Reklama neměla na ČT být už druhým rokem. Jen díky obstrukcím známého "tahouna" a zpoždění digitalizace, byla na ČT reklama vrácena, výnosy z ní ale (částečně nebo úplně, teď si nejsem jist) volně nedisponuje, ty jsou určeny na zákonem dané účely.
vubec nejde o to zda chce, jde o to, ze pri zvysovani koncesionarskeho poplatku lhala, ze tam zadna reklama nebude. A kdyz se nasla skulina, tak ji nechyutne vyuzila. Misto aby vypinala a tim pripravovala divaky na nove programy, tak se podili na porcovani medveda a je jedno zda z toho neco ma. Teda neni to jedno pokud to neni neci zajem - toho kdo se k tomu zajmu nechce priznat, ze.....
Ale samozřejmě, že ji vysílá z donucení, stejně jako spoustu dalších pořadů. Pokud by ji nevysílala, tak by Rada řízená Parlamentem okamžitě odvolala vedení ČT.
Což u takové Novy nehrozí. U ní stačí, když její zaměstnanci jsou schopni za peníze udělat cokoliv.
Tak jsem se pokusil podle svého názoru trochu rozklíčit ukazatele za reklamu.
http://www.e15.cz/byznys/do-hry-se-vraci-zvyseni-poplatku-za-televizi-74763/
"Pro letošní rok počítá ČT s příjmy a výdaji na úrovni 7,318 miliardy korun. Z reklamy hodlá televize získat 755 milionů korun, z koncesionářských poplatků pak 5,8 miliardy korun".
Z koncesionářských poplatků je to za leden 5 800 000 000:12 = 483 000 000,-Kč.Na jeden program připadá:
483 000 000:4 = 120 750 000 Kč.
Z reklamy je to za leden 62 916 000,- Kč.Na jeden program připadá 62 912 000:4 = 15 729 000,- Kč.
Součet koncesionářských poplatků + reklamy dělají u ČT na jeden program za leden 120 750 000 + 15 729 000 = 136 479 000,-Kč.Za jediný den 136 479 000:31 = 4 402 548,-Kč.
Příjem za reklamu za 1 den na Z1: 4 879 320:31 = 157 397,-Kč.
Příjem za reklamu za 1 den na ČT24: 5 452 536:31 = 175 888,-Kč.
Místo 5 452 536,- Kč za reklamu mohla teoreticky ČT24 získat za leden 136 479 000,-Kč.
Za jeden den je to 136 479 000:31 = 4 402 548,-Kč.