Vlákno názorů k článku Za kolik jsme dříve telefonovali? od Snehulak - Pane Crho, jsem zaznamenal vcera ve zpravach Vase...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 3. 2001 9:43

    Snehulak (neregistrovaný)
    Pane Crho, jsem zaznamenal vcera ve zpravach Vase prohlaseni - ze Telecom vita konkurenci a dokonce se na ni tesi, aby mohl dokazat laci a kvalitu svych sluzeb, ve srovnani s ostatnimi.
    Myslel jste to vazne, nebo to byl jenom prispevek k blizicimu se aprilu ?
  • 6. 3. 2001 15:23

    bIRDIE (neregistrovaný)
    Ja nevim, proc vsichni cekate, ze by vam mel p. Crha rikat pravdu. Kdyz uz nekdo ma zaludek na to, aby sel delat pozici, ktere ja osobne rikam "profesionalni lhar" a ktera opravdu neni o nicem jinem nez mlzenim, zkreslovanim, zamlcovanim apod. delat spolecnosti kladnou image, ja mu to neberu, je to jeho vec - vubec tim nechci na p. Crhu nejak utocit. Ale myslim, ze by bylo vhodne si to uvedomit a necekat, ze se nam prizna, ze sluzby Telecomu jsou neuveritelne drahy, protoze se snazi vyrejzovat, sec to jde a dokud ma monopol (a ve stejne situaci by to tak delala kazda firma IMHO) nebo ze prizna, ze se konkurence bojej jak cert krize (proc asi tak hrozne nadsadili propojovaci poplatky?), ze to kazdorocni zvysovani cen opravdu neni o zlomek procenta nebo nekolik malo procent, ale o podstatne vic. Proc si lidi myslite, ze tohle (co kazdy prumerne inteligentni clovek musi vedet) bude priznavat zrovna tiskovy mluvci? Jedinej duvod, kterej pro to vidim, je bavit se tim, jake nesmysly je clovek schopen vyplodit, nemuze-li (nebo nechce-li) priznat, ze ma protivnik pravdu. To mate obdobne jako s UPC, ktera vsechny presvedcuje, ze musela az 3x zdrazit, protoze byla ztratova. Spolupracoval jsem s jednou regionalni firmou provozujici kabelovku a na vlastni kuzi vim, ze pri puvodnich cenach, co UPC mela, a pri odvodech spolecnostem jako HBO apod. byly puvodni ceny velmi slusne ziskove (nebo aspon pri porovnani s poplatky, odvody a naklady one regionalni spolecnosti) mely byt ziskove. I kdybych to tiskovemu mluvcimu UPC ukazal v grafech, podlozene fakturama a kdovicim jeste, porad bude mlzit a prekrucovat a vysvetli mi, ze ta regionalni spolecnost vlastne prodelava a ja jsem si toho nevsiml :-)
  • 7. 3. 2001 15:20

    Vladan Crha, ČTc (neregistrovaný)
    Zcela VAZNE. Z meho pohledu ma totiz konkurencni prostredi jednu neprehlednutelnou vyhodu: pokud se Vam nelibi sluzby, ceny nebo dalsi podminky nejake firmy, muzete jit k jine. Zaroven si vsak tyto parametry musite sam porovnavat.

    Odpadaji tak (da znacne miry) nesmyslne diskuze o tom, proc nabizi nejaka firma takove a takove sluzba za takove a takove ceny - je to proste jeji obchodni rozhodnuti.
  • 8. 3. 2001 11:45

    Snehulak (neregistrovaný)
    Fiha, tak vazne to myslite.. Hmmm... Tak to jsem neobycejne mile prekvapen, ze nejen Vasi zakaznici, ale i samotny Telecom se tesi az se budou moct navzajem rozejit.

