Mistře, za chodu mění pravidla kde kdo a vadí vám to nějak v jiných oblastech? Co se třeba na to podívat z druhé stránky, že lidi jsou obtěžováni reklamou totálních nesmyslů firem, co si z FB udělali business a přitom o to nikdo z uživatelů nestojí?
Bojíte se snad, že vaše vědomosti o FB jsou nyní k ničemu, neboť firmy se zaměří na něco smysluplnějšího?
Samozřejmě že nefungují Tomáší. Ale někdo se ptal na to jak dostat maily fanoušků a tohle je jediná možná odpověď - na nic jiného to mimochodem odpověď není.
To se pravidel FB týče, tak já myslím že je to prosté. Měl nějaká pravidla, ty za chodu mění a to tak, že postupně dělá to prostředí více a více nepřátelské k firmám - přitom ty firmy už do toho investovaly nemalé peníze a další prostředky. Takže opět je to trochu jinak, že?
Dane, nemůžu se ubránit dojmu, ale tenhle Váš článek mi přijde jako zoufalé plácání do vody po tom, co jste zřejmě strávil pár měsíců mimo planetu.
Samozřejmě, že je nutné měřit a měřit relevantními metrikami. A samozřejmě, že je nutné mít jednotlivé kanály provázané.
Ale moudra typu "nahnat všechny fanoušky na web a dostat z nich maily" v reálu tak úplně jednoduše nefungují.
Stejně tak mám z článku pocit, jakoby tady existovala modrá sociální síť od pradávna, a pak přišel nějakej zlej Facebook a začal všechno zpoplatňovat. Není to náhodou tak, že vstupem na FB akceptujete pravidla hry téhle firmy? Ať si o nich myslím cokoliv.
Souhlasím s Danem, že je rozhodně nanejvýš rozumné nezapomínat na vlastní web - FB má být podpůrným nástrojem, nikoli cílem sám o sobě. Na druhou stranu bych zas až tak černě situaci neviděl. Procento zobrazovaných stránek klesá - mimo jiné - logicky v čase tím, kolik stránek máme v oblíbených a kolik jich tam bylo dřív. Tlačenice se zvětšuje. Zároveň mohu na základě vlastních velkých stránek potvrdit, že zásah nemusí být ani u velké stránky (cca 100k fanoušků) tak nízký - u jednotlivých příspěvků jej mám okolo 30-40% (kumulovaný týdně je tak ještě o dost větší). A to bez placení. Ale hlavně u stránek do 10k fanoušků - a těch je pořád samozřejmě většina - to zdaleka tak zlé není a můžete mít zásah i o dost větší.
Co považuji upřímně za větší "podraz", je fakt, že FB výrazně snížil přirozenou viralitu - pokud fanoušek nasdílí váš povedený příspěvek, tak jej uvidí relativně velmi málo jeho kamarádů. To mi přijde jako "nefér" trestání...