máte s tím DMO ale z apomínáte na dvě věci:
- expanze lte terminálů, lte terminály následně můžou mydlit video-uplink z čehokoliv kamkoliv, sám provozuji privátní DMR síť a po pravdě neumím si představit ani ve snu zapojení jiných než vendorských stanic v síti natož nějakého příslušenství. (máme hyteru ale předpokádám že na tom bude motorka stejně). všechny site jsou postaveny na polomobilních DMR převadečích ale takovou základní funkci jako seamless roaming to prostě prakticky neumí (tj když například přijede auto s dmr převaděčem na "base") tak se sítě prostě v reálném časovém useku nepřeklopí což u izs může být kritické. a propojovat to na IP mobilně je zase problém ale asi by to šlo, právě přes LTE uplink.
- nákladovost terminálů, v ruku v ruce s expanzí možností poletí nahoru tlak samospráv a služeb mít přístup do té sítě (svozy, hasiči, vodárny - řada měst svoji vk stále vlastní). a pak se prostě nedá porovnávat, kdokoliv kdo si na hackování opatřoval terminál tetry ví jak je těžké vůbec se k němu dostat. v případě lte je šance že síť může být kombinací špičkových komponenkt pro krizové a klíčové složky a zbytek může jet na nějakém bežném komoditním terminálu, nedej bože něčem vlastním co se "někde vzalo".
vnitřní roaming je bude základ, pak už stačí jen propojit ty sítě a to je na celonárodní úrovni menší problém než to řešit někde lokálně (oparátoři mají svoji síť docela robustní, následně by od státu dostali kompenzace/příspěvek na vnitrostátní roaming výměnou za jemné dolepšení té odolnost - např palivový management nebo delší zásoba nafty do generátoru lokálně on site).
ONE-IS-NONE, operátoři sice síť sdílí ale celkově je více sítí s národním roamingem 100% spolehlivější než jedna síť.
co mi chybí opravdu a v čem vám dávám uplně zapravdu je absence jakékoliv formy přímé PTT/DMO sítě, nepočítám li komické velpřo knedlo ZELLO a podobné je to tragédie přitom pořád existují provozy kdy je potřeba nejen O2O/ale O2M a M2M. To sse prostě realizuje aplikačně nad tím, propustnost sítí bude dostatečná a kodeky schopné nacpat tam ten provoz několikanásobně-simultánně pro každého zvlášť. vyváží to flexibilitu kdy teď se často do dmr/mototrbo sítí dostane terminál kterej tam nepatří jen protože má franta kontakty a někdo ho poprosil o klon. sice jsem neviděl prase co by povolil i klíčování ale poslech jo. a nikoho nenapadne že je to id z nějakého auta co stojí někde pro strejčka příhodu s nějkou ne často používanou nástavbou.