Vlákno názorů k článku Z výdejny radosti dírou na peníze. Stahují se nad Zootem mračna? od bubla - Já se divím, že nějaké e-shopy s oblečením...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 1. 2019 20:58

    bubla (neregistrovaný)

    Já se divím, že nějaké e-shopy s oblečením mohou vůbec být ziskové. Já teda jsem rád, že takové e-shopy jsou, nakupovat oblečení pro mě bylo vždy za trest, obzvláště s manželkou. Teď nakupujeme na internetu a mám klid, ale v průměru máme tak 90 % vrátek. Oblečení se prostě nedá koupit podle parametrů jako elektronika. Ono k tomu taky dost přispívá naprosto nespolehlivé značení velikosti. Zpravidla objednám každý kus automaticky ve dvou velikostech, protože se na to značení nedá spolehnout. Nedávno jsem na FB dával fotky, kde tričko XXL je větší než mikina XXXL, a druhou, kde mezi dvěma mikinama stejné velikosti je 8 cm rozdíl v šířce.

  • 23. 1. 2019 16:54

    Karel (neregistrovaný)

    To jsou dvě různé věci. Nákup oblečení na dálku má tradici delší než 50 let. Vaši rodiče si budou pamatovat různé katalogy oblečení a firmy, co se na to specializovaly. Vyžadovalo to pro ně hodně práce - třebas právě kolem věcí jako je velikost oblečení, výběr vhodných modelů, fotografií atd. A vyplatilo se jim to, měly stálou klientelu a některé z těch obchodů dodnes úspěšne fungují.

    No a pak tu máme tyhle firmy, kterým já říkám "agregátory". Business mají postavený na tom, že vezmou vlastní obrovský balík peněz a ten nalejou do reklamy. A oslovují jednotlivé menší firmy, kterým nabízí, že budou zboží těch malých firem nabízet pod svou obchodní značkou, na kterou je tlačená drahá reklama. Pro ty menší firmy to vypadá jako výhodné - dají katalog k dispozici agregátorovi a ten jim začne vodit zákazníky. Pokud se vše udrží na uzdě, tak to fungovat bude ke spokojenosti všech. Viz Fler. Jenže dnes se na to vrhají lidé, říkejme jim investoři, kteří mají obrovský balík peněz a chtějí ho rychle zhodnotit. Nemají soudnost, přepísknou investice do reklamy, nezvládnou nastavit trojstranně přijatelná pravidla a hlavně pak nezvládnou krizové situace, protože s nimi vůbec nepočítali. Jak to začne drhnout, tak nalijí ještě víc peněz do reklamy a začnou škrtit své partnery. A o ty pak začnou přicházet - některým dojde trpělivost, jiní ztratí zájem no a pak je jich celá řada, kteří díky tomu zkrachují. Kupříkladu nejmenovaný agregátor, který měl i vlastní sklad a zboží bral do komise. Což mnoho partnerů zjistilo, že byla šílená chyba, protože se dostali do situace, kdy prakticky veškerý jejich provozní kapitál byl ve formě hotových výrobků ve skladě agregátora, který je nezvládal prodal a i když prodal, tak platbu pozdržel.

    Že agregátor nezvládne agregovat nabídku je pak chyba navíc. U oblečení dost zásadní, protože pak se děje přesně to, co jste popsal - výrobce X má nějaké značení velikostí, výrobce Y má jiné značení. A agregátor vám napíše "velikost XL" a zatají výrobce. Takže vy pak dopředu nevíte, zda vám dojde US XL, do kterého se vejdu s přehledem já i v zimní bundě, nebo FR XL, které bych oblékl naposledny na střední. Čímž se jejich problémy prohlubují, protože jen roste objem vráceného zboží. A i když to agregátor dokáže ustát tím, že náklady přenese na dodavatele, tak mu začnou o to rychleji odpadávat dodavatelé.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).