běžte k soudu vyjasnit s tím, kdo ji zveřejnil. Ne s tím, kdo takto zveřejněnou informaci indexuje a na vyžádání na indexovaný obsah odkazuje. Musíte odstranit zdroj. Google není zdroj.

  • 20. 8. 2014 13:29

    Martin V (neregistrovaný)

    Přesně tak, taky je mi nepochopitelné, proč netouží odstranit zdroj informací, ale vyhledávací nástroj.

  • 20. 8. 2014 14:18

    nosmo (neregistrovaný)

    ale google přeci neřeší a nikdy by neměl řešit, jestli jsem z toho nadšený nebo ne!!! jediným účelem google je poskytovat na zadané dotazy co nejrelevantnější odpovědi, bez ohledu na to, jestli je z toho někdo nadšený nebo ne, má z toho problémy nebo ne!!!

    google za vás neprovádí vyhodnocení toho, pro jaký účel informace hledáte, pokud mu to neřeknete ve formě správně položeného dotazu..

    pořád se předpokládá, že poskytnuté odpovědi žadatel vyhodnotí, protože google prostě není objektivním zdrojem informací o objektivní realitě kolem nás, ale pouze nástrojem, který na webu popsanou objektivní realitu nějakým algoritmem zpracovává, aby mohl odpovědět nějakým způsobem na dotazy o této realitě..

  • 20. 8. 2014 14:52

    Lol Phirae (neregistrovaný)

    Kristepane. Google je vyhledávač. Ne generátor pravdy. Jinam meleš totálně mimo téma.

  • 20. 8. 2014 13:25

    Martin V (neregistrovaný)

    Zajímavý příklad, ale moc nechápu kam míříte.
    Firma YX na 100procent bude vědět, že jsem pracoval pro AB (google v době přijetí, LInked IN, osobní stránky, informace od spolupracovníků).
    Netuším jaké problémy by mi z toho měly vzniknout. Navíc pokud vzniknou, měl bych s nima při přechodu k XY počítat. (Stejně s nima musím počítat, když někomu dlužím, někomu ublížím, spáchám dopravní nehodu, něco zapálím, někoho podvedu a podobně)
    Dělat zbrklá rozhodnutí se nevyplácí, ČR je malý stát a ve specializovaných oborech se prakticky všichni znají nebo minimálně mají známého který zná.
    Netuším, proč bych měl nějaké soukromé firmě, třeba googlu, vysvětlovat, že mají špatný algoritmus a informace o mě jsou ve špatném pořadí.

  • 20. 8. 2014 14:10

    nosmo (neregistrovaný)

    nevím, odkud berete své tvrzení, že "každý občan planety Země (nejen EU) má svaté právo hájit svou osobní integritu a bojovat proti pomluvám, které ho špiní" ..

    co je to to vámi zmiňované svaté právo? každý si z principu věci může dělat co chce, jenom lidé časem přišli na to, že některé věci není dobré dělat a tyto věci historicky akceptovali v různých formách (psané právo, zvykové právo, kultura, ...)

    takže každý může klidně vytvořit jakoukoliv fotomontáž, ale když ji vytvoří, tak za ni přebírá plnou zodpovědnost.. a je na soudech, aby v případě sporu rozsoudili, jestli je to v rozporu s právem (dobrými mravy) či nikoliv..

    google ale nemůže rozhodovat co je či není pravda, v rozporu s právem atp. a ani mu to nepřísluší.. google hledá dostupné webové stránky, ať už obsahují cokoliv, a snaží se je nějak zpřístupnit, aby člověk, který hledá potenciálně relevantní informace, zhodnotil jejich obsah a udělal si obrázek..

    uživatel přeci nikdy nemůže zkoumat, zdali mu google poskytuje odkazy na informace pravdivé či nepravdivé, makové či hruškové, ale pouze to, jestli mu nabízí relevantni odpovědi na jeho dotazy..

  • 20. 8. 2014 21:38

    Lol Phirae (neregistrovaný)

    Výrazy: "lež" a "lžou" (odkazy) zde používám jako čistě obrazné !

    No, jinými slovy, žvaníte a žvaníte, zcela mimo téma i mísu, stejně jako jistý Jirsák. A furt dokola. Jak kolovrátek. Nikoho to nebaví ani nezajímá, ale to je vám jedno.

