Problém není vysoké ceny za služby mobilních operátorů, ale jejich nedostatek respektu k hodnotám obecně, vyjádřené v CZK.
To je neuvěřitelné pro v 21 století že lidé ma neschopnost obecně ocenit skutečnou hodnotu, neschopnosti vrcholových manažerů odlišit jí od prázdných nezaplacení.Tragédie naší civilizace - katastrofický nedostatek fyzické standardů,žádný systém jednotek skutečných hodnot ve finančním sektoru a ekonomicé. V přírodní historie před dvěma sty lety jsme založili takový systém jednotek, a skrze ně máme dnes technologické civilizace. V oblasti financí, stále vládne doby kamenné.
No a v takovém případě, když není Wi-Fi a není jiná možnost, jak se připojit k VoIP a telefonovat přes něj, je tu služby CallBack. Např.: http://www.eri.cz/telefon/callback_popis.php
Skvěle propracované.
Zejména uživatelům předplacených karet nabízí služba EriVoIP CallBack významné úspory i při vnitrostátních voláních.
Ale ne, vy jste ale popleta... do toho stada patrite Vy protoze jste nepochopil o co jde. Predpokladam ze Vam je fuk kdz Vam v obchode umyslne prodavaji Vas oblibeny produkt 10x draz nez v okolnich obchodech, kde na tom i tak dost vydelavaji. Takhle to je dnes s mobilnimi operatory v CR a "protest" chce poukazat na to ze tenhle produkt je vedlejsich kramech (chapejte -zemich) mnohonasobni levnejsi. Jeste markantnejsi je rozdil jeste pokud vememe v uvahu mnohem vetsi kupni silu a vyssi naklay oepratoru na mzdy personalu (ceny v Rakousku).
Se soucasnym stavem nesouhlasim, doma jsme vypnuli 3 mobily, FB nepouzivam a nikdy pouzivat nebudu. Muzete Vy nebo Lupa nejak pomoci zlepsit soucasny stav. Zaplatit pouzivane pausaly pro mne neni probleb ale stve mne za se vsichni 3 operatori domlivili a sve zakazniky pod dohledem obiraji a jeste u toho mlaskaji (slusne receno).
Češi jsou tupé stádo. Facebook je služba pro tupé stádo. Vždycky mě rozesměje, když někdo na něco klikne a myslí si, že tím pomůže postiženému Japonsku, že tím pomuže zastavit zabíjení malých tuleňů, že tím pomůže zachránit život malému Pepíčkovi, co se narodil bez nožiček a ručiček a nebo například, že tím donutí operátory, aby se zamysleli nad cenami. Jste to právě vy, lidi (rozuměj to tupé stádo), co každý nesmysl, co se vám za den stane musíte hned někomu sdělovat mobilem a tím operátorům plníte kasičky. Kdyby vám ty ceny přišly velké, tak telefon máte leda na příjem a nebo na jistotu (např. zavolat záchranku, když se někde něco stane). Plně souhlasím s autorem článku ve všech bodech. Založit na FB nějakou skupinu nebolí a ani to nic nestojí, když někdo klikne na "Líbí se mi" je to fajn, protože ten někdo má pocit, že jeho frustrace sdílejí i nějací další lidé (rozuměj tupé stádo).
Me osobne nevadi snaha o levnejsi volani, ale to, jak je cela akce postavena. Kdybych mel za ukol udelat nejaky "pojistny ventil", kterym si na*ni zakaznici "upusti paru", tak bych to udelal hodne podobne - pod pseudonymem zorganizuji akci, ktera operatory nebude moc bolet (pod si ji vubec vsimnou), a vsichni jsou spokojeni. Protestujici z toho, jak to tem zlym opum natreli, opove z toho, ze vypnuti par stovek (mx tisic) mobilu na hodinu prakticky nepostrehnou a navic si min. pulka protestujicich potom vzajemne zavola a bude dlouze rozebirat, jak se cela ta akce povedla ... :-)
Pokud jsem neco vynechal/nepostrehl, pak me laskave doplnte ci zkorigujte.
