Vlákno názorů k článku Začínáme vydělávat s AdSense od anonym - Tak za prvé, ano při tohle výdělku se...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 1. 2007 10:46

    bez přezdívky
    Tak za prvé, ano při tohle výdělku se to těžko posuzuje, je to malý vzorek, patrne to je způsobeno malou návštevností webu.

    Druhá věc je ta že když Google spustil AdSense pro Cz inzerenti měli defaultne nastavené stejné ceny jak pro vyhledávání tak pro kontext, pak jich ale mnoho zjistilo že pro kontext je výhodnější snížit ceny z důvodu menší konverze atd. Tudíž je možné že výdělky z prokliků jdou dočasně dolu, každopádně čím bude víc inzerentů tím zas budou ceny za prokliky stoupat.
  • 30. 1. 2007 11:33

    bez přezdívky
    Ano tento jev je patrný skoro u každého nového uživatele. Jená se buď o to, že si vaši návštevníci zvykli na reklamu kterou máte na svých stránkách nebo byl na vás nasasezn SmartPricing (máte sice dost návštěvníků klikajích na reklamy ale po vstoupu na stránku inzerenta nedochází ke konverzi, koupi...) z tohoto důvodu se snižuje cena za proklik.

    Těmto problémům se budu blíže věnovat v dalších částech seriálu.
  • 30. 1. 2007 11:33

    Marek Prokop
    "čím bude víc inzerentů tím zas budou ceny za prokliky stoupat"

    To je dost odvážné tvrzení, pro které by se ve vývoji cen v AdWords za poslední tři roky těžko hledala opora. Spíš to funguje tak, že čím víc je inzerentů, tím víc a přesněji je pokryto segmentů klíčových slov, takže stoupá celkový počet kliků a s ním i celkový tok peněz skrz AdWords/AdSense. Ten celkový tok peněz se ovšem rozdělí mezi adekvátně více vydavatelů.

    Příjmy tedy budou stoupat zejména těm vydavatelům, kteří pokryjí více témat tím, že vytvoří víc webů nebo stránek. Ostatním budou stagnovat nebo klesat.

    Proto je PPC výhodné především pro vyhledavače, protože ty mají prakticky nekonečný objem obsahu a rostoucí počet inzerentů se proto do jejich příjmů promítá téměř lineárně.
  • 30. 1. 2007 13:25

    bez přezdívky
    Já začal provozovat anglický AdSense několik měsíců předtím, než přišla na trh česká verze, a ceny za proklik se mi liší každý den, někdy i o desetinásobek (největší nárůst byl před vánoci) - nejde spíš o různé pevné ceny za jednotlivé konkrétní inzeráty? Jinak o tom moc nevím, nasadil jsem, funguje, takže do hloubky jsem to nezkoumal
  • 30. 1. 2007 14:28

    bez přezdívky
    Z toho si nic nedělejte. Používám anglický AdSense už skoro dva roky a měsíční výdělek mi hapruje někdy i 500% !!! což je dost znatelná částka. Z tohoto důvodu si myslím, že je hloupost podléhat klamu, že jste úspěšní (hlavně jako mnoho lidí ze začátku) a začít se spoléhat jen na příjmy z AdSense.

    Prvních pár měsíců je výdělek vždy vyšší. Dále hrají roli sezóní vlivy. Vánoce, prázdniny, nebo dokonce počasí pokud máte AdSense jen v určité oblasti, kde jsou lidé postižení například sněhovou kalamitou :) dájí se předpokládat větší zisky. Jelikož lidé prostě více serfují na internetu jen tak z nudy.....
  • 30. 1. 2007 17:39

    bez přezdívky
    Ok, třeba, já myslel na lidi co inzerují sami a ne přímo na profíky jako jste Vy :-)

    Čím víc bude inzerovat "obyčejných lidí" kteří neumí správně vybrat klíčové slova a vyberou pouze pár základních slov nebo frází tak snad na nich bude cena za proklik stoupat ne? Tím se taky tohle slovo častěji dostane na web než slovo sice relevantnější ale za desetinou cenu, nebo snad AdSense vybírá pouze dle relevance a na cenu nehledí?
  • 30. 1. 2007 19:19

    Marek Prokop
    Cena stoupá jen do úrovně, která se inzerentům ještě vyplatí. Pak se inzerent buď naučí kampaně lépe optimalizovat, nebo je zastaví. Inzerenti, kteří inzerují za nerentabilní cenu, sice existují, ale jednak jich není moc a jednak to dlouho nevydrží.

    Navíc bych na nějaký dramatický růst počtu inzerentů nespoléhal. AdWords se v ČR používají již přes tři roky, z toho jsou dva roky k dispozici v češtině. Většina segmentů je už dávno v rovnováze. Cenové rezervy má spíš Sklik, ale ten do obsahu asi nepůjde.
  • 30. 1. 2007 10:30

    fmp (neregistrovaný)
    Provozuji AdSense skoro od začátku, co je v ČR, tedy bezmála dva měsíce. Všiml jsem si, že po počátečním růstu se příjmy docela snížily. Navíc je to značně rozkolísané - jeden den třeba přijde půl dolaru, jiný tři dolary. Co si o tom kdo myslíte?
    To, že příjmy poklesly, to chápu - inzerenti na začátku přepálili ceny odkazů a taky možná bylo málo stránek, kde se reklamy objevovaly, takže se častěji objevovaly ty zajímavé. Navíc taky sleduju, že se moc reklamy nemění, takže moji čtenáři už všechny asi viděli a nemají moc důvod dál klikat ;)
    Co nechápu, je ta rozkolísanost a taky to, že to vůbec nesouvisí s návštěvností. Ale to je možná dáno tím, že u mého webu jsou to zatím docela malá čísla...
    Každopádně mám trochu obavu, že čím bude AdSense populárnější, tím míň vydělám já :-) Takže o tom moc nepište :-)))
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).