    Kdyz se nam tak pekne tesite, coz udelat neco malo pro to, aby k liberalizaci doslo driv ? Bylo by treba odstranit nektere drobne prekazky, aby kvality Telecomu opravdu vyniknuly. Coz prenostitelnost cisla, nebo moznost prejit k jinymnu operatorovi i pro nefiremni uzivatele ? V zakone jsou dane pouze limitni terminy ke kterym k tomu musi dojit. Ale muze i driv. Kdyz se tak tesite.. co ? ;-)
    Jinak mozna by nebylo od veci napsat CTU, jestli by vse nemohl urychlit, kdyz tak je trosku uplatte, to myslim borci z telekomu umet budou, pres CTU uz protlacili tolik neuveritelnych veci, ze zrychleni liberalizace procpou levou zadni. Tak se snazte, je to na Vas, zakaznici ani konkurence Vas jiste brzdit nebudou :o)))

    Mate v zasobe jeste nejaky dalsi buliky ? Je zabavne Vas sledovat :-)))
  • 8. 3. 2001 15:12

    Vladan Crha, ČTc (neregistrovaný)
    Mily Snehulaku,

    doufam, ze pochopite, kdyz budu reagovat pouze na argumenty, ne na (s odpustenim) zvasty o uplatcich. Nemam na to cas ani chut.

    A k tem "drobnym prekazkam": "prejit k jinymu operatorovi" muze kdokoliv, nejenom firmy, pokud je ovsem nektery ze zacinajicich konkurentu pripoji na svou sit. Ne u kazdeho zakaznika se to vsak alternativnimu operatorovi vyplati. Logicky budou lukrativnejsi podnikovi klienti. Nikde v telekomunikacnim zakone neni klauzule "zakaznikum z rad domacnosti se zakazuje zmenit operatora".

    CTc za poslednich sedm let investoval mimo jine prave do pripojovani koncovych zakazniku. Proto doslo k rozsireni telekomunikacni site a narustu nasich klientu v tomto obdobi o cca 2 miliony.

    Obecne je vsak neefektivni, aby si kazdy z operatoru, kteri vstoupi na trh, budoval svou vlastni sit (v absurdnim pripade by napriklad vedlo nekolik telefonnich pripojek k jednomu zakaznikovi). Tomu predchazeji prave sluzby call-by-call ci carrier pre-selection souhrne oznacovane jako "volba operatora", ktere umoznuji prostrednictvim vytaceneho predcisli nebo prednastaveni v ustredne uskutecnovat jednotlive druhy hovoru prostrednictvim jineho operatora, nez pres ktereho je zakaznik fyzicky pripojen. Mluvi-li se tedy zavedeni volby operatora do poloviny pristiho roku, jde o SLUZBU. Prejit k jine spolecnosti muzete (za vyse pospanych podminek) jiz nyni.

    Lhuta pro zavedeni teto sluzby respektuje skutecnost, ze jeji implementace v siti je pomerne komplexni zalezitost. Ve zemich EU tento proces trval cca 2 roky (od otevreni telekomunikacniho trhu).

    Pokud jde o prenositelnost cisla, je trochu pofiderni prezentovat tuto sluzbu jako dulezity prvek liberalizace. Nevim o tom, ze by u nas v soucasnosti fungovala nejaka prenositelnost cisla u mobilnich operatoru ci prenositelnost cisla bankovniho uctu, v obou techto oblastech vsak konkurence bez problemu funguje. Zkusenosti z EU ukazuji, ze jde spise o drahou hracku, kterou vyuziva jen par procent zakazniku.
  • 8. 3. 2001 17:42

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Službu přenositelnosti čísla sice možná využívá jen pár procent zákazníků (schválně: kolik procent zákazníků uskutečnilo během posledního měsíce aspoň jeden mezinárodní hovor?), ale daleko podstatnějším faktem je sama možnost tuto službu využít. Ta totiž snižuje výšku bariéry pro potenciální odpadlíky a tím nutí operátora s dominantním postavením na trhu k lepším službám.
  • 8. 3. 2001 18:00

    Petr (neregistrovaný)
    Ta totiž snižuje výšku bariéry pro potenciální odpadlíky a tím nutí operátora s dominantním postavením na trhu k lepším službám.