Optimalizace pro mobilní zařízení - čtěte zde > http://vb.iconseller.com/2011/08/21/optimalizace-pro-mobilni-zarizeni-no-1/
Pane Hlaváči, cena zboží a služeb MUSÍ brát ohled mimo jiné i na výši příjmů - tedy alespoň tam, kde má prodejce zájem na trhu taky něco prodat. Pochopitelně, když prodáváte nezbytně nutnou komoditu, nemáte konkurenci a státní regulátor funguje na (neznámé) heslo, pak si můžete stanovit cenu libovolně vysoko. Nechápu ale, proč si myslíte, že se to vašim zákazníkům musí líbit...
Teorie o něčí potřebě diskreditovat ČTÚ je zcela zcestná. Ani tým dobře vycvičených sabotérů a specialistů na pomluvy by to nemohl zvládnout lépe, než vlastní zaměstnanci a vedení ČTÚ tvrdošíjným používáním a obhajováním vlastní nesmyslně zbastlené metodiky, kterou se snaží veřejnost přesvědčit, že mobilní telefonování v ČR je vlastně levné.
A poslední kousek se povolením spuštění TV multiplexu 3 na stejném kanále u dvou blízkých vysílačích velkého výkonu také příliš nesvědčí o schopnosti ČTÚ zvládat své úkoly k obecné spokojenosti...
Nejlepší článek,článek který je pravdivý.Pokuď nějaký Martin Frýdek existuje,tak proč se neukáže.Bojí,stydí se za svou práci ? Asi ano,když se nechce ukázat.Ta jeho kampaň o vypínání mobilu je oničem.Jak byla ta hláška v komedii Zdeňka Trošky - Slunce,Seno,Erotika.Musíme to těm Italům natřít,ukázat nebo sem nepůjdou.Musíme to těm mobilním operátorům ukázat,musíme to tomu ČTÚ ukázat.Jak se to dělalo s radními na Staroměském náměstí v Praze ?
celé mi to připomíná rétoriku let nedávno minulých typu: Socialismus si rozvracet nenecháme! Jako by bylo podstatné, kdo za protestem stojí! Podstatné je, zda se protest povedl a jak dalece a hlavně: Jestli pomůže! BTW: Ne, že by mi současné ceny našich drahoušků vadily, dokud nebudou chtít platit za příchozí volání, je mi to putna, až jim ČTÚ posvětí vybírání poplatků za příchozí hovory, vykecám kredit, SIMku rozcvakám štípačkami a mobil poletí do Vltavy někde nad jezem.
Nikomu po telefonu sprostě nenadávám, nevyhrožuji ani nenabízím pojištění, takže mi nevadí, když volaný zná mé číslo:-)
Klienta zapínám pouze na odchozí volání, takže by se mi nikdo na 910 nedovolal, proto ani ten desetník za příchozí hovor nevyužiji:-(. Co jsem se pídil, CLI je pro nízkonákladové VoIP operátory obrovský problém. Jestli o někom bezproblémovém víte, dejte prosím vědět.
Tak tak. Anonymní předplacenka s kreditem 300 Kč/rok na příchozí, nebo nouzové volání, seniorský telefon, všechno, kromě telefonování a SMS u opa preventivně zablokované a na všechno ostatní VoIP. Tarifikace po sekundách, kredit v libovolné výši a s neomezenou expirační dobou, max. cena 1,50 Kč/min za volání na mobily, hovory ve vlastní síti zdarma, takže hodinové vykecávání s kámošem v Austrálii za nula Kč, VoIP klient v NTB, takže žádné starosti s roamingem a směrovými čísly a za každý příchozí hovor bonus v kreditu. Pro mne za mne, ať se mobilopové třeba... Ale když si myslíte, že vypínáním mobilů se u nás něco změní, klidně si hrajte. Ale masový přechod na mnou používaný model by byl mnohem účinnější.