  • 20. 8. 2014 12:15

    Martin V (neregistrovaný)

    To si ale honíte vlastní ocas, když jdete za někým kdo ví kde je vystavena fotka a nejdete za tím, kdo tu fotku vystavuje.
    Navíc se v rozhodnutích, minimálně v tom průlomovém, nejednalo o fotomontáž nebo lež, byla rozhodnuto, že pravdivá informace nemá být indexována. To, že informace, kde se psalo že problémy toho pána skončili, takže si i podprůměrně inteligentní domyslí, že je měl, indexovat google může.

  • 20. 8. 2014 16:15

    Martin V (neregistrovaný)

    Nevyzpytatelné jsou cesty Vaší mysli...
    Takže já napsal pro společnost AB článek špinící společnost XY, dostal jsem za něj zaplaceno.
    Teď se nechám zaměstnat ve společnosti XY a už si nepamatuji, co jsem o nich psal a při přijímacím řízení jim to neoznámím?
    Navíc se mám divit, že to ten kdo mi za to zaplatil nechce odstranit? Proč by to dělal? Navíc to čte spousta čtenářů a jen firma XY neví, že takový článek je a vůbec netuší, kdo ho napsal.
    Pokud jsem pod vlivem haluciogeních drog, jako pravděpodobně vy při psaní komentářů, tak chápu, že je vás pohled nejen na pravdu nejasný a neostrý. :-)

  • 20. 8. 2014 18:54

    Martin V (neregistrovaný)

    Hmmm, zajímavé.
    Třeba zákazníkům vysvětlím, že se firma XY změnila a vysvětlím jim v jakých bodech? Nebo jim řeknu, že jsem se mýlil, protože jsem nevěděl všechny informace či jsem byl uveden v omyl a omluvím se jim?
    Možností je hodně a jako bonus jsou důležité názory šefíků XY, protože ty mě platí a o bývalé zákazníky firmy AB nestojí (tak moc), protože jsou si vědomy, kdo jsem a v jaké firmě jsem pracoval?

  • 21. 8. 2014 7:34

    Martin V (neregistrovaný)

    Vzdávám to!
    Pokud používáte výrazy PRAVDA/NEPRAVDA jako obrazné, není dál co řešit. Jak napsal předchozí komentující, nesmysně plácáte.
    Například jsme neřešili, že hledám výraz "NEJLEVNEJSI CENA", navíc pokud google neusměrníte, vytrhneto to i z věty "není to NEJLEVNĚJŚÍ CENA".

  • 21. 8. 2014 11:00

    Michal Pohořelský (neregistrovaný)

    Martin V : Teď ovšem nesmysně plácáte vy ! Nebo jste si vážně myslel, že procházím (periodicky) stránky a obsahy 10.000 českých eshopů a ověřuji, který reálně lže ???

    Taková "práce" by zabrala celé Roky....:-)))

    Kromě toho...běžné zboží nakupuje velká většina eshopů stejně v Číně nebo USA...a asi to nedělají kvůli výrazu "NEJDRAZSI CENA".

  • 21. 8. 2014 11:17

    Michal Pohořelský (neregistrovaný)

    Lol Phirae : No, jinými slovy, VŠICHNI tady žvaníme a žvaníme, často zcela mimo téma i mísu. A furt dokola. A nikoho na příslušném úřadě (ten jediný může něco změnit) to nebaví ani nezajímá...ale to je vám jedno...:-))

    Konec. Zde končím, protože chci žvanit pod jiným článkem...:-)

  • 21. 8. 2014 11:22

    Martin V (neregistrovaný)

    Vy jste s tím tvrzením přišel, tak jste to asi kontroloval.
    Já jsem vyhledávací řetězec "nejnižší cena" neřešil, s tím jste přišel Vy.
    Nevím jestli podnikáte, ale například já, když si sjednávám dodavatele či zboží, je cena jen jednou z položek váženého průměru.
    Navíc ve svém zoufalství totálně odbočujete z diskuze k článku. Jestli jste nepochopil, proč jsem napsal že nesmyslně plácáte, zkuste se zeptat někoho ve svém okolí, děkuji a přeji pěkný zbytek života.