    Což je přesně to, co stát nechce dopustit, aby mohl prostřednictvím "svého" Telecomu ždímat peníze.

  • 8. 3. 2001 17:50

    MK (neregistrovaný)
    Lhuta pro zavedeni teto sluzby respektuje skutecnost, ze jeji implementace v siti je pomerne komplexni zalezitost. Ve zemich EU tento proces trval cca 2 roky (od otevreni telekomunikacniho trhu).
    Lhuta pro zavedeni teto sluzby reflektuje predevsim lobbovaci schopnost Ceskeho Telecomu u zakonodarcu - koneckoncu kazdy si muze najit ono hlasovani na www.psp.cz :-)

    Mimochodem, zkuste schvalne pro jednotlive zeme EU napsat, jak dlouho trvalo zavedeni call-by-call-carrier-selection. A to prosim absolutne od roku liberalizace trhu az k zavedeni sluzeb dominantnim operatorem. Vsadim se, ze uvedene materialy mate - kdyz se tu tak ohanite prumernymi cisly ...

    Mimochodem, jeste v roce tusim 1996 se SPT Telecom chlubil, jakou buduje hypermoderni digitalni sit ... Ze by od te doby nejake ty bedny od Siemense a Alcatelu prodal? Nebo ze by nektere veci, ktere patri standardne do portfolia tech krabic, jaksi zapomel implementovat? Jojo ... zapomel jsem podotknout, ze tehdejsi SPT Telecom, ktery budoval hypermoderni sit a nynejsi Cesky Telecom, ktera ma problemy se standardnimi technickymi vecmi, jedna firma jsou ...

  • 8. 3. 2001 18:18

    Petr (neregistrovaný)
    Zákonodárci pokračují dál ve stejné linii

    Náhodou Telecom zvládl implementovat některá světově jedinečná technická řešení. Třeba takové podvojné přípojky na nových digitálních ústřednách, to je opravdu řešení hodné třetího tisíciletí (to není pomluva, minimálně jeden známý toto od Telecomu dostal). Tento paskvil dokonce Telecom stále nabízí ve svém ceníku. PODNIKATELSKÁ telefonní stanice s podvojným připojením se jistě stane hitem tohoto roku, a co teprve až přijdou ISDN a xDSL podvojky ;-)

  • 9. 3. 2001 10:14

    Vladan Crha (neregistrovaný)
    Vazeny pane Krsku,

    pokud "lobbovaci chopnost" CTc vedla k prijeti rozumne a realne lhuty pro zavedeni techto sluzeb, pak je to v poradku.

    A ted k tem lhutam pro PLNE zavedeni obou sluzeb CBC/CS (tedy jako v CR) v zemich EU (pocitano od data liberalizace 1.1. 1998):

    Belgie - 2 roky
    Dánsko - 1 rok s "mozností odkladu z vyznamnych technickych duvodu"
    Finsko - 1 rok
    Francie - 2 roky a 15 dni :)
    Irsko - 2 roky
    Itálie - 2,5 roku
    Lucembursko - 2,5 roku
    Německo - ihned
    Nizozemsko - 2 roky
    Portugalsko - 4 roky
    Rakousko - 2 roky
    Řecko - těžko říct, kdy :)
    Španělsko - 3 roky
    Švédsko - 1,5 roku
    Velká Británie - 2 roky a 3 měsíce

    Takhle je to uvedeno v materialech Aliatelu, ktere rozdavali na tiskove konferenci tusim v dubnu 2000 - a ja nemam duvod jim neverit :-). Dodavam, ze nektere zeme ani tyto lhuty nebyly schopny dodrzet. Periody pro zavedeni NP jsou samozrejme delsi.