Taky s obsahem souhlasim. Lupu navstevuju vicemene pravidelne pres 6 let, ale takovy tendencni clanek je fak zumpa. Vazeny pane Docekale v Blesku by z Vas jiste meli radost, takovych pisalku je tam treba. Nezavislost v oblasti mobilnich operatoru evidentne nemate. I kdyby to byla akce 4. operatora nebo virtuala a prinesla priblizeni se okolnim cenam tak to stalo za to.
Za co je neanonymni pan Docekal placen? Poskodit akci potencionalni zmeny soucasneho pro operatory velmi lukrativniho stavu je ukon ktery kazdy ze 3 operatoru jiste oceni zajimavou premii.
Za komunismu to taky fungovalo obdobne. Pokud se vice lidem neco nelibilo a chteli zmenu pro vsechny k lepsimu byli podobnymi " Docekali" neprimo nazvani posluhovaci kapitalistu ze zapadu.
Lupa u mne timto clankem klesla.
Ano, máte pravdu v tom, že nastavení VoIP a někdy i obsluha volání bývá složitější, ač některým z nás to připadá zcela triviální :-). Alternativní operátoři by se v této věci asi měli pochlapit v osvětě. Ale na druhou stranu chápu, že pokud jsou "low-cost", je těžké z toho výnosu co dosahují solidní podporu zajistit. On ten support není zrovna zadarmo... I když, třeba CallBack z mobilu (nabízený např. zmíněným Odorikem), vyjde také ve srovnání s GSM operátory relativně levně. Byť už ne tak dramaticky. Ale není nutno nic nastavovat a umí jej i "hloupé" mobily...
A tak, pane Zajíci, když jsem byl v základní vojenské službě (víte-li ještě, co to je :-)), tak se vždy říkávalo "Voják se stará, voják má!" Mne vyjde nějakých sto minut na stokorunu, další minuty tuším na 5 Kč. Ale běžně je nepotřebuji, protože mobil je pro mne "doplňkový". Hlavní je VoIP (mobil 1,55 Kč, pevná 0,29/0,58 Kč). A SMS vyjdou většinou nějak od desetníku do padesátníku. Jediné, co platím relativně draho je 150 Kč za internet v mobilu, protože jsem byl zatím líný, si vyjednat třetinovou slevu :-). Nemám žádné zázračné tarify, jen běžně dostupná bezúvazková zvýhodnění, služby a tarify.
Podle mého názoru 3G od tuzemských operátorů mé pro VoIP připojení stále ne úplně dobrou kvalitu (hlavně latenci a jitter). A zejména pro "business" použití jsem s tím docela opatrný. Ale na druhé straně, využívat VoIP a smartphone přes WiFi je zpravidla bez jakýchkoli problémů. Osobně takto ze své již nikoli nové E51 vedu cca 70 - 80 % hovorů. A jen zbytek klasicky přes GSM.
kolikpak vam za tenhle bulvar zaplatili operatori? ano sam jsem si vsiml ze je to naprosty amaterismus, a proto to rika o tom ze za tim napadem stal obycejny nespokojeny obcan, ke kterymu se pridali jen dalsi kteri si uvedomili ze se v teto kotline na pole operatoru se vubec nic nedeje. ja nepatrim k zavislakum fb, a doposud nemam moc rozumne vyuziti fb, a nepridavam tak ke kazde nesmyslne skupine, a pridal jsem se ackoliv moc mne ta situace netyka a je mi takrka jedno, ale jen z principu ze si to operatori opravdu nemuzou dovolovat takhle delat blby z kohokoliv a mysli si ze kdyz jsou okolo teto kotliny pohori tak nevidime za ne, a kdyby to tu byla stara trojka, peagas, oskar a eurotel, ale tohle jsou mezinarodni hraci a tak by meli vsude mit podobnou politiku.
takze tak ci tak, kdo by za tim nestal, stalo tomu tak ci tak, ja bych taky kdyz bych mel nejaky kontroverzni proekt nedelal stranku od sveho uctu a uz vubec nezalucoval do toho aby videli muj seznam pratel atd... to je preci logicke, no nic no, okurkova sezona vsude.
