Když už to tak prosrali, a Telecom je neprodejny (trend ubytku klientu, špatný image), tak by si stát měl ponechat a obhospodařovat dráty bez provozování telekomunikačních služeb a jen je pronajímat. Zisky plynoucí s tohoto by byly ve státním rozpočtu vítány a vzhledem k tomu, že by poskytovatel drátů nekonkuroval poskytovatelům spojení, mohlo by to fungovat. Bohužel by se nerozdávali asi úplatky, trend záměrného snižování ceny Telecomu, aby byl dobře zprivatizovatelný pro stávající management by šel k čertu.
Je to škoda, tolik drátů a k ničemu, pro těch pár co jim zůstane.
komu se hodi snizovani ceny Telecomu? kdo z toho bude mit vyhodu? nespeje Telecom k privatizaci ceskou cestou (PPF)? jestli sem vedle, jak to vidite vy?
Zdá se, že ani tento rok se "s Ludvíčkem nepoveselíme".
Co se asi bude tento rok dít?
Berdár bude zůročovat své MBA tím, že bude neustále přeorganizovávat vnitřní strukturu Telecomu. Jako správný senilnějící monarcha se upne na nějakou pitomost (včasné příchody do práce, uklizené stoly nebo dress code pracovníků Call-centra) a bude ji opakovaně přepracovávat, hodnotit a pulírovat.
Mezitím bude budovat obchodní značky "Telecom Computers" a "Telecom Technology Leasing" - maloobchod počítači a spotřebitelské úvěry.
ÚOHS bude křepčit kolem Telecomu jako komunisti kolem Stalinova památníku. Když na něj AO přitlačí, aby rozhodl např. v kauze výše paušálů vs. ceny za LLU, bude chvíli ticho a pak přiletí pokuta... pokuta ve výši 6 mil Kč za dumpingovou cenu nějakého akčního modelu bezdrátového telefonu prodávaného v síti prodejen Telepointu nebo nějakou podobnou prkotinu. Telecom se během 14-ti dnů odvolá a rozčeřená hladina rybníka bude zase jako zrcadlo.
ČTÍ: Pan Stádník přijde každá den do práce, nechá si přinést kávu a přisune si stůžek rozporů AO versus Telecom. Vezme nejsvrchnější dokument, zavolá sekretářce a zeptá se jí, jaké datum rozhodnutí naposledy slíbil v médiích. Pokud je termín blíže než 5 dní, poprosí sekretářku, aby někoho pověřila sepsáním tiskového prohlášení o odkladu rozhodnutí. Poté strčí dokument do spodu hromádky a odsune ji zpět na okraj stolu. Právě během jediné minuty zvládl svou denní agendu!
Dnes jsem mel tu cest slyset Interview BBC, ve kterem se pan Mlynar od prvni do posledni vteriny totalne ztrapnoval.
Pokud jste to nekdo minul, tak vezte, ze:
1) ADSL je strasny uspech a pan Mlynar splnil co deklaroval.
2) Vsechny skandaly MI jsou dilem dvou zamestnancu, ktere se ministertvu nepodarilo propustit (!) a kteri (hajzlove) obesilaji media a upozornuji je na vsechnu tu spinu. A pritom vlastne o nic nejde, hlavne aby se o tom tolik nemluvilo. Pan Mlynar dokonce otevrene prohlasil, ze jeden skandal (sponzoring Microsoftem) uz neni nutne resit, protoze uz medialne vysumel!!!
3) Pan Mlynar se vubec nesnazi propojit MI s podnikatelskymi subjekty, to danovi poplatnici spatne chapou.
Kdo ma o panu Mlynarovy jeste nejake iluze, tomu doporucuji poslech tohoto interview na www.bbc.cz
Pane Peterko, zajímaly by mne podklady Vašich 3 tvrzení v článku:
1) Cena Telecomu po zakoupení Eurotelu vzrostla.
Jenže RM Systém ukazuje během roku 2003 vcelku průběžně setrvalou hodnotu 300,- Kč na akcii plus minus 50,- Kč. Podívejte se na poslední rok zde:
http://www.rmsystem.cz/vys/vys_ontab.asp?tabod=20&word=#vysledek
S hodnotou obchodovatelných akcií neudělal dokup Eurotelu nejspíš vůbec nic!
2) V čem bránilo spoluvlastnictví Eurotelu Telecomem v prodeji Telecomu?
To by mne vážně zajímalo, protože by to pak znamenalo, že by musela existovat nějaká další smlouva ne mezi Telecomem a Atlantic West, ale mezi českým státem a Atlantic West! Ví se o tomto něco?
3) Závazky k "bývalému" strategickému partnerovi zmizely?
Zajímalo by mne, komu tedy po strategickém partnerovi ony akcie Telecomu patří a zda je nabyl nebo nenabyl včetně dřívěji zmiňovaných privelegií. A byl bych překvapen, kdyby na nové (nového) majitele nebyla převedena i všechna jiná práva, která dřívější strategický partner měl (mimo samotné vlastnictví akcií), protože existovala-li nějaká zvláštní práva, pak proč se jich zbavovat zdarma? Ledaže bych nutně potřeboval peníze a práva byla ze smlouvy nepřevoditelná, uzavření takového znění smlouvy bych se ale divil. Takže z čeho soudíte, že nyní stát není vázán závazky k minoritním akcionářům, resp. nástupci(ům) strategického partnera?
Mimochodem, jak to, že pokus o privatizaci ztroskotal na nesouhlasu strategického partnera - to se o tom od počátku nevědělo? Jak se z toho vůči privatizačnímu konzultantu vyvodila odpovědnost?
Jinak jediný správný mandát vedení Telecomu je zvyšovat jeho hodnotu tím, že Telecom bude rozvíjet konkurenceschopné a pro zákazníky atraktivní služby, ufinancovatelné a zhodnotitelné v horizontu tak 1-2 let. Jakékoliv jiné strategie jako stop stav, jsou zkásonosné a zhoršují i cenu Telecomu, naopak investice na delší dobu (větší úvěry) by nemusely vyhovovat všem novým potenciálním kupcům.
Prodat strategický kontrolní balík 51% Telecomu na burze po jednotlivých akciích je s odpuštěním krávovina.
Mozna Vas prekvapi, ale TelSource neprodaval akcie vcelku :-) Proto Vas neprekvapi, ze zadny z novych nabyvatelu neziskal blokacni minoritu. Take Vas jiste neprekvapi, ze smlouva Telsource se statem neni prevoditelna na desitky dalsich subjektu (deleni ve smyslu CSFB ziskava prvni stranku, Patria druhou, CVC treti a sestou ... nedava moc smyslu).
Ad Tom Tobula, 1) - mate naprostou pravdu. Pokud je mi znamo, nikdo nikdy nikde nepredvedl ani ramcovou kalkulaci, jak prodej Eurotelu + Telecomu dohromady bude vyhodnejsi nezli obou zvlast. Je totiz prinejmensim nejiste, zda je to pravda.
Jediny subjekt, kteremu takove jednani muselo vyhovovat, je Atlantic West - cena dohodnuta v klidu a potaji.
Pane Peterko, mate nejakou podobnou kalkulaci/uvahu k dispozici?