    A na zaver strucne k Vasi ironicke poznamce o hypermoderni siti. Pro sluby CS a NP nejsou ani tak dulezite ty "bedny", jako SW na kterem to vsechno beha. Nas jsme obmenovali v letech 1996 a 1997, kdy jsme dle Povereni byli povinovani zajistit implementaci signalizace SS7 a nasledne sluzeb ISDN. V te dobe byly CS a NP jeste "na jahodach" a je proto dost nepravdepodobne, ze by mohly patrit "standardne do portfolia tech krabic", jak jste tak hezky formuloval. Ty lhuty jsou urceny prave pro dodani, implementaci a odzkouseni noveho SW v cele siti. Pak uz zbyva vyresit jen takove malickosti, jako treba uctovani a administrativu mezi jednotlivymi operatory a mame hotovo.

    Predstava, ze nekde na ustredne jsou tlacitka "volba operatora" a "prenositelnost cisla", ktere az prijde cas s nechuti stiskneme, neni tak docela spravna.
  • 9. 3. 2001 13:47

    MK (neregistrovaný)
    Dobry den,
    prosil jsem i o historicky kontext - tj. dobu, ve ktere byly tyto casy uplatneny :-) Nebot i ta je dulezita ...

    Chcete tvrdit, ze v letech 96/97 nemeli tyto moznosti prodejci telekomunikacnich boxu? Skoro me nutite, abych zavolal do Siemense ... CS a NP zcela jiste nebyly na jahodach, jinak by rozhodne nemohly byt poskytovany na druhe strane atlantiku - a tam byly poskytovany na sto procent :-)

    Mame tu dve moznosti:
    1) Bud ma CT shitoidni sit, kdy neni schopen zavest za 6 let pomerne trivialni sluzbu.
    2) Nebo ji nema shitoidni a pak to, co predvadi, je tezke mlzeni.

    Pokud me pamet neklame, tak JIZ dnes mate v ceniku za propojeni cenu za tranzit do jine site ... Tak kde jsou ony problemy v "uctovani" a "administrative" ? To nedokazete zuradovat to, co jste si sami dali do propojovaci smlouvy ?

  • 12. 3. 2001 10:16

    Vladan Crha (neregistrovaný)
    Dobry den,

    a) domnival jsem se, ze poznamka "pocitano od data liberalizace 1. 1. 1998", kterou jsem ve sve odpovedi uvedl, je k urceni "historickeho kontextu" dostacujici. Prislusne lhuty se k tomuto datu pricitaji...

    Mimochodem, ptal jste se JAK DLOUHO TRVALO zavedeni diskutovanych sluzeb.

    b) Mozna bude opravdu lepsi, zavolate-li si "do Siemense". V Evope se o zavadeni NP a CS rozhodlo (na zaklade directivy EU) v listopadu 1998, u nas jeji podminky definoval novy telekomunikacni zakon v polovine lonskeho roku. Moznost pripravovat se na nejakou sluzbu pred tim, nez vim, jak bude vypadat, je logicky pomerne omezena.

    c) vazne se domnivate, ze tranzit do jine site a carrier selection je shodna sluzba? pro upresneni: v prvnim pripade jde o "velkoobchodni" vztah mezi dvema (nekolika) operatory uctujicmi si pouze mezi sebou navzahjem, v druhem se ceny primarne uctuji milionum individualnich ZAKAZNIKU a tomu odpovida i administrativa u OBOU operatoru - o technickych rozdilech ani nemluve.

    d) prominte, ze nebudu komentovat Vasi "sitoidni sit".
  • 12. 3. 2001 11:38

    MK (neregistrovaný)
    c) vazne se domnivate, ze tranzit do jine site a carrier selection je shodna sluzba? pro upresneni: v prvnim pripade jde o "velkoobchodni" vztah mezi dvema (nekolika) operatory uctujicmi si pouze mezi sebou navzahjem, v druhem se ceny primarne uctuji milionum individualnich ZAKAZNIKU a tomu odpovida i administrativa u OBOU operatoru - o technickych rozdilech ani nemluve.

    Prave jste rekl, ze to NENI problem ustreden ...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).