Přesně tohle jsem chtěl napsat. Můžu-li volat pětkrát levněji, ale za cenu toho, že před každým voláním budu ověřovat kvalitu připojení (nedej bože hledat wifinu), kdy si budu muset na fórech hledat, jak si nastavit telefon (resp. stahovat SIP klienta) a k tomu mi poskytovatel nebude schopen odpovědět na dotaz, neřkuli nevyhoví požadavku, který vyžaduje více práce (protože ze mě má jen pár haléřů), je taková služba zcela neupotřebitelná a cílové zákazníky najde jenom mezi několika nadšenci, kteří nemají příjem takový, aby si za dobu, co nastavují, nevydělali na deset normálních telefonátů. Bohužel:-(. Sám používám Skype, který mi funguje bez komplikací. S podobnými zkušenostmi jsem vyzkoušel i Odorika. Skype jel sám (je dražší), ale u Odorika jsem strávil dvě hodiny a říkám si, jestli ta námaha za to stojí. Z Mikrotechu se mi ani neobtěžovali odpovědět, jak jsem uváděl výše. Takové služby se u většinové populace nemohou ujmout.
pro mikrotech: Roky jsem pracoval pro klasického GSM operátora, takže můžu mluvit ze zkušeností...
Největší překážkou nasazení mVoIP je hlavně to, že zákazník nemá "full servis". Musí si sám konfigurovat telefon na SIP a to mnoho z nich nezvládne ani podle návodu, musí kontrolovat, zda je v dosahu wifi atd.
Takže pro úspěch je potřeba mít to procesně postavené tak, aby jen zázník řekl: "TOTO CHCI!" a nemusel se o nic starat a měl to :-).
Dokážu si představit řešení, kdy např. budete prodávat nové MT s už předkonfigurovanými klienty na zákazníkovo VoIP číslo.
A ještě lepší by bylo zákazníkovo číslo zařadit pod svoji rámcovou smlouvu, zajistit mu levný 3G Internet a na něm VoIP s Vámi prodaným MT.
Samozřejmě, kdo si to bude chtít zařídit sám, tak jak je to dnes tak může. Ale primárně bych nabízel možnost Váš MT+Vaše SIM s Internetem+Vaše VoIP :-)
Prostě zákazník u Vás objedná, vše mu přijde a on už jen používá a ani v podstatě neví, že je to VoIP. Tohle by fungovalo skvěle!
O2 vyrok : " Každý zákazník může požádat o doporučení nejvhodnějšího tarifu, aby neplatil zbytečně za služby, které nepoužívá."
hergot, problem mozna bude, ze vsechny tarify jsou z principu hrabivosti predrazene at pausalem nebo cenou minuty, doporuceni jak ziskat minutu za 2,5kc pri pausalu 300kc mi asi O2 fakt jeste par let neda aniz bych musel krouzit nekde v nejakych V.O. nabidkach apod. opicarnach...
PW
Tak to to zřejmě změnili (už je to rok, co jsme od nich zdrhli). My jsme kromě normálního konta (za těch 60) museli mít ještě i speciální "hypoteční" a teď už nevím, jestli to hypoteční bylo za 200 nebo obě konta dohromady vycházela na 200, ale ty dvě stovky si pamatuju. Vzhledem k tomu, že jsme měli hypotéku na dost nízkou částku, nám ty dvě stovky dělaly docela významné procento z nákladů na hypotéku.
Máš výhrady k chování mobilních operátorů a postoji ČTÚ?
Stačí kliknout na:
http://www.stopdrahemuvolani.cz
nebo tady:
http://www.facebook.com/pages/Pridej-se-k-Petici-Proti-Drahemu-Volani/113657688704050
a přidej se k nám.
