Mně to také není jasné a hlavně mně není jasné proč to provozuje pošta a ne stát přímo. Stát by měl jen zadat naprogramování jako zakázku, pokud by dodavatel nevěděl že je to zakázka pro stát = dojná kráva, tak by to nemohlo stát více jak 300 000 Kč. Stát si pak pronajme managed servery včetně správy, stejně jako to dělají ostatní firmy a provozní náklady se najednou zeštíhlí na nějakých max. 100 000 Kč/měs a nebude hrát roli kolik kdo odeslal zpráv.
A to raději ani nechci uvažovat tak daleko, že by stát mohl zaměstnávat své vlastní programátory na stálý pracovní úvazek, kteří by všechny podobné projekty vytvářeli vlastní silou, to by teprv byla úspora.
Dobrý den,
s datovými schránkami se začínalo z několika důvodů.
Prvním bylo, že Langr, Zajíček a spol. počítali s tím, že se bude privatizovat Česká pošta. Byl velmi dobrý argument narychlo jí věnovat provoz služby, která bude přijata zákonem a nikdo se jí nevyhne. Dalším bylo to, že Langr měl od začátku evidentně zájem na privatizaci České pošty. Proto neváhali tak závažnou záležitost projednat ve zrychleném řízení a ještě přilepit k nějakému zemědělskému zákonu.
Dalším důvodem, proč datové schránky je ten, že provozovatel se může dostat k informacím na jednom místě tak, jak se nikdo jiný nemá možnost dostat. Mafie, velký bratr, bolševizmus a vše na jednom místě. Jsem jednatelem SRO a datovou schránku nepoužívám i pod hrozbou soudu. Až nastane čas a dojde ke škodě společnosti, soudit se se státem budu. Určitě nebudu sám.
No právě! A protože ta miliarda zmizela neznámo kam, takže zloděj(i) už ji nikdy nevrátí, vypumpujeme ji z kapes těch, kteří si tenhle nesmysl pořídili! Není třeba se divit, takhle to od sametu funguje se vším; na jednu stranu se státními penězi neustále krmí různé sací bagry a potom tyto peníze chybějí na to, co je potřeba a užitečné.
Jásný, ale tady se to dělá hlavně kvůli komunikaci opačným směrem, tedy od státní správa/s amosprávy. Třeba při exekuci vám určitě (ale skoro jistě i vdalších případech) občan potvrzovací email nepošle, natož aby potvrdil doručení někde na webu.
V podstate to funguje jako normalni dorucenka, jenomze na urovni serveru. Pokud je email poznaceny ze vyzaduje dorucenku, tak se zpet odesilateli posilaji udalosti jako "doruceno", "nedoruceno protoze ma plnou schranku", "docasne nedoruceno, protoze cilovy server je dole, zkusim to za x hodin", etc...
Thunderbird 3.x to umoznuje u odesilaneho emailu zapnout. Emailove servery to snad podporuji vsechny.
Takové chování mailserveru bylo dříve nedoporučené. A to vzhledem k tomu, že takto může server zasílat zpět doručenky i pro spam.
Z legislativního hledika je takové doručení neprokazatelné, protože mezi odesílatele a adresáta vstupuje třetí subjekt bez jakýkoliv právních závazků ("někdo to jen nastavil na serveru")
A co kdyby byl jeden státní server (nebo spíše cluster) s webmailem? Ten by si sám sobě věřil, takže by se mohl na doručenky spolehnout. Opět práce na týden a náklady promile současného „řešení“.
Skoro souhlas, ale ta cena za vyvoj je hrube nedocenena. Ani 10x tolik nestaci. Proste proto ze nejen ze to musi fungovat, musi to byt zarucene. To znamena mimo jine audity kodu atd a nelze jen tak rapidrevelopmentem slepit.
Ale hlavne by tam nemusel byt ten nesmysl na vyplnovani formularu od 602, to lze udelat i v HTML a neotezovat klienty.
jj, audot kodu ... to vazne autor predchoziho postu mysli, ze ty nefuncni sracky od 602 nekdo audituje ?
Nehlede na to, ze nasazeni postfixu s webovym rozhranim je prace tak na tyden a voiala, mame tu 100% funkcni DS. (jednoduse klient odesila na smtp statni spravy primo, pripadne si muze nechat poslat potvrzovaci mail, pripane si muze proverit doruceni na webu).