Možná by si měl vážený pan autor dříve než bude psát o tom, že zřízení přípojky je nákladné zjistit, co to slovo znamená v realitě. Pokud to znamená zhruba 100,-Kč, za metr výkopu, položení kabelu a uvedení do původního stavu od předchozího zákazníka, tak to má uvést. Cenu těchto služeb lze také zjistit. Jen se na to nesmí ptát alternativního operátora, ale lidí, které to dělají.
Všichni alternativní operátoři se akorát vymlouvají na to, že je zde monopol, a že poslední míle je drahá a podobné nesmysly. Pravda je ale taková, že monopol zde není od té doby, co byla povolena internetová telefonie. Jestli tu něco je, tak to jsou kartelové dohody. To, že alternativní operátor není schopen najít zákazníky blízko u sebe poukazuje akorát na neschopnost jeho obchodního oddělení. A bludy o tom, že zákazník požaduje stále stejné telefonní číslo je nesmysl. Pro firmu není žádný problém si serecomácká čísla ponechat na příjem hovorů a platit minimální částku. Pro odchozí hovory může používat výhodnějšího alternativního operátora. Jde jen o to, zda alternativní operátor chce stejně jako serecom "žrát koňská vejce", nebo mu stačí přiměřený zisk. A co se týče soukromých osob? Se serecomáckým přečíslováním se taky smířily, a těch několik milionů mobilních telefonů také nemá stejné číslo.
Chtěl bych v dnešní době vidět nějakého trotla, který udělá s projektovou přípravou, povolovačkami, zemními pracemi, položením kabelu a uvedením do pův. stavu metr výkopu za 100Kč, spíše by tomu odpovídala měna DM, pak se dá věřit tomu, že to jde.