Úroky jsou samozřejmě jen na spořících účtech; tenkrát ty 3% úroky byly, posledních pár let je to mizérie (Fio 1.25%, mBanka 0.4%, ostatní občas kolem těch 3% nabízí ale jen krátkodobě). U mBanky byla původně výhoda v tom, že převod mezi spořícím a hlavním účtem byl okamžitý, takže bylo celkem jedno jestli úspory leží tam nebo tam. Před pár lety ale udělala mBanka ve spořících účtech takovej guláš, že jsem radši většinu úspor přesunul do Fia. Převod na hlavní účet už sice není okamžitý, ale o větších výdajích se zpravidla ví předem, takže zatím jsem s tím neměl problém. Kromě toho je u Fia karta zdarma, takže v případě potřeby lze vytáhnout peníze z bankomatu.
Co jsem tím ale chtěl říct a na čem trvám: už pár let není problém mít v ČR účet prakticky zadarmo, a dá se kombinovat i s relativně slušně úročeným a zdarma vedeným spořícím účtem. Takže stížnosti na bankovní poplatky jsou vedle - kdo není ochoten banku změnit, ať si nestěžuje, že platí poplatky...
Jo, a za ten účet chtějí cca 200/měsíc :) Právě proto jsme při první příležitosti utekli s hypotékou z ČSOB k mBance. Akorát jsme byli jedni z posledních, kdo stihl starou nabídku - dneska už mají podmínky o něco horší (ale pořád lepší než ČSOB). Každopádně už jen po požadavku na ukončení hypotéky nám v ČSOB najednou začali nabízet úplně jiné úroky, takže pohrozit neprodloužením fixace se vyplatí i v případě, že zdrhnout nehodláte.
Za kolik telefonujete, pane Dočekale? Jinými slovy, jaký máte měsíční paušál, počet volných jednotek (minuty, sms), účtování hovorů a kolik stojí jednotka (minuta, sms) nad paušál? Kolik platíte za měsíční datový paušál a s jakým datovým limitem?
Napište nám svůj tarif a pak se můžeme bavit o tom, jestli jste schopen předražení mobilních služeb v ČR reálně porovnat.
mobilně za ceny VoIP lze volat i bez WiFi, stači se zařídit dle návodu tady:
http://www.telefonujeme.cz/about7528.html
Možná to psal příliš ostře, ale s obsahem více než souhlasím, už jen proto, jak podivně článek vyznívá a zejména v kontextu s tím, jak špatně v tomto státě funguje, abych tak řekl určita reaktivita občanů vůči věcem, se kterými nesouhlasí....To co se zde v tomto státě s oblibou dělá, je to, že jakmile se někdo, jakkoli byť pateticky snaží ozvat se, je udolán a zdiskreditován, hlavně aby se nemuselo nic moc měnit.
Je však zarážející, že toto neplatí u všech hnutí a u všech křiklounů... jen u těch co křičí málo... či korektně...
Pro mě byla kupříkladu u jedné společnosti překážkou komunikace. Odeslal jsem dotaz, zda je možná identifikace CLI. Odpověď jsem nedostal vůbec žádnou, takže i kdyby mi dali zadarmo kredit 1000 korun, nepůjdu k nim, protože podobný přístup očekávám ve všech oblastech.
A ano, CLI je asi největší překážka. 910 číslo nechci, protože bych službu používal pouze na odchozí hovory.
Obávám se, že pravda je někde jinde. Za celou akcí stojí autor článku a tohle je jen další způsob, jak nahnat fanoušky pro vzniklou stránku. Jojo, i učitelé firemního Facebook marketingu si potřebují ověřit, že metody přednášené před tabulí fungují i v praxi. Blbé je, že uživatel není úplně tupý, dříve či později prozře a k FB aktivitě se nepřipojí, byť by s ní souhlasil sebevíc. Už ze sebe po dvacátésedmé nebude chtít nechat dělat vola...
Pane Dočekale, vy se musíte ale nudit, řešíte kraviny a místo toho aby jste se účastnil protestu - jehož hlavním předmětem je poukázat na předražené volání a služby tak řešíte proč organiátor má takové jméno a pouze email na facu :-))) nezaplatil pabne Dočekale někdo Vás, aby jste znedůvěryhodněl tuto akci? jste legrační pán :-) M
hmm, jak to tak vypadá, budou nás muset opět zachránit WiFi sítě. Pokud by se vytvořilo sdružení provozovatelů a vytvořila by se alternativa GSM v mVoip, alespoň ve městech, mohla by se opakovat situace z počátku internetu.