  • 20. 8. 2014 17:09

    Michal Pohořelský (neregistrovaný)

    Martin V : Mícháte jablka a hrušky...

    1. Reagujete na můj příspěvek, který byl určen jinému čtenáři (Lol Phirae). To on "napsal ten článek"..., a proto je pro něj zbytečné chodit k soudu.

    2. Furt se točíte kolem firmy XY. A kde zůstali všichni ti zákazníci, kterým jste tak často tvrdil, že firma AB (první zaměstnavatel) je 50x lepší než aktuální firma XY. Názory mnoha zákazníků na vaše virtuální opuštění dresu AB (firmy) jsou přece důležitější než názory několika šéfíků firmy XY...:-)

  • 20. 8. 2014 14:42

    Michal Pohořelský (neregistrovaný)

    Ano, TEORETICKY máte pravdu...ALE reálný život vypadá jinak !

    V reálném životě je "pravda" překrucováná a ohýbána všemi směry...a miliony či přesněji -- Miliardy lidí --, si tohle překrucování pravdy a oblbování nechají líbit.

    Příkladů by se také našla -- Miliarda...stačí si najít libovolnou Reklamu (reklamní kampaň) od roku 1900. Celý Reklamní průmysl je jedna Nekonečná Lež...minimálně od roku 1900 a ve všech myslitelných formách !

    Máte snad dojem, že Google není součástí Reklamního průmyslu ??
    Máte snad dojem, že pořadí ve vyhledávači (Google, Yahoo, Seznam, Centrum) není velmi důležitým reklamním nástrojem ??

  • 20. 8. 2014 16:07

    Michal Pohořelský (neregistrovaný)

    Děkuji, pane Makovec.

    Vaše věty -- "Zadruhé se Google pro mnoho lidí již měřítkem obecné relevance stal - dá se to vygooglova (je to na první stránce výsledků): je to relevantní"
    "A pokud si položíme otázku "co je to pravda", pak snadno nahlédnete že odpověď bude nějak s relevancí informacemi souviset."
    -- jsou jasným potvrzením příkladu s Eshopy.

    V obecné češtině...jasně souhlasíte s tím, že každý projekt (eshop) na první stránce výsledků má téměř vždy "pravdu" , zatímco každý projekt (eshop) na 22 stránce (33,44) vyhledávání téměř vždy "lže" (nemá čtenáře či zákazníky) a většinou krachuje.

    Přitom míra "pravdy" a "lži" je silně určena Leností uživatelů...jen maličký zlomek z nich prochází více než prvních 22 stránek ve vyhledávači (Google, Yahoo, Seznam, Centrum).

    Google, Yahoo, Seznam, Centrum tedy nejsou vyhledávače, ale generátory pravdy (zisku)...na prvních 20 stránkách je "Pravda" a všichni další končí v propadlišti dějin.

  • 20. 8. 2014 21:08

    Michal Pohořelský (neregistrovaný)

    Nelogické úvahy ? Nesmysly ?

    Výrazy: "lež" a "lžou" (odkazy) zde používám jako čistě obrazné !

    Ačkoliv -- většina eshopů ráda tvrdí, že prodávají nejlepší zboží za nejlepší cenu (=nejlacinější). V 80 procentech případů se ale dají najít ještě lepší ceny...minimálně v čínských eshopech...takže, můj výraz "lež" má, vedle imaginace, také reálný základ.

    A všeobecná lenost zákazníků...nejen drtí eshopy na 22 až 999 stránce Googlu, ale také v reálu nutí velké Banky zavírat klasické pobočky a otevírat nové, v obchodních centrech...

  • 20. 8. 2014 13:37

    Michal Pohořelský (neregistrovaný)

    Kdo jí zveřejnil ?? No přece Vy...:-))

    Stejně jako Martin V. jste "byl" obchodním zástupcem firmy AB...a napsal jste propagační článek o firmě AB pro jeden časopis (internetový server, to je fuk).

    Vaším problém je skutečnost, že jste za ten článek dostal Honorář (velký) a majitel časopisu (serveru) ho odmítá vymazat, protože se mu navíc líbil (přilákal mnoho čtenářů).

    A všechny vaše nelichotivé poznámky o konkureční firmě XY, pro kterou nyní rovněž pracujete (s Martinem V.) Vás nyní velmi mrzí...