Tehdy taky ceny byly katastrofální a operátoři řvali, jak jsou odírání z kůže. Tak se objevili WiFi operátoři a najednou to šlo.
A nejhorší jsou ty lidi, co nadávaj a nadávaj a nehnou prstem, aby si vybrali levnější službu. Zrovna u těch bank tu už máme nejméně 3, u kterých se (prakticky) žádné poplatky neplatí - např. já jsem od listopadu 2007, kdy jsem přešel k mBance, zaplatil na poplatcích celkem 135 Kč. S ohledem na to, že do dubna 2009 (kdy jsem svých naspořených 200 tisíc přesunul do Fia) jsem od banky dostal na úrocích 7.600, u nich ještě pár století můžu zůstat :)
Apropo - u Fia jsem zatím zaplatil na poplatcích rovných 0,- Kč, a do srpna 2010 (kdy úspory padly na umoření hypotéky) jsem na úrocích inkasoval dalších 6 tisíc.
Takže co se týče bank, výběr tady už dlouho je.
Paka co útočí na Dočekala, že se "spiknul" s operátory asi neumí číst. Celý protest může být jen typ guerilla marketingu. Co kdyby najednou přišel nějaký operátor se "super" balíčkem právě pro ty "protestující". A Frýdek by začal volat to je ono, dosáhli jsme vítězství. Proto je důležité vědět kdo je Frýdek.
A i kdyby skutečný motiv Frýdka byl zájem nespokojených zákazníků, tak to stejně vyšumí. Bez opravdového lídra jsou to jen anonymní hospodské kecy.
Myslíte si, že pokud by šlo o aktivitu potenciálního uchazeče o čtvrtou licenci, že by hrdě řekl: Jasně, platí mě XXXXXXX a tím by celý projekt shodil? V tuhle chvíli (pokud to je PR aktivita) je v tom poměrně dost peněz, takže na takový dotaz bude držet lajnu (a smát se do dlaně nebo nahlas). Ostatně i ten rozhovor na mobilu byl nejspíš dělaný po internetu, viz poznámka "Neposkytl nám fotografii".
Aha, zajímavé.
Nevšiml jsem si, že by se cena zboží a služeb světově řídila podle výše příjmů. :)
Já si do dneška myslel, že třeba když pojedu koupit Škodovku do Německa, tak tam nebude tam 2x dražší, aby to reflektovalo 2x vyšší platy. (To 2x je příklad). Naopak, v Německu je ta Škodovka kolikrát za stejné peníze lépe vybavená. Protože cenu na trhu určuje trochu něco jiného, než výše platů.
Zárodky podobných jalových aktivít a "iniciatív" sa čas od času objavia aj v našej zemi a ja mám vždy ten istý odkaz: Pokiaľ ľudia za tie peniaze služby kupujú, tak ich za toľko operátori budú predávať. A ľudia ich, kupodivu, kupujú, takže také zlé to nebude. Ak práve VY na to nemáte, chyba bude niekde inde. Zrušte zmluvu a vráťte telefón - nepotrebovali ho naši rodičia, zaobídete sa bez neho aj vy.
@adent to napísal krásne tu: http://strucny.misantrop.info/k-vypinani-telefonu-a-jinym-patetickym-gestum
Oni se ti organizátoři protestů především diskreditují sami svými demagogickými argumenty a nekorektními srovnáními.
Jinak proti snaze zákazníků bojovat za nižší ceny nic nemám. Ale tihle to dělají tak nešikovně, že si tím sami podráží nohy. Což je škoda.
Už několikrát jsem jim to na tom jejich FB profilu psal.
btw: diskutujícího v rozumné diskusi diskvalifikuje i to, když začně používat urážky, nadávky a sprostá slova.
Operátoři, banky, plyn, elektřina, vodáci jsou monopoly, které si tu dělají, co chtějí. ČTU ani ministerstvo pro hospodářskou soutěž nic neudělají, protože tam jsou peníze. Poplatky bank budeme snášet dál. Automatické změny smluv také.
Zvláštní je, že když pekaři rok(!) po zdražení všech vstupů oznámili, že budou muset zdražit, byla z toho najednou kartelová dohoda. Operátoři, banky ani benzinky kartelovou dohodu nemají? Nebo se asi jen pozoruji.
I zde totiž platí, že bojovat proti něčemu nemá smysl. Lepší je energii a čas vložit do jiného řešení.
mVoIP a klasické VoIP toto řešení nabízí - já to už delší dobu ignoroval, přišlo mi to složité atd., ale začal jsem to používat a je to PARADA!!! Neplatím téměř nic a klidně si zavolám až do USA za pár halířů...
Navíc díky systému prepaid (předplacení) nikdy neprovoláte víc, než kolik máte peněz a není stanoven žádný limit pro dobíjení - dělá se většinou převodem, takže můžete "dobíjet" klidně jen 50,- Kč, když víc nechcete :-)
Existují dva typy lží: Černá, kdy absolutně něco popíráme nebo říkáme nepravdu. Výhoda černé lži je, že můžete tvrdit opravdu cokoliv a na nic se neohlížet. Nevýhoda černé lži je, že se velmi snadno dokazuje a to tak, že to pochopí i malé dítě.
Pak existuje ŠEDÁ lež. Tu používají inteligentnější lidé. Spočívá v tom, že zákadem šedé lži je pravda ke které je naroubovaná lež. Sice nemůžete tvrdit úplně cokoliv, ale velkou výhodou je, že se často velmi špatně dokazuje a důkaz není schopno většina lidí pochopit.
NAŠI OPERÁTOŘI MAJÍ VELMI RÁDI ŠEDOU! Ano, je pravda, že základní cena minuty nebo SMS je velice podobná u nás jako v zahraničí. Dokonce i tarifikace 60+60 je velmi často používaná i v zahraničí.
Ovšem (a zde přichází ta šedá lež): v zahraničí existují výhodné balíčky, které u nás NE! A díky balíčku tak můžete mít tisíce minut a tisíce SMS za pár šupů, zrovna jako Internet s FUPem několik GB nebo úplně neomezený.
A mají opět PRAVDU, že se dá srovnat i měsíční útrata zákazníků. Ano, vezmeme-li takového zákazníka s nulovým tarifem, který provolá 2 minuty a pošle 2 sms za měsíc - tak ANO MAJI PRAVDU, zaplatí přibližně stejně všude ve světě.
Ovšem vezmeme-li běžnějšího zákazníka, který provolá pár set minut a pošle párset SMS, tak cena bude marketně rozdílná!
--
Pak je tady ještě aspekt lidské psychiky. Většina lidí tohle ani nechce slyšet? Proč? No protože je to už stálo hodně peněz a jsou lidi, kteří už operátorům zaplatili i miliony. Kdyby se ceny snížily na přijatelnou mez, byly by miliony zaplacené zbytečně, oni by si připadali jako blbci a vědomě i podvědomě se tomu brání - tak, že si to nepřipouštějí a platí dál!
Jen skutečně malá hrstka lidí si dokáže říct - ano, tady jsem svou blbostí přišel o x Kč, takže to už dělat NIKDY NEBUDU, abych nepřišel o ještě víc. Většina lidí dělá pravý opak a pokud už do toho hodně peněz nasypali, tak je to důvod platit stále.