    Proto očekávám, že i Váš pohled na Pravdu bude, v takovém případě, značně "nejasný a neostrý"...:-))

  • 20. 8. 2014 15:27

    Michal Pohořelský (neregistrovaný)

    NE. Google není vyhledávač, ale generátor pravdy (zisku)...:-))

    Krásně to lze demonstrovat u e-shopů... Eshop, který je téměř vždy na první místě vyhledávání (třeba Alza.cz) má téměř vždy "pravdu" a téměř vždy zisk..., zatímco eshop na 33 stránce vyhledávání téměř vždy "lže" (nemá zákazníky) a většinou krachuje.

    Pravda má tisíc různých tváří a podob...:-)

  • 20. 8. 2014 11:36

    Michal Pohořelský (neregistrovaný)

    Nezlobte se...ALE každý občan planety Země (nejen EU) má svaté právo hájit svou osobní integritu a bojovat proti pomluvám, které ho špiní.

    Příklad -- představte si, že někdo bude zlomyslný...najde si někde osobní fotografii autora tohoto článku a udělá šikovnou fotomontáž tak, aby to vypadalo, že autor tohoto článku stojí na alegorické voze v čele průvodu Prague Pride 2014. Zajistí fotografii publicitu (mnoha způsoby) a autor článku (kdokoliv) může být X let podezříván ze "špatné" orientace... A co potom ?

    Kromě toho si autor sám protiřečí, když říká :

    "Google vymaže odkaz jen ze svých evropských mutací (tedy např. google.cz), v mimoevropských verzích (tedy např. google.com) odkaz dále zůstává (je ale pravda, že může být na mnohem méně prominentním místě)."

    Z toho plyne -- Někdo mi šlápl na kuří oko tím, že vymazal můj oblíbený odkaz ??

    No, Fajn...já si odkaz najdu na google.com a mohu si ho okopírovat, třeba do PDF.

    A pokud budu příliš znechucený tzv. "přepisováním historie" mohu přece tomu odkazu stále udělat reklamní kampaň...včetně Televizních šotů...:-))

  • 20. 8. 2014 12:36

    Michal Pohořelský (neregistrovaný)

    Ne, nehoním si vlastní ocas. A jestli je určitá informace lživá nebo pravdivá, může být v některých situacích DOST nejasné. V některých situacích prostě mohou mít obě strany pravdu.

    Příklad -- "ANO", Vy, Martin V. jste byl obchodním zástupcem firmy AB.
    Jenže TEĎ jste obchodním zástupcem firmy XY, která je nesmiřitelným konkurentem firmy AB !!

    Opravdu budete nadšený z toho, že Google bude Vaše jméno, na prvním 10 stránkách vyhledávání, spojovat výhradně s předchozí firmou AB ?? Opravdu z toho nebudete mít "žádné problémy" ??

    Váš pohled na Pravdu bude, v takovém případě, jistě značně "nejasný a neostrý"...:-))

  • 20. 8. 2014 15:34

    Makovec (neregistrovaný)

    Obávám se že jste to vy kdo je mimo.

    Zaprvé cílem Google není být vyhledávač, ale katalogizovat (nikoli neutráně indexovat) veškeré lidské vědomosti: a dělá to tak že přikládá jednotlivým informacím které nalezne či digitalizuje různou relevanci a podle toho je v odpovědi ukazuje.

    Zadruhé se Google pro mnoho lidí již měřítkem obecné relevance stal - dá se to vygooglova (je to na první stránce výsledků): je to relevantní. Viz např. Wikipedie a její (v principu pro encyklopedii správná) obsese "relevantnimi zdroji".

    A pokud si položíme otázku "co je to pravda", pak snadno nahlédnete že odpověď bude nějak s relevancí informacemi souviset.

  • 20. 8. 2014 18:58

    Martin V (neregistrovaný)

    Na základě nelogické úvahy generujete nesmysly.
    POkud google obchod umístí na 22 až 999 stránku, nijak to nesouvisí s tím, že obchod lže. Jen to podle nějakého algoritmu takto srovnal.
    Kdo si zkusil najít nějaké zboží přes vyhledávač, zjistil, že spíše "lžou" odkazy na první stránce, kde se k ešopu proklikáváte přes srovnávače a jiné generátory SEO spamu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).