Proto jsou někteří lidé ochotni do nigerijských spamů sypat celý majetek, proto jsou lidé chotni pracovat třeba rok a půl pro zaměstnavatele, který jim neplatí a proto platí tolik operátorům :-)
--
Co by operátorům opravdu dalo pořádný políček není planý protest na FB - nespokojenost je jim jedno, dokud lidé platí. Ale kdyby všichni začli využívat mVoIP a mezi sebou si volali ZDARMA a ještě k tomu se připojovali přes WiFi (doma, v práci, v restauraci, v kavárně, takže většinu času), GSM/3G by využívali jenom jako "nouzovku", když jsou třeba na výletě v přírodě a ARPU by kleslo z 500,- na 50,-, tak to by byl cvrkot cen dolů! A protestovat by nemusel nikdo :-)
Takže místo protestů si raději kupne SmartPhone (nebo telefon s integrovaným VoIP klientem) s podporou WiFi, registrujte se u nějakého VoIP operátora a kamarádům dejte své negeografické VoIP číslo 910 xxx xxx a vždy, když budete v dosahu WiFi, tak volejte z něj :-)
Protest je sice anonymní, ale to na podstatě problému nic nemění: zasmrádlé teplíčko oligopolu, neschopný (nebo naopak všeho schopný) a zřetelně "zainteresovaný" ČTÚ, neexistence virtuálů a naopak existence šedivých virtuálů... nevěřím, že žádný uchazeč o roli virtuálního operátora nenabídl zajímavé podmínky. Stačí se podívat na rozdíl cen za služby, které platí soukromá osoba a které platí státní instituce, velké firmy (a lidé co jsou u šedivých virtuálů). Prostě tu něco smrdí a jestli to pan Dočekal necítí, je to divné. Nebo je možná u šedivky sám a ceny ho netrápí :)
"Češi hodně esemeskují a textové zprávy jsou v našich tarifech mnohem levnější než například v Německu, kde stojí v přepočtu kolem 4,50 Kč." Ale bere někdo v potaz průměrnou mzdu v Německu a průměrnou mzdu v ČR? .... takže ty ceny za textové zprávy vyjdou "jakoby" stejně draho ...
Post na facebookové zdi Dana Dočekala:
17.8. 8:40: Protest je fajn prostředek, ale vadí mi anonymnost. A opakované dohady nad tím, který z operátorů (těch co se chtějí dostat na český trh) za touhle akcí stojí.
Like: Mirek Čepický, Vodafone, David Duroň, Vodafone
Komentáře:
17.8. 9:58 Dan Dočekal: Bodejť by se vám to chlapi nelíbilo :) Míro, v mailu jsou nějaké dotazy :)
. . .
17.8. 10:09 Dan Dočekal: Ten druhý je exhibicionista namáčející se do čehokoliv v rámci svých "politických" aktivit. A v rámci akce ho nikde jinde nevidím, takže to že je nepsaný u Facebook Události mi nic neříká. Pokud "Martin Frýdek" vypadá jako fake, nereaguje na dotazy a ve sktuečnosti jde o jméno známého sportovce (a nikde jinde tohle jméno v jiné podobě nefiguruje), tak není divu že na to leckdo kouká divně.
Dan Dočekal se tak blíží Josefu Urválkovi - napřed odsoudí a pak napíše obžalobu.
Timto clankem jste u me klesli na uplne dno pomyslne novinarske zumpy. Vas destruktivni clanek, ktery se snazi zdiskreditovat jiz tak slaby zachvej protestu, me v teto zemi, ktere se jiz davno prezdiva c_ rak republik, neudivuje, lec dostatecne rozzuril.
Ikdyby za protestem stala treba pani Radova z horni dolni, je hlavni myslenka.
Mazu vas z RSS a koncim s vama, ukazalo se,ze vseobecny nazor, ze jste jen banda ubozaku, ma sve opodstatneni.
Jdete do PRD.ELE!!!!!!!!! Se svou snahou zachovat zde netrzni mafiansky karteloidni prostredi. Za trest budu dnes blokovat infolinku svyho operatora celej den, vy paka!!!! Ja vam zaplacenejm smejdum ukazu tak realnej protest,ze se z toho....... erete!!! Takhle me uz v tyhle kotline nenastval dlouho nikdo.....
Nezlobte se na mě, ale toto mi připadá, jako článek za prachy našich nenažraných operátorů. Zrovna včera vyšel s Frýdkem (ať už reálným nebo pseudonymem) rozhovor na iDNES a autorovi článku doporučuji hlavně poslední dotaz a odpověď na něj. Viz zde.